Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36745 Publications


2020 | Misc | LibreCat-ID: 28855
Eickelmann, Birgit. Nachhaltiger Digitalisierungsschub Im Schulbereich Und in Der Lehrkräftebildung Durch Die Pandemie? – Schön Wär’s. Monitor Lehrerbildung, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28856
Eickelmann, Birgit. “Strukturelle Rahmenbedingung der Digitalisierung im Schulbereich in NRW – neue Forschungsbefunde und mögliche Perspektiven für nachhaltig wirksame Entwicklungen.” BildungsImpulseRuhr, no. 7, Regionalverband Ruhr, 2020, pp. 8–11.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28858
Gerick, Julia, and Birgit Eickelmann. “Lehrerbildung Und Digitalisierung. Ein Empirischer Blick Auf Der Grundlage Der Studie ICILS 2018.” Beiträge Zur Lehrerbildung Und Bildungsforschung. Digital?! Perspektiven Der Digitalisierung Für Den Lehrerberuf Und Die Lehrerbildung, edited by Martin Rothland and Simone Herrlinger, vol. 6, Waxmann, 2020, pp. 87–103.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28859
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Students’ Computer Literacy and the Use of Tablets in Upper Secondary Schools.” Encyclopedia of Education and Information Technologies, edited by Arthur Tatnall, Springer, 2020, pp. 1577–89, doi:10.1007/978-3-030-10576-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28860
Labusch, Amelie, and Birgit Eickelmann. “Computational Thinking Competences in Countries from Three Different Continents in the Mirror of Students’ Characteristics and School Learning.” Proceedings of International Conference on Computational Thinking Education 2020 , edited by Siu Cheung Kong et al., The Education University of Hong Kong, 2020, pp. 2–7.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28865
Gerick, Julia, et al. “Modellschulen ‚Lernen Mit Digitalen Medien‘ in Der Pandemie-Zeit – Gestaltungsansätze Und Lessons Learnt.” Fachzeitschrift Für Schul- Und Unterrichtsentwicklung, vol. 51, no. 4, 2020, pp. 8–10.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28866
Labusch, Amelie, et al. “Sozial- und migrationsbedingte Disparitäten im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schülerinnen und Schülern.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 249–58.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28871
Labusch, Amelie, et al. “Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schülerinnen und Schülern im internationalen Vergleich.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 201–14.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28873
Vennemann, Mario, et al. “Die Nutzung digitaler Medien aus der Perspektive der Schülerinnen und Schüler.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich , edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 179–88.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28875
Vahrenhold, Jan, et al. “Der Informatikunterricht aus Sicht schulischer Akteurinnen und Akteure – Analysen und Perspektiven.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 137–54.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28877
Eickelmann, Birgit, et al. “ Rolle des schulischen Ganztags für das Lernen mit digitalen Medien.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 67–74.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28878
Heldt, Melanie, et al. “Konzeptionelle Verankerung digitaler Medien in schulisches Lernen und Lehren.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 55–66.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28881
Gerick, Julia, et al. “Modellschulen ‚Lernen mit digitalen Medien‘ in der Pandemie-Zeit – Gestaltungsansätze und Lessons Learnt.” SchulManagement. Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, vol. 51, no. 4, 2020, pp. 8–10.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28886
Eickelmann, Birgit. “Schulleitung und Digitalisierung. Fünf Thesen.” SchulManagement. Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, vol. 51, no. 5, 2020, pp. 15–16.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 28888
Gerick, Julia, et al. Ergebnisse Der Wissenschaftlichen Begleitung Der Evaluation Des Projekts ‚Lernen Mit Digitalen Medien‘ an Den Förderzentren Geistige Entwicklung/Körperliche Und Motorische Entwicklung in Schleswig-Holstein Ergänzt Um Eine Vertiefungsuntersuchung Im Kontext Des Lernens Mit Digitalen Medien Unter Pandemie-Bedingungen. Universität Hamburg/Universität Paderborn, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 28896
Gerick, Julia, and Birgit Eickelmann. Ergebnisse Der Vertiefenden Untersuchung Der Modellschulen ‚Lernen Mit Digitalen Medien‘ (Phase III) in Schleswig-Holstein Mit Fokus Auf Der Gestaltung von Schule in Der Zeit Der Corona-Pandemie. Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 28899
Gerick, Julia, and Birgit Eickelmann. Ergebnisse Der Wissenschaftlichen Begleitung Der Evaluation Der Dritten Phase Des Projekts ‚Lernen Mit Digitalen Medien‘ Mit Dem Schwerpunkt Auf Digitalen Medien Im Fachunterricht an Modellschulen in Schleswig-Holstein. Universität Hamburg/Universität Paderborn, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28902
Eickelmann, Birgit. “Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit. Plan BD #02 Leadership.” Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, 2020, pp. 6–13.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28907
Gerick, Julia, et al. “Digitalisierungsbezogene Professionalisierung von Lehrpersonen. Befunde zu Aktivitäten, Gelegenheiten und schulischen Prioritäten aus ICILS 2013 und ICILS 2018 im Vergleich.” Journal für Schulentwicklung, vol. 24, no. 4, 2020, pp. 8–14.
LibreCat
 

2020 | Special Issue | LibreCat-ID: 28910
Eickelmann, Birgit, and Annemarie Kummer Wyss, editors. “Fortbildung im digitalen Zeitalter.” Journal für Schulentwicklung, vol. 24, no. 4, Studienverlag, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29045 | OA
Engels, Gregor. “Der digitale Fußabdruck, Schatten oder Zwilling von Maschinen und Menschen.” Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 2020, pp. 363–70, doi:10.1007/s11612-020-00527-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29161
Eke, Norbert. “Annette-von-Droste-Hülshoff-Preis 2020 Michael Roes im Gespräch mit LWL-Direktor Matthias Löb und Prof. Dr. Norbert Otto Eke, .” www.literaturkommission.lwl.org/media/filer_public/cb/ad/cbad76c2-23ac-4cb1-ade3-883dcbd1bbf0/broschure_roes_210x210.pdf , 2020, p. S. 14-23.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 29166
Eke, Norbert. “[zu:] Cristina Rossi: Sinn und Struktur. Zugänge zu den Collagen Herta Müllers. Würzburg: Königshausen & Neumann, 2019.” Literaturwissenschaftliches Jahrbuch , no. 61, Duncker & Humblot , 2020, p. S. 385-390.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27013
Rienks, Johanna, et al. “Dietary Flavonoids among Children and Adolescents in the Dortmund Nutritional and Anthropometric Longitudinally Designed (DONALD) Study: Intake, Food Sources and Trends from 1985 until 2016.” British Journal of Nutrition, 2020, pp. 1198–206, doi:10.1017/s000711452000183x.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27019
Milos, Gabriella, et al. “Short-Term Metreleptin Treatment of Patients with Anorexia Nervosa: Rapid on-Set of Beneficial Cognitive, Emotional, and Behavioral Effects.” Translational Psychiatry, 2020, doi:10.1038/s41398-020-00977-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27020
Peters, Triinu, et al. “The Role of Genetic Variation of BMI, Body Composition, and Fat Distribution for Mental Traits and Disorders: A Look-Up and Mendelian Randomization Study.” Frontiers in Genetics, 2020, doi:10.3389/fgene.2020.00373.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27051
Augustine, John, et al. “Shortest Paths in a Hybrid Network Model.” Proceedings of the 2020 ACM-SIAM Symposium on Discrete Algorithms, SODA 2020, Salt Lake City, UT, USA, January 5-8, 2020, edited by Shuchi Chawla, SIAM, 2020, pp. 1280–99, doi:10.1137/1.9781611975994.78.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27091
Koldewey, Christian, et al. “Systematische Entwicklung von Normstrategien Für Smart Services.” ZWF, Zeitschrift Für Wirtschaftliche Fabrikplanung 115(7-8), 2020, pp. 524–28.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27092
Gausemeier, Jürgen, et al. “Strategische Planung.” Handbuch Gestaltung Digitaler Und Vernetzter Arbeitswelten, edited by Günter Maier et al., Springer-Verlag, 2020, pp. 35–57.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27096
Koldewey, Christian, et al. “Framework and Functionality Patterns for Smart Service Innovation.” Procedia CIRP (91), 2020, pp. 851–57.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27097
Pierenkemper, Christoph, and Jürgen Gausemeier. “Developing Strategies for Digital Transformation in SMEs with Maturity Models.” Proceeding of the ISPIM Connects, 1. - 4. Mrz. 2020, International Society for Professional Innovation Management (ISPIM), 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27098
Drewel, Marvin, et al. “Pattern‐based Development of Digital Platforms.” Creativity and Innovation Management, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27130
Poddubnyi, Vladimir I., et al. “Mechanical and Mathematical Model of a Caterpillar Drive with a Triangular Contour for Solving Problems of Vertical Dynamics of a Tracked Vehicle.” Vestnik Mashinostroeniya, 2020, pp. 26–29, doi:10.36652/0042-4633-2020-12-26-29.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27477
Rettinghaus, Klaus, et al. Integrating Score Rendition in the MEI Garage. 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 27642
Hüttner , Matthias. Einfluss Umgebungsbedingter Alterung Auf Das Werkstoffverhalten Unverstärkter, Kurzfaserverstärkter Und Gewebeverstärkter Thermoplaste . 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 27643
Heiderich, Gilmar. Modellbasierte Beschreibung Und Validierung Der Glasfaserverkürzung Im Spritzgießplastifizieraggregat Mittels Analytischer Und Und Diskreter Ansätze . 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 27644
Bayazian, Hoda. Evaluation of LLDPE and PLA Films Manufactured with High Speed. 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 27645
Sporkmann, Frederik. Modellierung Der Materialströmung Auf Gleichläufigen Doppelschneckenextrudern Mit Hilfe Der Performance Mapping Methode. 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 27646
Resonnek, Verena. Entwicklung Einer Zylindertemperatureinstellungsregelung Auf Basis von Fuzzy-Logik . 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27721
Homt, Martina, et al. “Die Einstellung Angehender Lehrkräfte Zu Forschendem Lernen Im Praxissemester Und Referendariat.” Forschendes Lernen in Der Lehrer/Innenbildung. Implikationen Für Wissenschaft Und Praxis, edited by M. Basten et al., 2020, pp. 165–76.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27795
Kupriyanova, Yuliya, et al. “Early Changes in Hepatic Energy Metabolism and Lipid Content in Recent-Onset Type 1 and 2 Diabetes Mellitus.” Journal of Hepatology, 2020, pp. 1028–37, doi:10.1016/j.jhep.2020.11.030.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27797
Della Corte, Karen, et al. “World Trends in Sugar-Sweetened Beverage and Dietary Sugar Intakes in Children and Adolescents: A Systematic Review.” Nutrition Reviews, 2020, pp. 274–88, doi:10.1093/nutrit/nuaa070.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27799
Augustin, Livia S. A., et al. “Dietary Fibre Consensus from the International Carbohydrate Quality Consortium (ICQC).” Nutrients, 2553, 2020, doi:10.3390/nu12092553.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27800
Hua, Yifan, et al. “Inflammatory Mediators in the Adipo-Renal Axis: Leptin, Adiponectin, and Soluble ICAM-1.” American Journal of Physiology-Renal Physiology, 2020, pp. F469–75, doi:10.1152/ajprenal.00257.2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27801
Nyasordzi, Juliana, et al. “Early Life Factors and Their Relevance to Intima-Media Thickness of the Common Carotid Artery in Early Adulthood.” PLOS ONE, e0233227, 2020, doi:10.1371/journal.pone.0233227.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27803
Schwingshackl, Lukas, et al. “Reply to Khan et Al.” The American Journal of Clinical Nutrition, 2020, pp. 917–18, doi:10.1093/ajcn/nqaa006.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27806
Perrar, Ines, et al. “Sugar Intake among German Adolescents: Trends from 1990 to 2016 Based on Biomarker Excretion in 24-h Urine Samples.” British Journal of Nutrition, 2020, pp. 164–72, doi:10.1017/s0007114520000665.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27807
Brand-Miller, Jennie, and Anette Buyken. “The Relationship between Glycemic Index and Health.” Nutrients, 536, 2020, doi:10.3390/nu12020536.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27826
Drossel, Kerstin, and Meike Kampmeyer. “Lehrerkooperation im Zeitalter der Digitalisierung – Potenziale, Herausforderungen und Gelingensbedingungen.” Friedrich Jahresheft #schuleDIGITAL, vol. 38, 2020, pp. 58–59.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27827
Drossel, Kerstin, and Melanie Heldt. “Die Rolle der Schulleitung in Kooperationsprozessen im Zeitalter der Digitalisierung.” Schulmanagement, no. 2, 2020, pp. 36–39.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27828
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Lehrer*innenbildung und Digitalisierung - Konzepte und Entwicklungsperspektiven.” Bewegungen - Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, edited by Isabell van Ackeren et al., Barbara Budrich, 2020, pp. 57–82.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27829
Drossel, Kerstin, et al. “Die Implementation digitaler Medien in den Unterricht gemeinsam gestalten: Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation.” Bildung, Schule und Digitalisierung, edited by Kai Kaspar et al., Waxmann, 2020, pp. 45–50.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 27832
Eickelmann, Birgit, et al. Schule auf Distanz. Perspektiven und Empfehlungen für den Schulalltag. Eine repräsentative Befragung von Lehrkräften in Deutschland. Vodafone Stiftung, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27833
Eickelmann, Birgit, et al. “Vorteile digital fortgeschrittener Schulen in der Pandemie-Zeit. Ergebnisse einer repräsentativen Lehrkräftebefragung.” Schulmanagement. Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, vol. 51, no. 3, 2020, pp. 28–31.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27834
Drossel, Kerstin, and Melanie Heldt. “Medienbezogene Lehrerkooperation. Kooperationsformen und thematische Schwerpunkte.” Schulmagazin 5-10, 2020, pp. 11–14.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27835
Drossel, Kerstin, and Birgit Eickelmann. “Digitalisierung als Schulprofil am Gymnasium - eine längsschnittliche Untersuchung zur Entwicklung der computerbezogenen Kompetenzen.” (Neue) Formen der Differenzierung. Schul- und Klassenprofilierung im Spannungsfeld gesellschaftlicher Teilhabe und sozialer Ungleichheit, edited by Catharina I. Keßler and Sonja Nolte, Waxmann, 2020, pp. 181–97.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27837
Drossel, Kerstin, et al. “Schools Overcoming the Digital Divide: In Depth Analyses towards Organizational Resilience in the Computer and Information Literacy Domain.” Large-Scale Assessments in Education, vol. 8, 2020, pp. 1–19, doi:10.1186/s40536-020-00087-w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27840
Vennemann, Mario, et al. “Sozial- und migrationsbedingte Disparitäten in den computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 235–48.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27850
Eickelmann, Birgit, et al. “Die Perspektive der Schulleitung auf Prioritäten zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 123–36.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27851
Eickelmann, Birgit, et al. “Lehrerfortbildung zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 111–22.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27859
Heldt, Melanie, et al. “Lieber gemeinsam als alleine!? Ein Überblick über die Situation unterrichtsbezogener Lehrerkooperationen im Zeitalter der Digitalisierung in Deutschland.” Schulmanagement-Handbuch, vol. 175, no. 3, 2020, pp. 19–37.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27860
Tondeur, Jo, et al. “Advancing Conceptual Models of Technology Integration in Education: Implications for Researchers, Practitioners and Policymakers.” Report of EDUsummIT 2019. Learners and Learning Contexts: New Alignments for the Digital Age, edited by Petra Fisser and Michael Phillips, EDUsummIT, 2020, pp. 70–75.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27863
Drossel, Kerstin, et al. “Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation.” Bildung, Schule und Digitalisierung, edited by Kai Kaspar et al., Waxmann, 2020, pp. 45–50.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27864
Heldt, Melanie, et al. “The Relationship between Differences in Students’ Computer and Information Literacy and Response Times: An Analysis of IEA-ICILS Data.” Large-Scale Assessments in Education, vol. 8, 2020, pp. 1–20, doi:10.1186/s40536-020-00090-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27865
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Schulschließungen und Perspektiven für die Pandemie-Zeit.” SchulVerwaltung Baden-Württemberg, vol. 29, no. 12, 2020, pp. 328–31.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27866
Drossel, Kerstin, and Birgit Eickelmann. “Der Einsatz von Tablets am Gymnasium und der Zusammenhang mit der Entwicklung computerbezogener Kompetenzen von Schüler*innen.” Mobile Medien im Schulkontext (Reihe Medienbildung und Gesellschaft), edited by Dorothee M. Meister and Ilka Midt, Springer, 2020, pp. 135–53.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27867
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Students’ Computer Literacy and the Use of Tablets in Upper Secondary Schools.” Encyclopedia of Education and Information Technologies, edited by Arthur Tatnall, Springer, 2020, pp. 1577–89, doi:10.1007/978-3-030-10576-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 27869
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. Digitales Potenzial. Erfolgreiche Förderung digitaler Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern an nicht-gymnasialen Schulen der Sekundarstufe I. Vodafone Stiftung, 2020.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 27873
Teidla-Kunitsõn, Gertha. ICT Usage across Europe: A Literature Review and an Overview of Existing Data. LibreCat University, 2020, doi:10.6084/M9.FIGSHARE.12906737.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21016
Dalvandi, Sadegh, et al. “Owicki-Gries Reasoning for C11 RAR (Artifact).” Dagstuhl Artifacts Ser., vol. 6, no. 2, 2020, pp. 15:1-15:2, doi:10.4230/DARTS.6.2.15.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21017
Dalvandi, Sadegh, et al. “Owicki-Gries Reasoning for C11 RAR.” 34th European Conference on Object-Oriented Programming, {ECOOP} 2020, November 15-17, 2020, Berlin, Germany (Virtual Conference), edited by Robert Hirschfeld and Tobias Pape, vol. 166, Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum f{\"{u}}r Informatik, 2020, pp. 11:1-11:26, doi:10.4230/LIPIcs.ECOOP.2020.11.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21018
Richter, Cedric, and Heike Wehrheim. “Attend and Represent: A Novel View on Algorithm Selection for Software Verification.” 35th {IEEE/ACM} International Conference on Automated Software Engineering, {ASE} 2020, Melbourne, Australia, September 21-25, 2020, {IEEE}, 2020, pp. 1016–28.
LibreCat
 

2020 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 21019
Ahrendt, Wolfgang, and Heike Wehrheim, editors. Tests and Proofs - 14th International Conference, TAP@STAF 2020, Bergen, Norway, June 22-23, 2020, Proceedings [Postponed]. Vol. 12165, Springer, 2020, doi:10.1007/978-3-030-50995-8.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21022
Allgaier, M., et al. “Pulse Shaping Using Dispersion-Engineered Difference Frequency Generation.” Physical Review A, vol. 101, 043819, 2020, doi:10.1103/physreva.101.043819.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21024
Ansari, Vahid, et al. “Remotely Projecting States of Photonic Temporal Modes.” Optics Express, vol. 28, no. 19, 28295–28305, 2020, doi:10.1364/oe.395593.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21078
Menke, Peter. “»ich wusste doch irgendwas war zu einfach«. Gesprächsanalytische Betrachtungen von Proberunden zum Lernen von Gesellschaftsspielen.” Kommunikationsdynamiken zwischen Mündlichkeit und Schriftlichkeit. Festschrift für Barbara Job zum 60. Geburtstag, edited by Bettina Kluge et al., Narr Francke Attempto, 2020, pp. 225–244.
LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 21117
Manegold, Philipp. On Batch Proofs of Partial Knowledge. 2020.
LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 21118
Anonymous, Anonymous. Measuring the Performance of SNARK Libraries. 2020.
LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 21119
Westerwelle, Max. Trapdoors and Sampling Procedures for Lattice-Based Cryptographic Constructions. 2020.
LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 21121
Anonymous, Anonymous. Benchmarking the Efficiency of Secure Multiparty Computation for Real World Problems. 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21126
Pekkarinen, Satu, et al. “Care Robots in Society: Knowledge and Orientation Needs.” Gerontechnology, 2020, doi:10.4017/gt.2020.19.s.69664.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21127
Johansson-Pajala, Rose-Marie, et al. “The Need for Care Robot Orientation in Elder Care Services.” Gerontechnology, 2020, doi:10.4017/gt.2020.19.s.69574.
LibreCat | DOI
 

2020 | Report | LibreCat-ID: 21152
Otroshi, Mortaza, et al. Simulationsbasierte Betriebsfestigkeitsanalyse stanzgenieteter Bauteile. Europäische Forschungsgesellschaft für Blechverarbeitung e.V. (EFB), 2020.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21174
Alexandrovsky, Dmitry, et al. “Playful User-Generated Treatment: A Novel Game Design Approach for VR Exposure Therapy.” Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, Association for Computing Machinery, 2020, pp. 32–45, doi:10.1145/3410404.3414222.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 21205
Wolf, Verena. Service System Innovation: An Ambidexterity Perspective. 2020.
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 21209
Ahlers, Dominik. Parameter- und Prozessoptimierung für den additiven Fertigungsprozess im Pulverbett am Beispiel der Legierung Ti6Al4V . Vol. 19, Shaker, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21216
Jakob, Eva Alexandra, and Lea Hansjürgen. “Volunteer World GmbH – Schildkrötenretten als Business Case.” Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups, Erfolgreiche Düsseldorfer Unternehmen, edited by Eva Lutz and Stefan Süß, düsseldorf university press, 2020, pp. 91–106, doi:10.1515/9783110663839-008.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21239
Sahoo, Sudhir K., et al. “Electrochemical N2 Reduction to Ammonia Using Single Au/Fe Atoms Supported on Nitrogen-Doped Porous Carbon.” ACS Applied Energy Materials, vol. 3, no. 10, American Chemical Society, 2020, pp. 10061–69, doi:10.1021/acsaem.0c01740.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21241
Wiebeler, Hendrik, et al. “Virtual Screening of Nitrogen-, Phosphorous- and Halide-Containing Materials as p-Type Transparent Conductors.” Journal of Physics: Materials, vol. 4, no. 1, {IOP} Publishing, 2020, p. 015004, doi:10.1088/2515-7639/abc762.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21257
Altenhöner, Reinhard, et al. “NFDI4Culture - Consortium for Research Data on Material and Immaterial Cultural Heritage.” Research Ideas and Outcomes, 2020, doi:10.3897/rio.6.e57036.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21268
Huhmann, Tobias, et al. “Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken.” Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis, Waxmann Verlag, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21269
Ködding, Patrick, et al. “Consulting via Research in IMPRESS.” Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, vol. 18, no. 2, 2020, pp. 14–19.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21281
Drewel, Marvin, et al. “Pattern‐based Development of Digital Platforms.” Creativity and Innovation Management, 2020, doi:10.1111/caim.12415.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21282
Mirbabaie, Milad, et al. “Social Media in Times of Crisis: Learning from Hurricane Harvey for the Coronavirus Disease 2019 Pandemic Response.” Journal of Information Technology, 2020, pp. 195–213, doi:10.1177/0268396220929258.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21287
Kaimann, Daniel. “Behind the Review Curtain: Decomposition of Online Consumer Ratings in Peer-to-Peer Markets.” Sustainability, vol. 12, no. 15, 6185, 2020, doi:10.3390/su12156185.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21306
Stieglitz, Stefan, et al. “When Are Researchers Willing to Share Their Data? – Impacts of Values and Uncertainty on Open Data in Higher Education.” PLOS ONE, e0234172, 2020, doi:10.1371/journal.pone.0234172.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21315
Hofeditz, L., et al. “Virtually Extended Coworking Spaces – The Reinforcement of Social Proximity, Motivation and Knowledge Sharing Through ICT.” Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21316
Mirbabaie, Milad, et al. “Digital Detox – Mitigating Digital Overuse in Times of Remote Work and Social Isolation.” Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21317
Marx, J., et al. “‘Conspiracy Machines’ - The Role of Social Bots during the COVID-19 ‘Infodemic.’” Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21318
Fromm, J., et al. “A Systematic Review of Empirical Affordance Studies: Recommendations for Affordance Research in Information Systems.” Proceedings of the Twenty-Eight European Conference on Information Systems, 2020.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed