Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1747 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 39648
Morrien, Rita. “Broken Heroes. Die (Un-)Ordnung der Geschlechter im populären Film.” Außerschulische Bildung. Zeitschrift der politischen Jugend- und Erwachsenenbildung, vol. 2, 2015, pp. 17–24.
LibreCat
 

2015 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 40161
Bock, Karin, et al. “Antiautoritäre Erziehung.” Lexikon Kindheitspädagogik, edited by Michaela Rißmann , Carl Link, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36905
Bock, Karin, et al. “Kinderladen.” Lexikon Kindheitspädagogik, edited by Michaela Rißmann, Carl Link, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38176
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Feedback Zu Leseprozessen Und Wahrgenommenes Klassenklima Aus Der Sicht von Grundschulkindern Im Dritten Und Vierten Schuljahr. Vortrag Auf Der 3. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Ruhr-Universität Bochum, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38177
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Prädiktoren Für Einstellungen von Lehrerinnen Und Lehrern Zur Inklusion in Der Grundschule. Vortrag Auf Der 3. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Ruhr-Universität Bochum, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38165
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Rückmeldungen Zu Leseprozessen in Elternhaus Und Schule Aus Der Sicht von Kindern Im Grundschulalter Und Ihre Bedeutung Für Die Lesemotivation. Vortrag Auf Der Jahrestagung Der Sektion Schulpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Georg-August-Universität Göttingen, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38164
Görel, Gamze, et al. Einstellungen Und Motivation von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grundschulen in Bezug Auf Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Jahrestagung Der Sektion Schulpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Georg-August-Universität Göttingen, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40225
Hellmich, Frank, et al. Inklusion Als Herausforderung in Schule Und Unterricht. Vortrag Im Rahmen Des Kolloquiums „Inklusion Als Herausforderung Im Bildungswesen – Beiträge Aus Der Empirischen Bildungsforschung Zum Inklusiven Lernen“. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40224
Wagenknecht, Inga, et al. “Kosten und Nutzen Früher Hilfen – aktuelle Erkenntnisse und zukünftiger Forschungsbedarf.” Interdisziplinäre Fachzeitschrift der DGfPl, vol. 18, no. 1, Vandenhoeck & Ruprecht , 2015, pp. 10–25.
LibreCat
 

2015 | Book Review | LibreCat-ID: 40346
Wallmeier, Nadine. “Stefan Mähl: Mehrgliedrige Verbalkomplexe im Mittelniederdeutschen. Ein Beitrag zu einer historischen Syntax des Deutschen (Niederdeutsche Studien 57), Köln, Weimar, Wien 2014.” Rheinische Vierteljahresblätter, vol. 79, 2015, pp. 252–54.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40394
Pérez, Angela M., et al. “Giant Narrowband Twin-Beam Generation along the Pump-Energy Propagation Direction.” Nature Communications, vol. 6, no. 1, 7707, Springer Science and Business Media LLC, 2015, doi:10.1038/ncomms8707.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40397
Pérez, A. M., et al. “Projective Filtering of the Fundamental Eigenmode from Spatially Multimode Radiation.” Physical Review A, vol. 92, no. 5, 053861, American Physical Society (APS), 2015, doi:10.1103/physreva.92.053861.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40398
Dyakonov, I. V., et al. “Direct Schmidt Number Measurement of High-Gain Parametric down Conversion.” Laser Physics Letters, vol. 12, no. 6, 065202, IOP Publishing, 2015, doi:10.1088/1612-2011/12/6/065202.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40396
Sharapova, Polina, et al. “Schmidt Modes in the Angular Spectrum of Bright Squeezed Vacuum.” Physical Review A, vol. 91, no. 4, 043816, American Physical Society (APS), 2015, doi:10.1103/physreva.91.043816.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38174
Hellmich, Frank, and Eva Blumberg. Lehr-Lernkonzepte Für Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Vortrag Und Workshop Auf Dem Paderborner Grundschultag 2015. 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38175
Blumberg, Eva, and Frank Hellmich. Gemeinsames Lernen Im Naturwissenschaftlich-Technischen Sachunterricht. Vortrag Und Workshop Auf Dem Paderborner Grundschultag 2015 . 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40588
Patiño, Julián, et al. “Phosphorus-Doped Carbon–Carbon Nanotube Hierarchical Monoliths as True Three-Dimensional Electrodes in Supercapacitor Cells.” Journal of Materials Chemistry A, vol. 4, no. 4, Royal Society of Chemistry (RSC), 2015, pp. 1251–63, doi:10.1039/c5ta09210h.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40590
Lopez Salas, Nieves, et al. “Nitrogen-Doped Carbons Prepared from Eutectic Mixtures as Metal-Free Oxygen Reduction Catalysts.” Journal of Materials Chemistry A, vol. 4, no. 2, Royal Society of Chemistry (RSC), 2015, pp. 478–88, doi:10.1039/c5ta08630b.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40628
Kottmann, Brigitte, and Friederike Hofauer. “‘Ich habe einen anderen Blick auf die Arbeit und die Kinder’ - Ergebnisse der Absolvenetnbefragung des Bielefelder Studiengangs ‘Integrierte Sonderpädagogik.’” Herausforderung Inklusion. Theoriebildung und Praxis, edited by Irmtraud Schnell, Klinkhardt, 2015, pp. 322–30.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40735
Qian, C., et al. “Localization of Coherent Signals without Source Number Knowledge in Unknown Spatially Correlated Gaussian Noise.” Signal Processing, vol. 111, 2015, pp. 170–178.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40736
Qian, C., et al. “Two-Step Reliability Test Based Unitary Root-MUSIC for Direction-of-Arrival Estimation.” Digital Signal Processing, vol. 44, 2015, pp. 68–75.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40741
Marrinan, Tim, et al. “Flag Manifolds for the Characterization of Geometric Structure in Large Data Sets.” Numerical Mathematics and Advanced Applications-ENUMATH 2013, Springer, 2015, pp. 457–465, doi:10.1007/978-3-319-10705-9_45.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40743
Stein, Manuel, et al. “Asymptotic Parameter Tracking Performance with Measurement Data of 1-Bit Resolution.” {IEEE} {T}rans.\ {S}ignal\ {P}rocess., vol. 63, no. 22, 2015, pp. 6086–6095, doi:10.1109/TSP.2015.2458778.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40739
Lameiro, Christian, et al. “Experimental Evaluation of Interference Alignment for Broadband WLAN Systems.” EURASIP Journal on Wireless Communications and Networking, 2015, doi:10.1186/s13638-015-0409-z.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40737
Huang, L., et al. “Performance Analysis of Volume-Based Spectrum Sensing for Cognitive Radio.” IEEE Transactions on Wireless Communications, vol. 14, no. 1, 2015, pp. 317–330.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 40738
Huang, L., et al. “Robust Spectrum Sensing for Noncircular Signal in Multiantenna Cognitive Receivers.” IEEE Transactions on Signal Processing, vol. 63, no. 2, 2015, pp. 498–511.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40740
Rezaee, M., et al. “A Simple DoF-Achievable Scheme for the Gaussian Interference Channel with Delayed CSIT.” Proc. IEEE Global Communications Convference: Communication Theory, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40742
Lenz, Andreas, et al. “Signal Parameter Estimation Performance under a Sampling Rate Constraint.” Asilomar Conf.\ Signals Syst.\ Computers, 2015.
LibreCat
 

2015 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35449
Alpsancar, Suzana. “Arendt, Hannah.” Flusseriana, edited by Siegfried Zielinski et al., Univocal, 2015, pp. 58–59.
LibreCat
 

2015 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35453
Alpsancar, Suzana. “Work/Arbeit/Trabalho.” Flusseriana, edited by Siegfried Zielinski et al., Univocal, 2015, pp. 442–43.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41052
Sinha, Woormileela, et al. “Experimentelle Und Theoretische Untersuchung Der Existenz von CuII, CuIIIUnd CuIVin Kupfercorrolen.” Angewandte Chemie, vol. 127, no. 46, Wiley, 2015, pp. 13973–78, doi:10.1002/ange.201507330.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41205
Seifert, Andreas. “Kompetenzforschung in den Fachdidaktiken auf der Grundlage von IRT-Modellen.” Kompetenzmodellierung und Kompetenzmessung in den Fachdidaktiken: Fachdidak-tische Forschungen., edited by Ulrich Riegel et al., vol. 7, Waxmann, 2015, pp. 131–61.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41206
Seifert, Andreas, et al. “Ein ausbildungsbezogenes Berufsfähigkeitsprofil für angehende Lehrkräfte im Bereich allgemeiner pädagogischer Kompetenz – ein Werkstattbericht.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 8, no. 2, 2015, pp. 208–30.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41202
Ahlers, Michael, and Andreas Seifert. “Sprachliche Heterogenität im Musikunterricht.” Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung., edited by Anne Niessen and Jens Knigge, Waxmann, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41203
Balsam, Rebecca, et al. “Die Studienreflexion an der Leuphana Universität Lüneburg.” Zeitschrift für Beratung und Studium, vol. 10, no. 1, 2015, pp. 20–24.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41204
Plöger, Wilfried, et al. “Analysekompetenz - ein zweidimensionales Konstrukt?” Unterrichtswissenschaft, vol. 43, no. 2, 2015, pp. 166–84.
LibreCat
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41399
Seifert, Andreas, and Dagmar Festner. “Entwicklung bildungswissenschaftlicher Kompetenz und pädagogischer Beliefs im Praxissemester.” AEPF-Tagung „Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungs-forschung. 50 Jahre AEPF.“, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41397
Seifert, Andreas, and Julia Schütz. “Zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen: die KOMFOR-Studie – ein Triangulationsansatz.” DGHD-Tagung „Hochschuldidaktik im Dialog – Tagung des Lernens und Lehrens.“, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41395
Plöger, Wilfried, et al. “Zur Bedeutung spezifischer Lerngelegenheiten für die Entwicklung bildungswissenschaftlicher Kompetenzen.” „Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungsforschung. 50 Jahre AEPF.“, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41398
Seifert, Andreas. “). Kompetenzorientierung zwischen „employability“ und dem Bildungsauftrag für die Zivilgesellschaft des 21. Jahrhunderts.” Leuphana College Colloquium, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17185
Krause, Franziska, and Katharina Rohlfing. How to Learn the Deictic Shift through Observation? 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40210
Wagenknecht, Inga, and Uta Meier-Gräwe. “Auf- Und Ausbau Früher Hilfen in Zeiten Knapper Öffentlicher Kassen. Warum Es Sich Lohnt, in Frühe Hilfen Zu Investieren.” Frühe Kindheit Unter Optimierungsdruck, edited by Inken Seifert-Karb, Psychosozial-Verlag, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38167
Görel, Gamze, et al. Einstellungen Zur Inklusion, Selbstwirksamkeitsüberzeugungen, Motivation Sowie Vorstellungen Über Die Gestaltung Inklusiver Schulen von Deutschen Und Österreichischen Lehramtsstudentinnen Und -Studenten. Posterpräsentation: Kongress Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Universität Klagenfurt, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38170
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Effects of Primary School Children`s Perceptions of Their Parents` and Teachers` Feedback on Reading Motivation, Reading Self-Concept and Self-Efficacy. Vortrag: Eighth SELF Biennial International Conference. Thema: “SELF – Driving Positive Psychology and Well-Being.” Universität Kiel/IPN Kiel, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38166
Görel, Gamze, et al. Einstellungen Zur Inklusion Und Die Vorstellungen Über Die Gestaltung Inklusiver Schulen. Posterpräsentation: 50. Arbeitstagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Universität Basel/Fachhochschule Nordwestschweiz, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38169
Hellmich, Frank, and Gamze Görel. Self-Efficacy and Experience in Joint Education as Prerequisites of Primary School Teachers` Attitudes toward Inclusion. Vortrag: Eighth SELF Biennial International Conference. Thema: “SELF – Driving Positive Psychology and Well-Being.” Universität Kiel/IPN Kiel, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38168
Görel, Gamze, et al. Prerequisites of Primary School Teachers` Attitudes toward Inclusion. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums “Attitudes of Students, Teachers and Headmasters towards Inclusion of Pupils with SEN” (Chairs: Bettina Amrhein, Birgit Lütje-Klose, Bettina Streese). ECER 2015 (European Conference on Educational Research). 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 26065
Luo, Kai Hong, et al. “Direct Generation of Genuine Single-Longitudinal-Mode Narrowband Photon Pairs.” New Journal of Physics, 073039, 2015, doi:10.1088/1367-2630/17/7/073039.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38171
Blumberg, Eva, et al. Fostering Primary School Children`s Motivational and Self-Related Outcomes in Inclusive Primary Science Education. Posterpräsentation: Eighth SELF Biennial International Conference. Thema: “SELF – Driving Positive Psychology and Well-Being.” Universität Kiel/IPN Kiel, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38172
Blumberg, Eva, et al. Fostering Inclusive Learning in Adaptive Learning Environments for Primary Science Education. Posterpräsentation Auf Der 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA). University of Helsinki, 2015.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed