Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32648 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37421
Schuster, B.-M. (2022). Flugblatt – Flugschrift. In Im Nationalsozialismus. V&R unipress. https://doi.org/10.14220/9783737014601.177
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37423
Schuster, B.-M., & Wilk, N. M. (2022). Blut. In Im Nationalsozialismus. V&R unipress. https://doi.org/10.14220/9783737014601.367
LibreCat
| DOI
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
Wallmeier, N., Langhanke, R., & Merten, M.-L. (Eds.). (2022). Regionales Sprechen und Schreiben (Vol. 7). Olms.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37434
Bender, M., Bubenhofer, N., Dreesen, P., Georgi, C., Rüdiger, J. O., & Vogel, F. (2022). Techniken und Praktiken der Verdatung. In Diskurse – digital (pp. 137–157). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110721447-007
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Seifert, S., Maitz, K., Riedl, S., Neumaier, A., Stoff, I., & Gasteiger-Klicpera, und B. (2022). Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7). Diagnostica, 68(2), 101–112. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000289
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
Seifert, S., Paleczek, L., & Gasteiger-Klicpera, B. (2022). Diagnostik und Differenzierung. In M. Gebhardt & D. Scheer (Eds.), Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung. Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
Seifert, S., Maitz, K., Pendl, D., & Gasteiger-Klicpera, B. (2022). Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von Jugendlichen. Diagnostica, 68(4), 197–208. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000297
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
Seifert, S., & Paleczek, L. (2022). Comparing tablet and print mode of a german reading comprehension test in grade 3: Influence of test order, gender and language. International Journal of Educational Research, 113, Article 101948. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101948
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Paleczek, L., Ender, D., Kogler, A., & Seifert, S. (2022). Comparing Student high and low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials. European Conference on E-Learning, 21(1), 338–347. https://doi.org/10.34190/ecel.21.1.680
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
Kulmhofer-Bommer, A., Seifert, S., Paleczek, L., & Gasteiger-Klicpera, B. (2022). Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs. Journal of Education, Article 002205742211126. https://doi.org/10.1177/00220574221112627
LibreCat
| DOI