Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2185 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
Wildt E, Rohlfing K, Scharlau I. The Role of Saliency in Learning First Words. Frontiers in Psychology. Published online 2019. doi:10.3389/fpsyg.2019.01150
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458
Tophinke D, Topalovic E, Rohlfing K, eds. Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung. Vol 4/2019. V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019); 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
Tophinke D, Topalovic E, Rohlfing KJ. Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge. Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes. 2019;66(4):313-319. doi:10.14220/mdge.2019.66.4.313
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24905
Siebert S, Tolksdorf NF, Rohlfing KJ, Zorn I. Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education. The Journal of Communication and Media Studies. Published online 2019:21-35. doi:10.18848/2470-9247/cgp/v04i04/21-35
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24916
Tolksdorf NF, Dirk H, Rohlfing KJ, Viertel FE. Do shy children behave differently than non-shy children in a child-robot interaction? An analysis of positive and negative expressions of shyness in kindergarten children. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913
Tolksdorf NF, Mertens UJ, Rohlfing KJ. When learning words with robots, children’s answers are multimodal: a challenge for a dialogue design. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20203
Grimminger A, Rohlfing K. Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz. . Sprache · Stimme · Gehör. 2019;43(2):93-99. doi:10.1055/a-0851-9063
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Grimminger A, Rohlfing K, Lüke C, Liszkowski U, Ritterfeld U. Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction. Journal of Child Language. Published online 2019:1-17. doi:10.1017/S0305000919000710
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20202
Rohlfing K, Grimminger A. Utilizing Pragmatic Frames as an analytical tool for children’s performance during word learning. . Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics . Published online 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20224
Rohlfing K, Nachtigäller K, Berner A, Foltz A. Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? . In: Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in Intervention. ; 2019:91-107.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20219
Rohlfing K. Language learning from the use of gestures. . In: International Handbook of Language Acquisition. ; 2019:213-233.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 20218
Rohlfing K. Frühe Sprachentwicklung. 1st ed.; 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 17556
Nomikou I, Rohlfing K, Cimiano P, Mandler JM. Evidence for Early Comprehension of Action Verbs. LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT. 2019;15(1):64-74. doi:10.1080/15475441.2018.1520639
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20200
Grimminger A. The timing of pointing-speech combinations in typically developing and language-delayed toddlers. Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction . 2019;GESPIN(6):44-49. doi:10.17619/UNIPB/1-807
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20199
Grimminger A. Die Integration von Lautsprache und Gesten in Lernkontexten. . Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes. 2019;66(4):408-414. doi:10.14220/mdge.2019.66.4.408
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze JR, Hoya FK, Löper MF, et al. Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). In: Universität zu Köln; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper MF, Görel G, Hoya FK, et al. Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag. In: Universität Paderborn; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Hellmich F, Schulze JR. Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften. In: Leibniz Universität Hannover; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33443
Wendel S, Haucke-Korber B, Dietz A, Kennel R. Experimental Evaluation of Cascaded Continuous and Finite Set Model Predictive Speed Control for Electrical Drives. In: 2019 21st European Conference on Power Electronics and Applications (EPE ’19 ECCE Europe). IEEE; 2019. doi:10.23919/epe.2019.8914947
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Hoya FK, Hellmich F. Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). In: Universität zu Köln; 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed