Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2314 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48562
Jacke, Christoph. “Pop.” Der Kreativitäts-Komplex. Ein Vademecum der Gegenwartsgesellschaft., edited by Timo Beyes et al., 2018, pp. 218–24.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48561
Jacke, Christoph. “Pop.” The Creativity Complex. A Companion to Contemporary Culture., edited by Timo Beyes et al., 2018, pp. 201–06.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 22996
Hesse, Michael, et al. “A Reinforcement Learning Strategy for the Swing-Up of the Double Pendulum on a Cart.” Procedia Manufacturing, vol. 24, 2018, pp. 15–20.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Klingsieck, Katrin B. “Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens                    „Lernstrategien im Studium“ (LIST).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2018, pp. 249–59, doi:10.1024/1010-0652/a000230.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
Grunschel, Carola, et al. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community, vol. 46, no. 2, Taylor & Francis, 2018, pp. 143–157.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
van Eerde, Wendelien, and Katrin B. Klingsieck. “Overcoming Procrastination? A Meta-Analysis of Intervention Studies.” Educational Research Review, 2018, pp. 73–85, doi:10.1016/j.edurev.2018.09.002.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
Scherer, Cornelia, et al. “Welche Studierenden Nutzen Die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse Aus Einer Studie Zur Selbsteingeschätzen Schreibkompetenz.” Journal Der Schreibberatung, vol. 16, 2018, pp. 77–86.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
Kordts-Freudinger, Robert, et al. “Beforschung Einer Eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit Auf Leistung Und Konfidenz.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 13, no. 1, 2018, pp. 85–104.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
Scharlau, Ingrid, and Katrin Klingsieck. Schreiben im Psychologiestudium. Verlag Barbara Budrich, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Klingsieck, Katrin B., and Verena Liszt. “Effects of Learning Design Patterns in Service Learning Courses.” Active Learning in Higher Education, vol. 19, 2018, pp. 47–59.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48819
Luft, Sebastian, and Ruth Hagengruber, editors. Women Phenomenologists on Social Ontology. Springer International Publishing, 2018, doi:10.1007/978-3-319-97861-1.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48919
Frehe-Halliwell, Petra, et al. “Hinführung Zum Projekt Anschlüsse Eröffnen, Entwicklungen Ermöglichen – Qualifizierungsbausteine in Einer Dualisierten Ausbildungsvorbereitung.” Anschlüsse Eröffnen, Entwicklungen Ermöglichen. Qualifizierungsbausteine Inklusiv in Einer Dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Reflexionen Und Ergebnisse Aus Dem Forschungs- Und Entwicklungsprojekt QBi, edited by Petra Frehe-Halliwell and H.-Hugo Kremer, Eusl, 2018, pp. 5–20.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48920
Peitz, Nina-Madeleine, and Nicole Kimmelmann. “Sprache Als Ticket in Das Ausbildungssystem? Die Inklusive Gestaltung von Qualifizierungsbausteinen Aus Sprachlicher Perspektive.” Anschlüsse Eröffnen, Entwicklungen Ermöglichen. Qualifizierungsbausteine Inklusiv in Einer Dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Reflexionen Und Ergebnisse Aus Dem Forschungs- Und Entwicklungsprojekt QBi, edited by Petra Frehe-Halliwell and H.-Hugo Kremer, Eusl, 2018, pp. 45–76.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48921
Kimmelmann, Nicole, and Nina-Madeleine Peitz. “„Sprache Ist Das Werkzeug Der Inklusion“ – Befunde Aus Der Forschungsbasierten Entwicklungsarbeit in Ausbildungsvorbereitenden Bildungsgängen in NRW.” Sprache Im Beruf. Kommunikation in Der Aus- Und Weiterbildung – Forschung Und Praxis , Franz Steiner Verlag, 2018, doi:https://doi.org/10.25162/sprib-2018-0014.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48616
Hartung, Olaf. “Sprachhandeln und kognitive Prozesse von Schülerinnen und Schülern beim Schreiben über Geschichte.” Sprachbildung im Geschichtsunterricht: zur Bedeutung der kognitiven Funktion von Sprache, edited by Katharina Grannemann et al., 1st ed., Waxmann, 2018, pp. 67–90.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49052
Schulze, Max. “Edition 25.” Eine Geschichte von Leidenschaft. DIe Geschichte der Gocher Kindereditionen, edited by Museum&Feunde e.V. - Förderer Museum Goch, Pagina, 2018, pp. 142–43.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49053
Schulze, Max, and Akademie der Bildenden Künste, editors. No. ISBN 978-3-923244-35-5. 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 11747 | OA
Grimm, Christopher, et al. “Discrimination of Stationary from Moving Targets with Recurrent Neural Networks in Automotive Radar.” International Conference on Microwaves for Intelligent Mobility (ICMIM) 2018, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 49099
Krebs, Benjamin, and Rüdiger Kabst. “Erfolgsfaktoren Für Inklusion Und Diversität in Unternehmen.” PERSONALquartely, vol. 4, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 11907 | OA
Glarner, Thomas, et al. “Full Bayesian Hidden Markov Model Variational Autoencoder for Acoustic Unit Discovery.” INTERSPEECH 2018, Hyderabad, India, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

year<=2018 AND year>=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed