Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36836 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49363
Scholtysik, M., Rohde, M., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Circular Product-Service-System Ideation Canvas – A Framework for the Design of circular Product-Service-System Ideas (Vol. 120).
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47834
Ködding, P., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Scenario-Based Foresight in the Age of Digital Technologies and AI. In A. Shajek & E. A. Hartmann (Eds.), New Digital Work (pp. 51–67).
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53556
Kückmann, M.-A. (2023). ‹Ich sehe was, was du nicht siehst…› Zu den Potenzialen von Sketchnoting im Kontext Inklusiver Medienbildung . MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, 619–647. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.23.x
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Schwerin, I. (2023). Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2. In Mathematikdidaktik Grundschule. Herbsttagung des Arbeitskreises Grundschule der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM), Bremen. University of Bamberg Press.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53533
ERNST, A., & SCHMIDT, K. (2023). Intersection theorems for finite general linear groups. Mathematical Proceedings of the Cambridge Philosophical Society, 175(1), 129–160. https://doi.org/10.1017/s0305004123000075
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2023). Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, M., & Rezat, S. (2023). Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, S. N., & Rezat, S. (2023). Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, B., Kock, Z., & Rezat, S. (2023). Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education (pp. 1–28). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, G., Pepin, B., & Rezat, S. (2023). Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed