Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1201 Publications


2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 2633
M. Wagener, D. Kundisch, R. Riordan, F. Rabhi, P. Herrmann, and C. Weinhardt, “Price Efficiency in Futures and Spot Trading: The Role of Information Technology,” Electronic Commerce Research and Applications, vol. 9, no. 5, pp. 400–409, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26359
W. Vogel, T. Kiesel, and J. Sperling, “Characterizing nonclassicality and entanglement,” Optics and Spectroscopy, pp. 197–205, 2010, doi: 10.1134/s0030400x10020074.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 2645
S. Sackmann, D. Kundisch, and M. Ruch, “Customer Portfolio Management in E-Commerce - An Analytical Model for Optimization,” Management Research Review, vol. 33, no. 6, pp. 617–634, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 2646
A. Guabtni, D. Kundisch, and F. Rabhi, “A User-Driven SOA for Financial Market Data Analysis,” Enterprise Modelling and Information Systems Architectures, vol. 5, no. 2, pp. 4–20, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 2647
D. Kundisch and R. Zorzi, “Der Einfluss von Sozialkapital in der Asset Allocation von Privatanlegern,” Journal of Banking and Financial Research, vol. 58, no. 5, pp. 292–303, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 2648
D. Kundisch and G. Satzger, “Einfluss der Finanzierung auf die Steuerbarkeit und Vorteilhaftigkeit von Investitionen,” Der Betrieb, vol. 63, no. 11, pp. 569–576, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26499
U. Kuhl et al., “Dirac point and edge states in a microwave realization of tight-binding graphene-like structures,” Physical Review B, 2010, doi: 10.1103/physrevb.82.094308.
LibreCat | DOI
 

2010 | Book | LibreCat-ID: 26720
F. Hellmich, Einführung in den Anfangsunterricht . Stuttgart: Kohlhammer, 2010.
LibreCat
 

2010 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26727
F. Hellmich, H. Köster, and V. Nordmeier, Eds., Handbuch Experimentieren. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2010.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26752
F. Hellmich, J. Höntges, and F. Günther, “Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Lesekompetenz bei Grundschulkindern im Zusammenhang mit pädagogisch-didaktischen Überzeugungen ihrer Lehrkräfte,” in Erziehungswissenschaftliche Forschung – nachhaltige Bildung, B. Schwarz, P. Nenniger, and R. Jäger, Eds. Landau : Verlag Empirische Pädagogik, 2010, pp. 64–69.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26754
F. Hellmich, F. Günther, and S. Sievers, “Attributionsstile von Grundschulkindern und deren Erklärungsfaktoren,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik. Jahrbuch Grundschulpädagogik, vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 151–154.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26755
T. Deters and F. Hellmich, “Attributionsstile von Grundschulkindern und deren Erklärungsfaktoren,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik., vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 99–102.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26756
J. Höntges and F. Hellmich, “Förderung der Lesefähigkeit durch Lesetagebücher – Ergebnisse aus einer empirischen Studie,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik, vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 129–132.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26757
F. Hellmich and J. Höntges, “Wissenschaftliches Denken in der Grundschule,” in Handbuch Experimentieren, H. Köster, F. Hellmich, and V. Nordmeier, Eds. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2010, pp. 69–81.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26758
T. Deters and F. Hellmich, “Glück oder Pech? Über Erfolge und Misserfolge nachdenken – eine Herausforderung für Kinder?!,” Grundschulunterricht, vol. 1, pp. 35–38, 2010.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26873
F. Hellmich, “Diagnose und Förderung im Mathematikunterricht der Grundschule,” in Anspruchsvolles Fördern in der Grundschule, P. Hanke, G. Möwes-Butschko, A. K. Hein, D. Berntzen, and A. Thieltges, Eds. Münster: ZfL, 2010, pp. 185–192.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26879
F. Hellmich, F. Günther, and S. Sievers, “Erklärungsfaktoren für dynamische Selbstkonzepte bei Grundschulkindern,” in Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik, vol. 14, K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, and B. Ziegenmeyer, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 151–154.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26897
B. Bokhof, A. L. Günther, G. Berg-Beckhoff, A. Kroke, and A. Buyken, “Validation of protein intake assessed from weighed dietary records against protein estimated from 24 h urine samples in children, adolescents and young adults participating in the Dortmund Nutritional and Longitudinally Designed (DONALD) Study,” Public Health Nutrition, pp. 826–834, 2010, doi: 10.1017/s136898000999317x.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26899
G. Cheng et al., “Trends in dietary carbohydrate quality during puberty from 1988 to 2007: a cause for concern?,” British Journal of Nutrition, pp. 1375–1383, 2010, doi: 10.1017/s0007114510002278.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26902
G. Cheng, T. Remer, R. Prinz-Langenohl, M. Blaszkewicz, G. H. Degen, and A. Buyken, “Relation of isoflavones and fiber intake in childhood to the timing of puberty,” The American Journal of Clinical Nutrition, pp. 556–564, 2010, doi: 10.3945/ajcn.2010.29394.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2010

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed