Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2136 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
F. Hellmich and J. R. Schulze, “Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33443
S. Wendel, B. Haucke-Korber, A. Dietz, and R. Kennel, “Experimental Evaluation of Cascaded Continuous and Finite Set Model Predictive Speed Control for Electrical Drives,” 2019, doi: 10.23919/epe.2019.8914947.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
F. Hellmich and M. F. Löper, “Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and G. Görel, “Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
M. F. Löper and F. Hellmich, “Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
F. Hellmich, M. F. Löper, and M. Knickenberg, “Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
M. F. Löper and F. Hellmich, “Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
F. Hellmich, “Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference ‘Inclusive Education – Giving students a voice,’” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed