Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6206 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62749 | OA
F. Hempel et al., “Phonon dephasing times determined with time-delayed broadband coherent anti-Stokes Raman scattering,” Physical Review B, vol. 112, no. 22, Art. no. 224106, 2025, doi: 10.1103/1ctr-csjy.
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61753 | OA
N. Srivastava et al., “LOLA – An Open-Source Massively Multilingual Large Language Model,” in Proceedings of the 31st International Conference on Computational Linguistics, 2025, pp. 6420–6446.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61793
H. Meier, L. Sennefelder, and M. Kukuk, “Soziale Gesundheit im Unternehmen Trainieren - eine Interventionsstudie,” Münster, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 | OA
D. Büttner, “Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung,” Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik, 2025, doi: 10.25365/MPZD-2025-4-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 | OA
K. Sonntag, First-order methods and gradient dynamical systems for multiobjective optimization. Paderborn University, 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
C. Vogelsang, L. Grotegut, T. Janzen, and P. Wotschel, “Performanzorientiertes Prüfen im  Lehramtsstudium Physik,” presented at the DPG-Frühjahrstagung 2025, Göttigen, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
C. Vogelsang, L. Grotegut, P. Wotschel, and T. Janzen, “Prospective Physics Teachers’  Perceptions of an Objective Structured  Teaching Examination (OSTE),” presented at the ESERA 2025 Conference, Copenhagen, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62727
M. L. Wawer et al., “A maturity based data management integration in engineering research projects,” Proceedings of the Design Society, vol. 5, pp. 169–178, 2025, doi: 10.1017/pds.2025.10031.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62728
L. Müller et al., “Getting Things Done: How to Make Simulation Data FAIR and Ready to Reuse,” in IFIP Advances in Information and Communication Technology, Cham: Springer Nature Switzerland, 2025, pp. 140–150.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
T. Janzen, P. Wotschel, L. Grotegut, and C. Vogelsang, “„als Student hätte ich da mehr Bock drauf als auf eine [Fachdidaktikklausur]“  - Die Wahrnehmung von Studierenden hinsichtlich rollenspielbasierter Simulationen als handlungsorientiertes Prüfungsformat für die Englischlehrkräftebildung,” presented at the Jahrestagung der DGFF 2025, Kassel, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
T. Janzen, L. Grotegut, P. Wotschel, and C. Vogelsang, “Validierung einer rollenspielbasierten Simulationsprüfung für angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente zum Scoring und zur Testwertinterpretation,” presented at the Jahrestagung der GEBF 2025, Mannheim , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
C. Vogelsang, P. Wotschel, T. Janzen, and L. Grotegut, “Auf die Prüfung kommt es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen,” presented at the 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung 2025, Heilbronn, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
C. Vogelsang, P. Wotschel, T. Janzen, and L. Grotegut, “Das Handeln prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate im Lehramtsstudium,” presented at the AEPF 2025, Essen, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 | OA
C. Vogelsang, D. Scholl, J. Meier, and S. Küth, “Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise,” Education Sciences, vol. 15, no. 7, 2025, doi: https://doi.org/10.3390/educsci15070820.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62760
S. Rezat and R. Karabey, “Musterhaftigkeit und Formen sprachlicher Kreativität im Kontext der Annotation argumentativer Lerner:innentexte,” in Sprachliche Kreativität in Bildungs- und Fachsprache: Textproduktion und Diskurspraktiken, K. Schindler and A. L. Zepter, Eds. Tübingen: Narr Francke Attempo, 2025, pp. 273–290.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 | OA
S. Strauß, “Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives,” Anglistik: International Journal of English Studies, vol. 36, no. 1, pp. 5–14, 2025, doi: https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62764 | OA
S. Strauß, A. Boller, and K. Becker, Eds., Focus on Irish Communities in a Glocal Context: Literary and Cultural Narratives, vol. 36, no. 1. 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62774
F. Gundlach, “Counting abelian extensions by Artin–Schreier conductor,” Proceedings of the American Mathematical Society, 2025, doi: 10.1090/proc/17440.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62304
H.-H. Kremer and F. Otto, “Geschlechterstereotype Selbstdarstellungen junger Frauen in der Ausbildungsvorbereitung,” in Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2025, K. Kögler, H.-H. Kremer, and V. Herkner, Eds. Opladen: Barbara Budrich, 2025, p. 253.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62795
C. Krabbe, A. Assbrock, M. F. Reineke, and D. Beverungen, “Workarounds—A Domain-Specific Modeling Language,” 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year>=2023

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed