Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1561 Publications


2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Pitsch, Karola, et al. “Better Be Reactive at the Beginning. Implications of the First Seconds of an Encounter for the Tutoring Style in Human-Robot-Interaction.” Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), IEEE, 2012, pp. 974–81.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert, Andreas, and Johannes König. “On the Relational Structure of Two Tests Measuring General Pedagogical Knowledge.” EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
Seifert, Andreas, and Johannes König. “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens.” DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Grimminger, Angela, et al. “Children’s Lexical Skills and Task Demands Affect Gestural Behavior in Mothers of Late-Talking Children and Children with Typical Language Development [Reprint].” Gesture and Multimodal Development, edited by Jean-Marc Colletta and Michèle Guidetti, vol. 39, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–55.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
Szufnarowska, Joanna, et al. Educating Each Other’s Attention: Mothers’ and Infants’ Eye-Contact within Natural Interactions at 3 and 6 Months of Age. 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
Nomikou, Iris, and Katharina Rohlfing. Adapting the Input Collaboratively: The Development of Multimodal Practices in Early Mother-Infant Interactions. 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Nomikou, Iris, et al. Adaptive Maternal Synchrony: Multimodal Practices Are Tailored to Infants’ Attention. 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
Nomikou, Iris, et al. Infants’ Gaze Modulates Maternal Multimodal Input: A Study with 3-Month-Olds. 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
Watson, Christina, et al. “On the Impact of Institutional Factors on General Pedagogical Knowledge.” EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
Hellmich, Frank, et al. Moderation Des Symposiums “Entwicklung Und Förderung von Kindern Mit Zuwanderungsgeschichte Im Vor- Und Grundschulalter”. Symposium Auf Dem 23. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
Förster, Sabrina, et al. Wirksamkeit Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern Mit Deutsch Als Zweitsprache. Vortrag Auf Der 21. Jahrestagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Universität Erlangen-Nürnberg, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38206
Hoya, Fabian Karl, et al. Entwicklung Diagnostischer Fähigkeiten Bei Lehramtsstudierenden – Ergebnisse Aus Einer Trendstudie. Posterpräsentation Auf Der 21. Jahrestagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Universität Erlangen-Nürnberg, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38203
Hellmich, Frank, and Sabrina Förster. Leseförderung Durch Ein Wortschatzbasiertes Lesestrategietraining – Vorstellung Eines Evaluierten Konzepts Für Kinder Mit Deutsch Als Zweitsprache. Vortrag Auf Der Tagung Der Deutschen Gesellschaft Für Lesen Und Schreiben (DGLS). 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38207
Hellmich, Frank. Rückmeldungen Im Unterricht Und Kompetenzerwerb in Der Grundschule. Universität Rostock, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38205
Hellmich, Frank. Rückmeldungen Und Lernprozesse Im Grundschulunterricht. Universität Regensburg, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 26068
Luo, Kai Hong, et al. “Nonlocal Imaging by Conditional Averaging of Random Reference Measurements.” Chinese Physics Letters, 074216, 2012, doi:10.1088/0256-307x/29/7/074216.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40351
Wallmeier, Nadine. “Tagungsbericht: 125. Jahresversammlung des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung in Göttingen. .” Korrespondenz­blatt des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung, vol. 119, no. 2, 2012, pp. 45–56.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40405
Sharapova, Polina, and O. V. Tikhonova. “Dynamics of Ionisation and Entanglement in the ‘atom + Quantum Electromagnetic Field’ System.” Quantum Electronics, vol. 42, no. 3, IOP Publishing, 2012, pp. 199–207, doi:10.1070/qe2012v042n03abeh014805.
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40080
Tenberge, Claudia, et al. “„Praktische Aktivitäten“ im physikbezogenen Sachunterricht der Grundschule und im physikalischen Anfangsunterricht der Sekundarstufe – ein Vergleich. .” Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule – Bilanz und Perspektiven. , edited by Frank Hellmich and Fabian Hoya, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36552
Landhäußer, Sandra. “Sozialräumlich orientierte Soziale Arbeit – Eine Spurensuche nach der Kategorie Gender.” Soziale Arbeit und Geschlecht. Herausforderungen jenseits von Universalisierung und Essentialisierung., edited by Birgit Bütow and Chantal Munsch, Westphälisches Dampfboot, 2012, pp. 128–41.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed