Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1582 Publications
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
Prediction as internal simulation: Taking chances in what to do next
M. Schilling, K. Rohlfing, H. Cruse, Frontiers in Psychology 3 (2012) 405.
LibreCat
| DOI
M. Schilling, K. Rohlfing, H. Cruse, Frontiers in Psychology 3 (2012) 405.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
Generation and evaluation of communicative robot gesture
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, F. Joublin, International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions 4 (2012) 201–217.
LibreCat
| DOI
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, F. Joublin, International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions 4 (2012) 201–217.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction
K. Pitsch, K.S. Lohan, K. Rohlfing, J. Saunders, C.L. Nehaniv, B. Wrede, in: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), IEEE, 2012, pp. 974–981.
LibreCat
K. Pitsch, K.S. Lohan, K. Rohlfing, J. Saunders, C.L. Nehaniv, B. Wrede, in: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), IEEE, 2012, pp. 974–981.
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.
A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat
A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens.
A. Seifert, J. König, in: DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, 2012.
LibreCat
A. Seifert, J. König, in: DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, 2012.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Children's lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint]
A. Grimminger, K. Rohlfing, P. Stenneken, in: J.-M. Colletta, M. Guidetti (Eds.), Gesture and Multimodal Development, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
LibreCat
A. Grimminger, K. Rohlfing, P. Stenneken, in: J.-M. Colletta, M. Guidetti (Eds.), Gesture and Multimodal Development, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
Educating each other's attention: Mothers' and infants' eye-contact within natural interactions at 3 and 6 months of age.
J. Szufnarowska, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
J. Szufnarowska, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
Adapting the input collaboratively: the development of multimodal practices in early mother-infant interactions.
I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants' attention
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
Infants' gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge.
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
LibreCat
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
Moderation des Symposiums "Entwicklung und Förderung von Kindern mit Zuwanderungsgeschichte im Vor- und Grundschulalter". Symposium auf dem 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
F. Hellmich, K. Koch, I. Hardy, in: Osnabrück, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, K. Koch, I. Hardy, in: Osnabrück, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
Wirksamkeit eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik)
S. Förster, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
LibreCat
S. Förster, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38206
Entwicklung diagnostischer Fähigkeiten bei Lehramtsstudierenden – Ergebnisse aus einer Trendstudie. Posterpräsentation auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik)
F.K. Hoya, S. Förster, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
LibreCat
F.K. Hoya, S. Förster, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38203
Leseförderung durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining – Vorstellung eines evaluierten Konzepts für Kinder mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Lesen und Schreiben (DGLS)
F. Hellmich, S. Förster, in: Hamburg, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, S. Förster, in: Hamburg, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38207
Rückmeldungen im Unterricht und Kompetenzerwerb in der Grundschule
F. Hellmich, in: Universität Rostock, Rostock, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, in: Universität Rostock, Rostock, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38205
Rückmeldungen und Lernprozesse im Grundschulunterricht
F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2012.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 26068
Nonlocal Imaging by Conditional Averaging of Random Reference Measurements
K.H. Luo, B.-Q. Huang, W.-M. Zheng, L.-A. Wu, Chinese Physics Letters (2012).
LibreCat
| DOI
K.H. Luo, B.-Q. Huang, W.-M. Zheng, L.-A. Wu, Chinese Physics Letters (2012).
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40351
Tagungsbericht: 125. Jahresversammlung des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung in Göttingen.
N. Wallmeier, Korrespondenzblatt des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung 119 (2012) 45–56.
LibreCat
N. Wallmeier, Korrespondenzblatt des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung 119 (2012) 45–56.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40405
Dynamics of ionisation and entanglement in the 'atom + quantum electromagnetic field' system
P. Sharapova, O.V. Tikhonova, Quantum Electronics 42 (2012) 199–207.
LibreCat
| DOI
P. Sharapova, O.V. Tikhonova, Quantum Electronics 42 (2012) 199–207.