Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32583 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44522
Wurst, Johanna, Daniel Rosemann, Iryna Mozgova, and Roland Lachmayer. “Concept and Implementation of a Student Design Project for the Development of Sustainable Products,” 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-28839-5_88.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44523
Paradies, Jan. “Structure–Reactivity Relationships in Borane-Based FLP-Catalyzed Hydrogenations, Dehydrogenations, and Cycloisomerizations.” Accounts of Chemical Research 56, no. 7 (2023): 821–34. https://doi.org/10.1021/acs.accounts.2c00832.
LibreCat
| DOI
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44524
Meier-Gräwe, Uta, Ina Praetorius, and Feline Tecklenburg, eds. Wirtschaft neu ausrichten. Care-Initiativen in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44545
Müller, Helen, Jochen Baumeister, Ellen Marie Bardal, Beatrix Vereijken, and Nina Skjæret-Maroni. “Exergaming in Older Adults: The Effects of Game Characteristics on Brain Activity and Physical Activity.” Frontiers in Aging Neuroscience 15 (2023). https://doi.org/10.3389/fnagi.2023.1143859.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44591
Fritz, Marlon, Thomas Gries, and Margarete Redlin. “The Effectiveness of Vaccination, Testing, and Lockdown Strategies against COVID-19.” International Journal of Health Economics and Management, 2023. https://doi.org/10.1007/s10754-023-09352-1.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43170
Labusch, Amelie, and Birgit Eickelmann. “Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018.” In Teaching Coding in K-12 Schools: Research and Application, edited by T. Keane and A. E. Fluck, 319–29. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-21970-2_21.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44626
Schulze, Johanna, Kerstin Drossel, and Birgit Eickelmann. “Die inhaltliche Ausgestaltung schulischer Medienkonzepte als Gelingensbedingung digitalisierungsbezogener Schulentwicklungsprozesse.” In Professionalisierung für digitale Bildung im Grundschulalter - Ergebnisse des Forschungsprojekts P3DiG , edited by T. Irion, T. Böttinger, and R. Kammerl, 15–30. Münster: Waxmann Verlag, 2023. https://doi.org/DOI:10.31244/9783830996415.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44625
Lorenz, R., T. U. Brüggemann, Birgit Eickelmann, and N. McElvany. “Gelingensbedingungen für den Einsatz digitaler Medien in Lernsituationen in der Grundschule im Bereich Lesen – Befunde einer qualitativen Befragung von Lehrpersonen.” In Jahrbuch für Schulentwicklung (Band 22) , edited by F. Lauermann, C. Jöhren, N. McElvany, M. Becker, and H. Gaspard, 65–93. Münster: Waxmann Verlag, 2023.
LibreCat
2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
Gerick, J., Birgit Eickelmann, B. Panten, A. Rothärmel, M. Rau, and T. Gottschalk. Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Report | LibreCat-ID: 44628
Gerick, J., Birgit Eickelmann, M. Rau, B. Panten, A. Rothärmel, and T. Gottschalk. Digitalisierungsbezogene Schulentwicklungsprozesse erfolgreich gestalten. Handreichung für die schulische Arbeit zu den Ergebnissen des Forschungsprojekts GuTe DigiSchulen NRW. Braunschweig: Technische Universität Braunschweig, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)