Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1768 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47909
Reimsbach D, Hauschild B. Testing vs. building accounting theory with experimental research: insights from management research. International Journal of Behavioural Accounting and Finance. 2015;5(1). doi:10.1504/ijbaf.2015.071050
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48708
Agethen M, Krause D. Effects of bandwidth feedback on the automatization of an arm movement sequence. Human Movement Science. 2015;45:71-83. doi:10.1016/j.humov.2015.11.005
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48828
Luft S, ed. The Neo-Kantian Reader . 1st ed. Routledge; 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48812
Luft S. Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism:  The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge). In: Hartung G, Pluder V, eds. From Hegel to Windelband.  Historiography of Philosophy in the 19th Century. DeGruyter; 2015:181-205.
LibreCat | Files available
 

2015 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47898
Beutner M, Schneider JN. Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik . 2015:3-32.
LibreCat | Files available
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48821
Luft S, Friedman T, eds. The Philosophy of Ernst Cassirer: A Novel Assessment. Vol 2. DeGruyter; 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
Hartung O. Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung. In: Hartung O, Rumpf M, eds. Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen. 1st ed. Theorie und Empirie Lebenslangen Lernens (TELLL). Springer VS; 2015:155-174.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
Hartung O. Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen. In: Oswalt V, Pandel H-J, eds. Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart. 2nd ed. Forum Historisches Lernen. Wochenschau Verlag; 2015:149-168.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
Hartung O. Schreiben. In: Handro S, Günther-Arndt H, eds. Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II. 1st ed. Cornelsen; 2015:221-232.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49043
Schulze M. Ministry of Planning. Pagina; 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47233
Perl H, Dechand S, Smith M, et al. VCCFinder: Finding Potential Vulnerabilities in Open-Source Projects to Assist Code Audits. In: Proceedings of the 22nd ACM SIGSAC Conference on Computer and Communications Security. ACM; 2015. doi:10.1145/2810103.2813604
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47232
Oltrogge M, Acar Y, Dechand S, Smith M, Fahl S. To Pin or Not to Pin-Helping App Developers Bullet Proof Their TLS Connections. In: Jung J, Holz T, eds. 24th USENIX Security Symposium, USENIX Security 15, Washington, D.C., USA, August 12-14, 2015. USENIX Association; 2015:239–254.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 49141
Luft S. Interview with Sebastian Luft. Universität Paderborn; 2015.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 49143
Luft S. How to Think about Your Dissertation Paper.; 2015.
LibreCat | Files available
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49201
Kammeyer K, Roebben B, Baumert B. Zu Wort kommen: Narration als Zugang zum Thema Inklusion. Vol 9. Kohlhammer Verlag; 2015.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49204
Kammeyer K, Kamcili-Yildiz N, Tombrink C, Biricik S. Kinder feiern Ramadan: Ein interreligiöses Praxisbuch für den Kindergarten. Don Bosco Verlag; 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49383
Kammeyer K. Inklusive Wege des Umgangs mit Heterogenität im Religionsunterricht. Wahrnehmungen von Religionslehrerinnen und -lehrern, bildungstheoretische Reflexionen und Herausforderungen für das Studium. In: Nord I, ed. Inklusion im Studium Evangelische Theologie. Grundlagen und Perspektiven mit einem Schwerpunkt im Bereich Sinnesbehinderungen. EVA; 2015:197-225.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49384
Kammeyer K. Inklusion als Narration. Einleitende Gedanken. In: Kammeyer K, Roebben B, Baumert B, eds. Zu Wort kommen. Narration als Zugang zum Thema Inklusion. Vol 9. Behinderung – Theologie – Kirche. Beiträge zu diakonisch-caritativen Disability Studies. Kohlhammer Verlag; 2015:9-22.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49385
Kammeyer K. Teachers’ perspectives on Theologizing and diversity in classroom teaching. In: Freudenberger-Lötz P, Büttner B, eds. Children‘s Voices. Theological, Philosophical and Spiritual Perspectives. Vol 32. University Press Kassel ; 2015:140-152.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 49478
Trang S, Zander S, Kolbe LM. The Contingent Role of Centrality in IT Network Governance: An Empirical Examination. Pacific Asian Journal of the Association for Information Systems. 2015;7(1):31–48.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed