Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2175 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23900
Grydin, O., Andreiev, A., Holzweißig, M. J., Rüsing, C. J., Duschik, K., Frolov, Y., & Schaper, M. (2019). Short austenitization treatment with subsequent press hardening: Correlation between process parameters, microstructure and mechanical properties. Materials Science and Engineering: A, 176–195. https://doi.org/10.1016/j.msea.2019.02.025
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23901
Grydin, O., Andreiev, A., Zogaj, M., Frolov, Y., & Schaper, M. (2019). Relationships between Microstructural and Mechanical Performance on Example of an Air‐Hardening Steel. Advanced Engineering Materials, Article 1900134. https://doi.org/10.1002/adem.201900134
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45474
Bechstein, S., Stahl, A., & Riese, J. (2019). Beschleuniger-Experimente mit sichtbarer Spur der Elektronen - Eine Unterrichtsreihe in der Teilchenphysik. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 237–240).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45478
Vogelsang, C., Riese, J., Borowski, A., & Kulgemeyer, C. (2019). Profile-P+: Kompetenz und Performanz im Lehramtsstudium Physik. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 345–348).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45477
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2019). Erfassung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Physikunterricht. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 353–356).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45475
Goertz, S., Klein, P., Riese, J., & Heinke, H. (2019). Konzeption eines Lernzirkels zu experimentellen Kompetenzen. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 787–790).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
Joswig, A.-K., & Riese, J. (2019). Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 141–144).
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Reinhold, P., Schecker, H., Buschütter, D., Enkrott, P., Kempin, M., & Schröder, J. (2019). Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, & C. Kuhn (Eds.), Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12) (pp. 40–43).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
Joswig-Käfer, A.-K., & Riese, J. (2019). Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship. In O. Levrini & G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2019). Assessing Student Teachers‘ Skills to plan Physics Lessons. In O. Levrini & G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education (Vol. 13, pp. 1477–1485).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45472
Bechstein, S., Stahl, A., & Riese, J. (2019). Didaktische Rekonstruktion der Beschleunigerphysik und Entwicklung eines Lehr-Linearbeschleunigers. In V. Nordmeier & H. Grötzebauch (Eds.), PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45473
Joswig, A.-K., & Riese, J. (2019). Veränderung des physikdidaktischen Wissens im Verlauf eines Lehr-Lern-Seminars. In V. Nordmeier & H. Grötzebauch (Eds.), PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45546
Krumphals, I., & Riese, J. (2019). Professionswissen von Physiklehramtsstudierenden in Österreich. In C. Fridrich, G. Frühwirth, R. Potzmann, W. Greller, & R. Petz (Eds.), Forschungsperspektiven 11: Lehrerinnen und Lehrerbildung in der Sekundarstufe (pp. 103–124).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14898
Schubert, P., Leer, R., Hermann, B., & Bodden, E. (2019). Know your analysis: how instrumentation aids understanding static analysis. Proceedings of the 8th ACM SIGPLAN International Workshop on State Of the Art in Program Analysis  - SOAP 2019. https://doi.org/10.1145/3315568.3329965
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns, J., & Eichen, L. (2019). Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag. KiTa aktuell Österreich, 7(5), 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers. In M. Graven, H. Venkat, A. Essien, & P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 129–136).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger, H., Bruns, J., Benz, C., Brunner, E., & Sprenger, P. (2019). Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach. ZDM, 52, 193–205. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01103-2
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (pp. 169–172). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-20771
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Schönherr, J. (2019). Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]. Springer Spektrum.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45316
Schemmer, S. J., & Heisler, D. (2019). Sprachentwicklung und Aufbau sozialer Netzwerke von Jugendlichen mit Fluchterfahrungen: Zur Wirksamkeit von Angeboten zur Förderung von Sprache und gesellschaftlicher Integration. In T. Hochleitner & J. Roche (Eds.), Berichte zur Beruflichen Bildung. Berufliche Integration durch Sprache (pp. 86–107). Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed