Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2137 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23900
Short austenitization treatment with subsequent press hardening: Correlation between process parameters, microstructure and mechanical properties
O. Grydin, A. Andreiev, M.J. Holzweißig, C.J. Rüsing, K. Duschik, Y. Frolov, M. Schaper, Materials Science and Engineering: A (2019) 176–195.
LibreCat
| DOI
O. Grydin, A. Andreiev, M.J. Holzweißig, C.J. Rüsing, K. Duschik, Y. Frolov, M. Schaper, Materials Science and Engineering: A (2019) 176–195.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23901
Relationships between Microstructural and Mechanical Performance on Example of an Air‐Hardening Steel
O. Grydin, A. Andreiev, M. Zogaj, Y. Frolov, M. Schaper, Advanced Engineering Materials (2019).
LibreCat
| DOI
O. Grydin, A. Andreiev, M. Zogaj, Y. Frolov, M. Schaper, Advanced Engineering Materials (2019).
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45474
Beschleuniger-Experimente mit sichtbarer Spur der Elektronen - Eine Unterrichtsreihe in der Teilchenphysik
S. Bechstein, A. Stahl, J. Riese, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 237–240.
LibreCat
S. Bechstein, A. Stahl, J. Riese, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 237–240.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45478
Profile-P+: Kompetenz und Performanz im Lehramtsstudium Physik
C. Vogelsang, J. Riese, A. Borowski, C. Kulgemeyer, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 345–348.
LibreCat
C. Vogelsang, J. Riese, A. Borowski, C. Kulgemeyer, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 345–348.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45477
Erfassung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Physikunterricht
J. Schröder, C. Vogelsang, J. Riese, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 353–356.
LibreCat
J. Schröder, C. Vogelsang, J. Riese, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 353–356.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45475
Konzeption eines Lernzirkels zu experimentellen Kompetenzen
S. Goertz, P. Klein, J. Riese, H. Heinke, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 787–790.
LibreCat
S. Goertz, P. Klein, J. Riese, H. Heinke, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 787–790.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar
A.-K. Joswig, J. Riese, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 141–144.
LibreCat
A.-K. Joswig, J. Riese, in: C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, pp. 141–144.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, J. Riese, P. Reinhold, H. Schecker, D. Buschütter, P. Enkrott, M. Kempin, J. Schröder, in: O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H.A. Pant, C. Lautenbach, C. Kuhn (Eds.), Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), 2019, pp. 40–43.
LibreCat
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, J. Riese, P. Reinhold, H. Schecker, D. Buschütter, P. Enkrott, M. Kempin, J. Schröder, in: O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H.A. Pant, C. Lautenbach, C. Kuhn (Eds.), Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), 2019, pp. 40–43.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship
A.-K. Joswig-Käfer, J. Riese, in: O. Levrini, G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, 2019.
LibreCat
A.-K. Joswig-Käfer, J. Riese, in: O. Levrini, G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
Assessing Student Teachers‘ Skills to plan Physics Lessons
J. Schröder, C. Vogelsang, J. Riese, in: O. Levrini, G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, 2019, pp. 1477–1485.
LibreCat
J. Schröder, C. Vogelsang, J. Riese, in: O. Levrini, G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, 2019, pp. 1477–1485.