Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1943 Publications


2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18185
Papenbrock M, Tophinke D. Graffiti. Formen, Traditionen, Perspektiven. In: Müller M, Hausendorf H, eds. Sprache in der Kunstkommunikation. de Gruyter; 2016:88-109.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 18183
Papenbrock M, Tophinke D. “Es war einer dieser Nächte ...” Writer Storys zwischen Fiktionalität und Faktualität. Der Deutschunterricht. 2016;4:57-67.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4084
Tophinke D. „In den tiefsten Winkeln unserer Betonwälder tanzen die Namen ein farbenfrohes Fest und wir tanzten bis in die Morgenstunden“ – Zur praktischen Kultur des Graffiti. In: Deppermann A, Feilke H, Linke A, eds. Kommunikative Und Sprachliche Praktiken. de Gruyter; 2016:405-430.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Tiberghien A, Fechner S, eds. Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. . University of Helsinki; 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 3376
Uhde A. Risk-taking incentives through excess variable compensation: Evidence from European banks. The Quarterly Review of Economics and Finance. 2016;60(5):12-28. doi:https://doi.org/10.1016/j.qref.2015.11.009
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35813
Laubenstein D. Förderschwerpunkte Sozial-Emotionale Entwicklung und Lernen (SEELe): Zusammensetzung der Schülerschaft an Förderschulen und im inklusiven Unterricht – eine Pilotstudie. In: ; 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35815
Scheer D, Laubenstein D, Lindmeier C. Leadership Orientation and the recontextualisation of inclusive education: The principal’s role in mainstreaming schools in Rhineland-Palatinate. Symposium mit Köpfer, A.,  Sturm, T. & Feyerer, E. In: ; 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35817
Laubenstein D, Scheer D. Students with Special Educational Needs (SEN) in Learning Disabilities (LD) and Emotional and Behavioural Disorders (EBD) in Rhineland-Palatinate: Social Skills, Behavioural Difficulties and Social Status. In: ; 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24266
Gudyriev S, Scheytt C, Meister S, et al. Low-Power, Ultra-compact, Fully-differential 40Gbps Direct Detection Receiver in 0.25μm Photonic BiCMOS SiGe Technology. In: IEEE Group IV Photonics Conference. ; 2016. doi:10.1109/GROUP4.2016.7739126
LibreCat | Files available | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24267
Scheytt C. Recent Advances in Millimeter-Wave-and Electronic-Photonic System-on-Chip Design. In: Microelectronics Seminar. ; 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24268
Scheytt C. Electronic-Photonic System-On-Chip. In: DFG Rundgespräch:"Disruptive System Concepts Using Electronic-Photonic Integration. ; 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 2978
Blömer J, Bujna K. Adaptive Seeding for Gaussian Mixture Models. In: Advances in Knowledge Discovery and Data Mining. Springer International Publishing; 2016:296-308. doi:10.1007/978-3-319-31750-2_24
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 15856
Vollbrecht J, Wiebeler C, Neuba A, Bock H, Schumacher S, Kitzerow H-S. Bay-Extended, Distorted Perylene Esters Showing Visible Luminescence after Ultraviolet Excitation: Photophysical and Electrochemical Analysis. The Journal of Physical Chemistry C. Published online 2016:7839-7848. doi:10.1021/acs.jpcc.6b00954
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26676
Hoya FK, Hellmich F. Klassenklima und Rückmeldungen aus der Sicht von Kindern im dritten und vierten Grundschuljahr im Zusammenhang mit ihren Lernprozessen im Leseunterricht. In: Liebers K, Landwehr B, Marquardt A, Schlotter K, eds. Lernprozessbegleitung und adaptives Lernen in der Grundschule. Springer VS; 2016:205-210. doi:10.1007/978-3-658-11346-9_26
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 15511
Hagengruber RE. Soziale Organisation und enzyklopädisches Interesse. Campanellas metaphysische Grundlegung der Sonnenstadt. In: Höffe O, ed. Politische Utopien der Neuzeit. Thomas Morus, Tommaso Campanella, Francis Bacon. De Gruyter; 2016:139-154.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 15512
Hagengruber RE. Emilie du Châtelet, 1706–1749. Transformer of Metaphysics and Scientist. The Mathematical Intelligencer. Published online 2016:1-6.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35924
Laubenstein D. Perspektiven der Pädagogik bei Unterstützungsbedarf der emotionalen und sozialen Entwicklung. In: ; 2016.
LibreCat
 

2016 | Report | LibreCat-ID: 35972
Laubenstein D. Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz.; 2016.
LibreCat
 

2016 | Report | LibreCat-ID: 35825
Laubenstein D, Lindmeier C. Ausgewählte Ergebnisse Der GeSchwind-Studie (2011-2014) Im Rahmen Der Veranstaltung ‘Inklusion Ist Machbar – Forschung Und Praxis Zu Inklusiven Schulen in Rheinland-Pfalz. Ministerium Für Soziales, Arbeit, Gesundheit Und Demografie. 23.06.2016.; 2016.
LibreCat
 

2016 | Report | LibreCat-ID: 35933
Laubenstein D, Lindmeier C, Guthöhrlein K, Scheer D, Sponholz D. Ressourcen Nutzen – Kultur Des Respekts Schaffen: Praxisbeispiele Und Empirische Befunde Zur Schule Auf Dem Weg Zur Inklusion, Symposium.; 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2016

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed