Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37915 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35722
Kengelbach J, Friedman D, Keienburg G, et al. Do Green Deals Create Value? . BCG M&A Report 2022. Published online 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35740
Bartelheimer C, zur Heiden P, Lüttenberg H, Beverungen D. Systematizing the lexicon of platforms in information systems: a data-driven study. Electronic Markets. 2022;32(1):375-396. doi:10.1007/s12525-022-00530-6
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35745
Öhlschläger C. Schärfung der Sinne. Josef Winklers Mikroästhetik im Kontext kleiner Prosaformen der Moderne. In: Bosse A, Glinik C, Lenhart E, eds. Inter- und transmediale Ästhetik bei Josef Winkler. Metzler; 2022:33-45.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
Anonymous A. Evaluating Database Systems Relying on Secure Multiparty Computation.; 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
Anonymous A. Cost of Privacy-Preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference.; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35731
Öhlschläger C. Alfred Anderschs “Die Rote” mit Antonioni gelesen. In: Larcati A, Perrone Capano L, eds. Das Italien des Alfred Andersch. Interkulturelle und intermediale Konstellationen. Istituto Italiano di Studi Germanici; 2022:157-168.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 35772
Lohse J. Lattice Revocation Mechanisms.; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34056
Riedl T, Kunnathully VS, Verma AK, et al. Selective area heteroepitaxy of InAs nanostructures on nanopillar-patterned GaAs(111)A. Journal of Applied Physics. 2022;132(18). doi:10.1063/5.0121559
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34053
Riedl T, Kunnathully V, Trapp A, Langer T, Reuter D, Lindner J. Size‐Dependent Strain Relaxation in InAs Quantum Dots on Top of GaAs(111)A Nanopillars. Advanced Materials Interfaces. 2022;9(11). doi:10.1002/admi.202102159
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer C, Hörnlein M, Sterzing F. Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding. International Journal of Science Education. 2022;44(11):1855-1875. doi:10.1080/09500693.2022.2100507
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein M, Kulgemeyer C. Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? . Published online 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
Janzen T. Democracy ≠ Democracy. Creating digital infographics to compare different democratic systems. Englisch betrifft uns. 2022;(4).
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35884
Krämer A. Geschlechtsidentität. In: Fachlexikon der Sozialen Arbeit. 9th ed. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35885
Krämer A. Sexuelle Orientierung. In: Fachlexikon der Sozialen Arbeit. 9th ed. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen K, Albers T, Hellmich F. Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht. In: Buchhaupt F, Becker J, Katzenbach D, Lutz D, Strecker A, Urban M, eds. Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule. Vol 2. Waxmann; 2022:163-176. doi:10.31244/9783830995135
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel G, Hellmich F. Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education. Australasian Journal of Special and Inclusive Education. 2022;46(2):127-137. doi:10.1017/jsi.2022.9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung . Bad Heilbrunn; 2022:334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper MF, Hellmich F. Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung. Klinkhardt; 2022:372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni K, Toulia A, Alves SRG, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto Polytechnic; 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
Lütje-Klose B, Wild E, Gorges J, Neumann P, Grüter S, Weber A. Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Universität Bielefeld ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

status=public

year<=2030 AND year>=1980

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed