Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1201 Publications


2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26754
F. Hellmich, F. Günther, and S. Sievers, “Attributionsstile von Grundschulkindern und deren Erklärungsfaktoren,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik. Jahrbuch Grundschulpädagogik, vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 151–154.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26755
T. Deters and F. Hellmich, “Attributionsstile von Grundschulkindern und deren Erklärungsfaktoren,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik., vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 99–102.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26756
J. Höntges and F. Hellmich, “Förderung der Lesefähigkeit durch Lesetagebücher – Ergebnisse aus einer empirischen Studie,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik, vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 129–132.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26757
F. Hellmich and J. Höntges, “Wissenschaftliches Denken in der Grundschule,” in Handbuch Experimentieren, H. Köster, F. Hellmich, and V. Nordmeier, Eds. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2010, pp. 69–81.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26758
T. Deters and F. Hellmich, “Glück oder Pech? Über Erfolge und Misserfolge nachdenken – eine Herausforderung für Kinder?!,” Grundschulunterricht, vol. 1, pp. 35–38, 2010.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26873
F. Hellmich, “Diagnose und Förderung im Mathematikunterricht der Grundschule,” in Anspruchsvolles Fördern in der Grundschule, P. Hanke, G. Möwes-Butschko, A. K. Hein, D. Berntzen, and A. Thieltges, Eds. Münster: ZfL, 2010, pp. 185–192.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26879
F. Hellmich, F. Günther, and S. Sievers, “Erklärungsfaktoren für dynamische Selbstkonzepte bei Grundschulkindern,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik, vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 151–154.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26897
B. Bokhof, A. L. Günther, G. Berg-Beckhoff, A. Kroke, and A. Buyken, “Validation of protein intake assessed from weighed dietary records against protein estimated from 24 h urine samples in children, adolescents and young adults participating in the Dortmund Nutritional and Longitudinally Designed (DONALD) Study,” Public Health Nutrition, pp. 826–834, 2010, doi: 10.1017/s136898000999317x.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26899
G. Cheng et al., “Trends in dietary carbohydrate quality during puberty from 1988 to 2007: a cause for concern?,” British Journal of Nutrition, pp. 1375–1383, 2010, doi: 10.1017/s0007114510002278.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26902
G. Cheng, T. Remer, R. Prinz-Langenohl, M. Blaszkewicz, G. H. Degen, and A. Buyken, “Relation of isoflavones and fiber intake in childhood to the timing of puberty,” The American Journal of Clinical Nutrition, pp. 556–564, 2010, doi: 10.3945/ajcn.2010.29394.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2010

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed