Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36766 Publications


2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41334
Bürgel, C., Koch, C., Heiderich, J., Schlaak, C., & Visser, J. (Eds.). (2020).  Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik. ibidem.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24023
Bahmanian, M., Fard, S., Koppelmann, B., & Scheytt, C. (2020). Wide-Band Frequency Synthesizer with Ultra-Low Phase Noise Using an Optical Clock Source. 2020 IEEE/MTT-S International Microwave Symposium (IMS). https://doi.org/10.1109/IMS30576.2020.9224118
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38051
Santandrea, M., Stefszky, M., Roeland, G., & Silberhorn, C. (2020). Interferometric method for determining the losses of spatially multi-mode nonlinear waveguides based on second harmonic generation. Optics Express, 28(4), Article 5507. https://doi.org/10.1364/oe.380788
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 | OA
Bonanati, S., Greiner, C., Gruchel, N., & Buhl, H. M. (2020). Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Springer.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24903
Tolksdorf, N. F., Viertel, F., & Rohlfing, K. J. (2020). Do Shy Children Behave Differently than Non-shy Children in a Long-term Child-robot Interaction? Companion of the 2020 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. https://doi.org/10.1145/3371382.3378367
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24904
Tolksdorf, N. F., & Rohlfing, K. J. (2020). Parents’ Views on Using Social Robots for Language Learning. 2020 29th IEEE International Conference on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). https://doi.org/10.1109/ro-man47096.2020.9223540
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20260
Crawshaw, C. E., Kern, F., Mertens, U., & Rohlfing, K. (2020). Children’s Narrative Elaboration After Reading a Storybook Versus Viewing a Video. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.569891
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt, A., Stiel, S., Heckel, M., Goebel, S., Mai, S. S., Seifert, A., Gerlach, C., Ostgathe, C., & Weber, M. (2020). Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives. Health and Quality of Life Outcomes, 18(311), 2–15.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40217
Wagenknecht, I., & Meier-Gräwe, U. (2020). Psychische Auffälligkeiten bei Kindern und Jugendlichen, für die das Jugendamt in Anspruch genommen wurde. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 69(7), 643–665. https://doi.org/10.13109/prkk.2020.69.7.643
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40245
Herzig, B. (2020). Digitalisierung, Medienbildung und Medienkompetenz. Verhältnisbestimmungen und Implikationen für die Lehrerbildung und den Lehrerberuf. In M. Rothland & S. Herrlinger (Eds.), Digital?! Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, Band 5) (1st ed., pp. 35–50). Waxmann.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed