Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2595 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2022). Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In Statistics for Empowerment and Social Engagement (pp. 199–236). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny, S., Fleischer, Y., Stroop, D., & Biehler, R. (2022). An example of rich, real and multivariate survey data for use in school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35728
Beverungen, D., Hess, T., Köster, A., & Lehrer, C. (2022). From private digital platforms to public data spaces: implications for the digital transformation. Electronic Markets, 32, 493–501. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00553-z
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35732
Bartelheimer, C., zur Heiden, P., Lüttenberg, H., & Beverungen, D. (2022). Systematizing the lexicon of platforms in information systems: a data-driven study. Electronic Markets, 32, 375–396. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00530-6
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53052
Kolbe, T., & Wessel, L. (2022). Self-regulated learning in a mathematics course for engineers in the first semester: insights into students reported resource management and cognitive strategies. In M. Trigueros, B. Baerquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Eds.), Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 632–641).
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 53747
Reis, O. (2022). Mahr, Melanie: Reden ist Gold... – vom Umgang mit Sexualität bei Jugendlichen. Eine empirisch-qualitative Studie zur Situation der Sexualpädagogik im Kontext katholischer, vollstationärer Einrichtungen der Kinder- und Jugendhilfe. – Würzburg: Echter Verlag 2020 (=Studien zur Theologie und Praxis der Caritas und Sozialen Pastoral, 40). In Theologische Revue (Vol. 118, pp. 1–3).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53051
Hofmeister, L., & Reis, O. (2022). Wann ist eine Differenz diskriminierend? Das Oszillieren zwischen Unterschieden und Ungleichheiten in der katholischen Gemeindearbeit. In B. Brunnert, W. Haunerland, & S. Kopp (Eds.), Der Vielfalt Raum geben. Zum ambivalenten Potenzial einer differenzsensiblen Kirche (pp. 282–304).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53036
Mellentin, F., & Reis, O. (2022). Wie steht es mit der Situationsorientierung der Religionspädagogik? unterwegs 2/2022, 3–8.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53007
Rakowski, J., & Reis, O. (2022). Schulbuch. In N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure (pp. 216–225).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53005
Reis, O., & Saß, K. (2022). Vorlesen. In N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure (pp. 145–155).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53006
Reis, O., & Wittke, A. (2022). Kerze. In N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure (pp. 197–205).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53003
Reis, O. (2022). Beten - Meditieren. In N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure (pp. 49–57).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53004
Reis, O. (2022). Segnen. In N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure (pp. 58–67).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52996
Reis, O., & Roose, H. (2022). „Warum können wir denn jetzt nicht sagen, dass die Sophia wirklich Recht hat?“ Norm und Relativierung in religionspädagogischen Bildungsprozessen. In C. Führer & u.a. (Eds.), Relativität und Bildung. Fachübergreifende Herausforderungen und fachspezifische Grenzen (pp. 97–108). Waxmann .
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52998
Reis, O., & Tomberg, M. (2022). Religiöse Bildung als Medium der Kirchenmodernisierung und der Kirchenrestauration. In W. Beck, R. Heyder, D. Sattler, T. Söding, & A. Wuckelt (Eds.), Aufbruch statt Rückzug. Die römisch-katholische Kirche in der Öffentlichkeit heute (pp. 122–127). Herder Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53000
Reis, O., & Weber, C. (2022). „In Erinnerung geblieben sind mir die ritualartigen Dinge“. Rituale und ihre eigensinnige Mitarbeit am nachhaltigen Lernen. In Jahrbuch für Konstruktivistische Religionsdidaktik (Vol. 13, pp. 174–188).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52999
Reis, O., & Walter, M. (2022). Den roten Faden selbst in der Hand – Ritualisierte Selbstorganisation als Wirkungsfaktor im Paderborner Reli-Fächer. In Jahrbuch für Konstruktivistische Religionsdidaktik (Vol. 13, pp. 147–160).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52995
Brandstetter, B., & Reis, O. (2022). Behinderung / Inklusion. In H. Simojoki, M. Rothgangel, & U. H. J. Körtner (Eds.), Ethische Kernthemen. Lebensweltlich – theologisch-ethisch – didaktisch (pp. 63–73).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53002
Reis, O. (2022). Akteur-Netzwerk-Theorie. In N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure (pp. 20–24).
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52956
Brieden, N., Mendl, H., Reis, O., & Roose, H. (Eds.). (2022). Nachhaltige Wirkung von Religionsunterricht (Vol. 13).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2022

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed