Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36798 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell, J. E., Papadopoulos, T. C., Mifsud, C. L., Bourke, L., Vilageliu, O., Bešić, E., Seifert, S., Gasteiger-Klicpera, B., Ralli, A., Dimakos, I., Karpava, S., Martins, M., Sousa, O., Castro, S., Søndergaard Knudsen, H. B., Donau, P., Haznedar, B., Mikulajová, M., & Gerdzhikova, N. (2021). Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study. European Journal of Psychology of Education, 37(2), 293–320. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00523-z
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
Rach, S., & Liebendörfer, M. (2021). Die Bedeutung affektiver Merkmale beim Mathematiklernen. In K. Hein, C. Heil, S. Ruwisch, & S. Prediger (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2021 vom GDM-Monat 2021 der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021) (pp. 247–248). WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37474
Büchele, S., Liebendörfer, M., & Lankeit, E. (2021). Increasing the effect of a remedial mathematics course by switching to an online format during the COVID-19 crisis: evidence from a German university. Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA, 40(4), 478–496. https://doi.org/10.1093/teamat/hrab013
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37483
Gildehaus, L., Göller, R., & Liebendörfer, M. (2021). Gymnasiales Lehramt Mathematik studieren – eine Übersicht zur Studienorganisation in Deutschland. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 47(111), 27–32.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37481
Vajen, B., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., & Wolf, C. (2021). Mathematisierung als Herausforderung für die politische Bildung. In S. Kenner & T. Oeftering (Eds.), Schriftenreihe der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft und das vermeintliche Neutralitätsgebot (pp. 188–200). Wochenschau.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37480
Göller, R., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., & Steuding, J. (2021). Prüfungsformate als Ansatzpunkt gendersensibler universitärer Lehre im Fach Mathematik. In A. Blunck & R. Motzer (Eds.), Mathematik und Gender: Berichte und Beiträge des Arbeitskreise Frauen und Mathematik (Vol. 5, pp. 59–76). Franzbecker.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37478
Haak, I., Gildehaus, L., & Liebendörfer, M. (2021). Genese und Funktionen von Lerngruppen in der Studieneingangsphase. Naturwissenschaftlicher Unterricht Und Lehrerbildung Im Umbruch?, 89–92.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37473
Kempen, L., & Liebendörfer, M. (2021). University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective characteristics. Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA, 40(4), 436–454. https://doi.org/10.1093/teamat/hrab020
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37487
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Rode, J., & Schukajlow, S. (2021). The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Eds.), Interim Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 198–205). PME.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37494
Krapf, R., & Liebendörfer, M. (2021). Was bewirkt die Pflichtabgabe von Übungsaufgaben in der Hochschulmathematik? – Ein empirischer Vergleich. Mathematica Didactica, 2(44), 1–17.
LibreCat
 

2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37504 | OA
Weber, J. (2021). Artificial Intelligence in the Age of Technoscience. In A. Elliott (Ed.), Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence (pp. 58-73 preprint). Routledge.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37547
Vochatzer, S. (2021). Autoethnografie und Kreatives Schreiben. Journal der Schreibwissenschaft, 3(22), 52–63.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 37545
Vochatzer, S., Schröder, Sarah, & Fischer, C. (2021). Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37549
Vochatzer, S. (2021). Caroline Rudolphis „Gemälde weiblicher Erziehung“. Einblicke in die Mädchenerziehung der Spätaufklärung. POSITIONEN, 65–71.
LibreCat
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37579
Camberg, A. A. (2021). Festigkeitssteigerung von Aluminiumblechformteilen der 5000-Serie durch Erweiterung der Formgebungsgrenzen stark kaltverfestigter Ausgangswerkstoffe: Vol. 2021,52. Shaker Verlag. https://doi.org/10.2370/9783844082715
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37586
Huber, J. (2021). Beitrag zur Reduzierung der Fehlerhäufigkeit bei der Online-Lackierung von SMC-Außenhautbauteilen: Vol. 2021,50. Shaker Verlag.
LibreCat
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37584
Pöhler, S. (2021). Konzeptionierung und Auslegung eines Vorderachsträgers in hybrider Leichtbauweise im C-Segment: Vol. 2021,49. Shaker Verlag.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
Kirsch, A., Blumberg, E., Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2021). Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 349–372). Springer . https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8_20
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2021). Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2021). The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.”
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed