Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2426 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 | OA
Place value and regrouping as seperate constructs of place value understanding
S. Jensen, H. Gasteiger, J. Bruns, in: M. Inprasitha, N. Changsri, N. Boonsena (Eds.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2021, pp. 101–109.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823 LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 | OA
Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte
S. Jensen, H. Gasteiger, J. Bruns, in: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, WTM-Verlag, 2021.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45333
Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Mathematical Thinking and Learning (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45343
The role of strategy-based motivation in mathematical problem solving: The case of learner-generated drawings
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Learning and Instruction 80 (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45335
Was ist eine gute Skizze? Strategiewissen beim mathematischen Modellieren im Bereich der Geometrie fördern
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, mathematik lehren 224 (2021) 22–27.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45352
inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung
J. Herding, P. Büker, A.M. Kamin, K. Glawe, G. Oevel, M. Knurr, I. Menke, J. Ogrodowski, F. Schaper, in: H.W. Wollersheim, N. Pengel (Eds.), Bildung in der digitalen Transformation, Waxmann, Münster, New York, 2021, pp. 231–234.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45355
Mit Kindern den Übergang auf die weiterführende Schule reflektieren – Sichtweisen von Viertklässler*innen auf die selektiven Schulstrukturen
J. Herding, J. Ogrodowski, in: N. Böhme (Ed.), Mythen, Widersprüche und Gewissheiten der Grundschulforschung. Eine wissenschaftliche Bestandsaufnahme nach 100 Jahren Grundschule. Jahrbuch Grundschulforschung, Springer Verlag, Wiesbaden, 2021, pp. 133–138.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45353
Paderborner Qualitätsstern (PQ³) zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita – Grundschule: ein Selbstevaluationsinstrument für multiprofessionelle und institutionsübergreifende Zusammenarbeit
J. Herding, J. Höke, P. Büker, J. Ogrodowski, Diskurs Kindheits- und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research 16 (2021).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed