Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1748 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31885
Albers, T. (2015). Inklusion mit Blick auf Kinder mit Behinderungen. In Inklusion und Partizipation 2015 (pp. 229–232).
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32829
Albers, T. (2015). Vorwort. Ohren Spitzen in der Krippe, 5, 5.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 35039
Süßmann, J. (2015). Vom Alten Reich zum Deutschen Bund 1789–1815: Vol. 4100 Seminarbuch Geschichte. Ferdinand Schöningh. https://doi.org/10.36198/9783838541006
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 34965
Süßmann, J. (2015). Einleitung [zur Sektion III: Subjektkonstitution, soziale Praktiken und fremde Dinge]. In B. Neumann (Ed.), Präsenz und Evidenz fremder Dinge im Europa des 18. Jahrhunderts (Vol. 19, pp. 277–279). Wallstein. https://doi.org/10.5771/9783835327238-275
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34966
Süßmann, J. (2015). Der Garten als Bauakt. Zur Einrichtung ›natürlicher‹ Herrschaft in der Wörlitzer Landschaftsarchitektur. In A. Pečar & H. Zaunstöck (Eds.), Politische Gartenkunst? Landschaftsgestaltung und Herrschaftsrepräsentation des Fürsten Franz von Anhalt-Dessau in vergleichender Perspektive: Wörlitz, Sanssouci und Schwetzingen (pp. 14–23). Mitteldeutscher Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34960
Süßmann, J. (2015). Die Franckeschen Stiftungen als Bauakte. Eine Analyse ihrer Pragmatik. In tief verwurzelt – hoch hinaus. Die Baukunst der Franckeschen Stiftungen als Sozial- und Bildungsarchitektur des protestantischen Barock. [Katalog der Jahresausstellung der Franckeschen Stiftungen vom 12. September 2015 bis 21. Februar 2016] (Vol. 33, pp. 143–149).
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34961
Süßmann, J. (2015). The Francke Foundations as ›Building Acts‹. An Analysis of their Pragmatics. In strong roots – inspiring vision. The Francke Foundations as Social and Educational Architecture in the Protestant Baroque (Vol. 33, pp. 217–225). Verlag der Franckeschen Stiftungen.
LibreCat
 

2015 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 33312
Schwichtenberg, B. (2015). Early Prediction of Security Properties for Mechatronic Systems.
LibreCat | Files available
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28034
van Ophuysen, S., Bloh, B., & Bellmann, J. (2015). Entscheidungen im professionellen Handeln von Pädagoginnen und Pädagogen. In A. Glatzmeier & K. Schubert (Eds.), Entscheidung (pp. 171–193). Springer VS Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-658-07214-8_9
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9231
Mildorf, J. (2015). ‘Light of Life’: Gender, Place and Knowledge in H. G. Wells’ “Ann Veronica.” In S. Bach & F. Degenring (Eds.), Dark Nights, Bright Lights (pp. 57–70). de Gruyter.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 9210
Mildorf, J. (2015). Worth Pursuing? The Limits of Cognitive Narratology. Književna Istorija / Literary History, XLVII, 33–48.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9232
Mildorf, J. (2015). Unreliability in Patient Narratives: From Clinical Assessment to Narrative Practice. In V. Nünning (Ed.), Unreliable Narration and Trustworthiness: Intermedial and Interdisciplinary Perspectives (pp. 395–413). de Gruyter.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29383
Schönhärl, K. (2015). „Leider sind wir bankrott“. Zahlungsausfälle in der Geschichte Griechenlands im 19. und 20. Jahrhundert. In U.-D. Klemm & W. Schultheiß (Eds.), Die Krise in Griechenland. Ursprünge, Verlauf, Folgen (pp. 182–197). Campus Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29340
Göhler, T., Schlüter, M., Stroot, T., & Westphal, P. (2015). Projektorientiertes Lernen im bildungswissenschaftlichen Studienanteil der universitären Lehrer*innenausbildung. Erfahrungen in demokratiepädagogisch ausgerichteten Lernsettings. In S. Hahn, J. Asdonk, D. Pauli, & C. T. Zenke (Eds.), Differenz erleben - Gesellschaft gestalten. Demokratiepädagogik in der Schule (pp. 357–365). Wochenschau Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29477 | OA
Probst, H. M., Sacher, M., & Schaper, N. (2015). Den individuellen Lernprozess der Studierenden im Blick: Anders betreuen in modernen Laborpraktika. In Mittendrin - Lehre im Dialog (pp. 275–276).
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29476 | OA
Sacher, M. (2015). Neue Wege zur Konzeption eines kompetenzfördernden, studierendenzentrierten Laborpraktikums. In Mittendrin - Lehre im Dialog (pp. 106–112).
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29402
Flaßkamp, K., Hage-Packhäuser, S., & Ober-Blöbaum, S. (2015). Symmetry exploiting control of hybrid mechanical systems. Journal of Computational Dynamics, 2(1), 25–50.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 20057
Demoures, F., Gay-Balmaz, F., Leyendecker, S., Ober-Blöbaum, S., Ratiu, T. S., & Weinand, Y. (2015). Discrete variational Lie group formulation of geometrically exact beam dynamics. Numerische Mathematik, 130(1), 73–123. https://doi.org/10.1007/s00211-014-0659-4
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29403
Campos, C. M., Ober-Blöbaum, S., & Trélat, E. (2015). High order variational integrators in the optimal control of mechanical systems. Discrete and Continuous Dynamical Systems, 35(9), 4193–4223.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 20107
Ringkamp, M., Ober-Blöbaum, S., & Leyendecker, S. (2015). Relaxing mixed integer optimal control problems using a time transformation. Proceedings of Applied Mathematics and Mechanics, 15(1), 27–30. https://doi.org/10.1002/pamm.201510008
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed