Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41757 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann J, Raneck-Kuhlmann A, Eickelmann B, Drossel K, Buhl HM. Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:19-35. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Drossel K, Oldak A, Bette R, Eickelmann B, Schreyer P. Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:203-217. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin M, Temmen K. Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In: Auer ME, Langmann R, May D, Roos K, eds. Smart Technologies for a Sustainable Future. Vol 1027. Springer Nature Switzerland; 2024:297–304. doi:10.1007/978-3-031-61891-8_29
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze J, Eickelmann B, Drossel K. Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:65-73. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke M, Fröhlich N, Niemann J, Eickelmann B, Pink S. Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:87-102. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58050
Kapoor S, Sharma A, Demir C, Röder M, Ngonga Ngomo A-C. Performance Evaluation of Knowledge Graph Embedding Approaches under Non-adversarial Attacks. arxiv. Published online 2024. doi:10.48550/ARXIV.2407.06855
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58092 |

Carr AD, Ruppert C, Samusev AK, et al. Enhanced Photon–Phonon Interaction in WSe2 Acoustic Nanocavities. ACS Photonics. 2024;11(3). doi:10.1021/acsphotonics.3c01601
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58054
Sharma A, Leite D, Demir C, Ngomo A-CN. Trading-Off Interpretability and Accuracy in Medical Applications: A Study Toward Optimal Explainability of Hoeffding Trees. In: 2024 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE). IEEE; 2024. doi:10.1109/fuzz-ieee60900.2024.10611982
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58053
Leite D, Sharma A, Demir C, Ngomo A-C. Interpretability Index Based on Balanced Volumes for Transparent Models and Agnostic Explainers. In: 2024 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE). IEEE; 2024. doi:10.1109/fuzz-ieee60900.2024.10611937
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58049
Demir C, KOUAGOU NJ, Sharma A, Ngonga Ngomo A-C. Inference over Unseen Entities, Relations and Literals on Knowledge Graphs. Arxiv. Published online 2024. doi:10.48550/ARXIV.2410.06742
LibreCat
| DOI