Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2470 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 55525
Raissi Z, Teixidó A, Gogolin C, Acín A. Constructions of <mml:math xmlns:mml="http://www.w3.org/1998/Math/MathML"><mml:mi>k</mml:mi></mml:math>-uniform and absolutely maximally entangled states beyond maximum distance codes. Physical Review Research. 2020;2(3). doi:10.1103/physrevresearch.2.033411
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 55524
Burchardt A, Raissi Z. Stochastic local operations with classical communication of absolutely maximally entangled states. Physical Review A. 2020;102(2). doi:10.1103/physreva.102.022413
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 51488
Hilgert J. Mathematik studieren -- Ein Ratgeber für Erstsemester und solche, die es vielleicht werden wollen. Springer Spektrum; 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
Grimminger-Seidensticker E, Aceti M, Knobé S, Vieille Marchiset G. Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland. Health Promotion International. 2020;35:17-26. doi:10.1093/heapro/day099
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
Lautenbach F, Korte J, Möhwald A, Heyder A, Grimminger-Seidensticker E. A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion. Frontiers in Education. Published online 2020. doi:10.3389/feduc.2020.00007
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28864
Grimminger-Seidensticker E, Lautenbach F, Heyder A, Korte J, Möhwald AJ. A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy, and stress perception towards inclusion. Frontiers in Education. 2020;5(7).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28340
Grimminger-Seidensticker E, Korte J, Möhwald A, Trojan J. SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE. Journal of Physical Education & Health. 2020;9(16):5-13. doi:10.5281/ZENODO.5196091
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28863
Grimminger-Seidensticker E, Korte J. Quantitative and qualitative results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls. Journal of Physical Education & Health. 2020;9(16):56-63.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28924
Grimminger-Seidensticker E, Möhwald AJ, Korte J. Die Bedeutung unterschiedlicher Heterogenitätsmerkmale für das Erleben von Zustandsangst vor dem Sportunterricht in der Grundschule. In: Neumann P, Balz E, eds. Grundschulsport. Empirische Einblicke und pädagogische Empfehlungen. Meyer & Meyer; 2020:158-170.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28918
Grimminger-Seidensticker E, Oesterhelt V, Gerlach E, Friedrich G. Sportdidaktik. In: Rothgangel M, Abraham U, Bayrhuber H, Frederking V, Jank W, Vollmer HJ, eds. Lernen im Fach und über das Fach hinaus. Waxmann; 2020:391-418.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28895
Grimminger-Seidensticker E, Korte J, Möhwald AJ. Körperbild, Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie. sportunterricht. 2020;69(2):59-64.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28894
Grimminger-Seidensticker E. Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln? sportunterricht. 2020;69(10):447-452.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28341
Grimminger-Seidensticker E, Möhwald AJ. Enhancing social cohesion in PE classes within an intercultural learning program: results of a quasi-experimental intervention study. Physical Education and Sport Pedagogy. 2020;25(3):316-329. doi:10.1080/17408989.2020.1741532
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28915
Grimminger-Seidensticker E, Gieß-Stüber P, Möhwald AJ. Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms. In: Petry K, ed. Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit. Verlag Barbara Budrich; 2020:37-48.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28913
Grimminger-Seidensticker E, Frohn J. Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht. In: Wolters P, Balz E, Krieger C, Miethling W-D, eds. Empirie des Schulsports. 2nd ed. Meyer & Meyer; 2020:245-275.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35814
Biehler R, Fleischer FY, Budde L, et al. Data science education in secondary schools: Teaching and learning decision trees with CODAP and Jupyter Notebooks as an example of integrating machine learning into statistics education. In: Arnold P, ed. New Skills in the Changing World of Statistics Education Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE). ISI/IASE; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35823
Fleischer FY, Biehler R. Automatisierte Entscheidungsverfahren als Thema im allgemeinbildenden Mathematikunterricht. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020. doi:10.17877/DE290R-21301
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55693
Otto A, Priesching N. Einleitung. In: Priesching N, Otto A, eds. Lorenz Jaeger als Ökumeniker. Vol 2. Lorenz Kardinal Jaeger. Brill | Schöningh; 2020:1-11. doi:10.30965/9783657704996_002
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 | OA
Karsten A, Weisberg J. Profession und Disziplin. Ein Schreibgespräch über den Weg durch die Fächer, Schreibdidaktik als Feldforschung (und - nebenbei - die Rettung der Schriftkultur). . JoSch - Journal der Schreibwissenschaft. 2020;2020(2):34-42. doi:10.3278/JOS2002W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55802
Grössl J. Artificial Intelligence and Polygenic Scoring: The Risk of Personal Eugenics. In: Göcke B, Rosenthal-von der Pütten A, eds. Artificial Intelligence: Reflections in Philosophy, Theology, and the Social Sciences. Brill; 2020:347-360.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

year=2020

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed