Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36760 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24939
Studien- und Lehrentwicklung als Überwindung institutioneller Grenzziehungen. Eine Netzwerktheoretische Betrachtung.
T. Jenert, N. Sänger, in: Toepfer Stiftung gGmbH (Ed.), LERNEN im Hochschulzusammenhang, Hamburg, 2020, pp. 208–225.
LibreCat
 

2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 46039
Die Rolle von sozialen Netzwerken für die Lehrentwicklung und Lehrinnovation an Hochschulen
N. Sänger, Die Rolle von Sozialen Netzwerken Für Die Lehrentwicklung Und Lehrinnovation an Hochschulen, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19965 LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27417
MANUFACTURING OF HYBRID COMPONENTS BY VARTM-PROCESS USING NEW SEALING TECHNIQUE DEVELOPED
D. Chalicheemalapalli Jayasankar, T. Stallmeister, Z. Wang, T. Tröster, in: J.M. Hausmann, M. Siebert, A. von Hehl, K.A. Weidenmann (Eds.), Hybrid 2020 Materials and Structures, 2020, pp. 167–172.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 52930
Semantic Technologies for Situation Awareness
F. Baader, S. Borgwardt, P. Koopmann, V. Thost, A.-Y. Turhan, Künstliche Intell. 34 (2020) 543–550.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52936
Give Inconsistency a Chance: Semantics for Ontology-Mediated Verification
C. Dubslaff, P. Koopmann, A.-Y. Turhan, in: S. Borgwardt, T. Meyer (Eds.), Proceedings of the 33rd International Workshop on Description Logics {(DL} 2020) Co-Located with the 17th International Conference on Principles of Knowledge Representation and Reasoning {(KR} 2020), Online Event [Rhodes, Greece], September 12th to 14th, 2020, CEUR-WS.org, 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 48925 | OA
Professional Development of Vocational Teachers in Language-Sensitive Content Teaching–A Study Visit Abroad as Design-Based Research Intervention for Vocational Teachers Working in School-to-Work Transition Phases
N.-M. Peitz, Professional Development of Vocational Teachers in Language-Sensitive Content Teaching–A Study Visit Abroad as Design-Based Research Intervention for Vocational Teachers Working in School-to-Work Transition Phases, Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52815
„Sprachliche Barrieren als Herausforderung bei der Integration von Seiteneinsteiger_innen in das Berufskolleg“ – Lehrer_innenbildung im Spiegel des Integrations- und Inklusionsdiskurses
D. Büttner, E. Gürsoy, in: D. Münk , G. Scheiermann (Eds.), Inklusion  in der Lehrerbildung für das berufliche Schulwesen. Beiträge zur Professionalisierung in der ersten Phase der Lehramtsausbildung, Eusl, Detmold, 2020, pp. 179–197.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 52817 | OA LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45954
Finite element error analysis of wave equations with dynamic boundary conditions: L2 estimates
D. Hipp, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 41 (2020) 638–728.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed