Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37070 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24397
Henkes, Alexander, et al. “A Deep Learning Driven Uncertain Full‐field Homogenization Method.” PAMM, 2021, doi:10.1002/pamm.202000180.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24390
Mahnken, Rolf, and Hendrik Westermann. “A Non-Equilibrium Thermodynamic Framework for Viscoplasticity Incorporating Dynamic Recrystallization at Large Strains.” International Journal of Plasticity, 102988, 2021, doi:10.1016/j.ijplas.2021.102988.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21681
Penner, Eduard, et al. “Fuzzy and Stochastic Approach Applied to Rubber like Materials.” Safety and Reliability, 2021, pp. 1–19, doi:10.1080/09617353.2020.1858678.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24388
Westermann, Hendrik, and Rolf Mahnken. “On the Thermodynamics of Dynamic Recrystallization for Viscoplasticity at Large Strains.” 14th WCCM-ECCOMAS Congress, 2021, doi:10.23967/wccm-eccomas.2020.261.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Scheibe, Volker, et al. “Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug. .” Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 235–50.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Tenberge, Claudia. “Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur.” Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 305–15.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
Austermann, Ulrike, et al. “‘Wie lang ist der Dinosaurier?’ Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien. .” Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 35–50.
LibreCat
 

2021 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39962
Ajredini, Zurkani. Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der Wohlfahrtseffekte. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29215
Fang, Dengyang, et al. “320 GHz Analog-to-Digital Converter Exploiting Kerr Soliton Combs and Photonic-Electronic Spectral Stitching.” 2021 European Conference on Optical Communication (ECOC), IEEE, 2021, doi:10.1109/ECOC52684.2021.9606090.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37644 | OA
Schröer, Franz, and Claudia Tenberge. “Technological and Inclusive Education - Considering Students’ Needs Towards Technological Learning in Primary Schools.” TECHNE SERIES - Forskning i Slöjdpedagogik Och Slöjdvetenskap, vol. 28, no. 2, TECHNE SERIES, 2021, pp. 322–31.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
Albers, Timm, et al. Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden Im Vergleich Dreier Europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
Albers, Timm, et al. Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden Im Vergleich Dreier Europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen Und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
Görel, Gamze, et al. Determinants for Teachers’ Intentions to Manage Heterogeneity in (Non-)Inclusive Primary Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
Löper, Marwin Felix, et al. Primary School Students’ Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Individual Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Social-Emotional Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
Franzen, Katja, et al. The Prediction of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Expectations in Inclusive Education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Primary School Principals’ Views on Designing Inclusive Schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
Löper, Marwin Felix, et al. Die Bedeutung von Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialen Schwierigkeiten Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung. Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Löper, Marwin Felix, et al. Unterscheiden Sich Lehrkräfte an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Grundschulen Hinsichtlich Ihrer Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts? Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung. Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37843
Krause, Daniel, et al. Mentale Rotationsleistungen Bei Der Betrachtung Und Umsetzung von Spielzügen Im Basketball: Novizen vs. Erfahrene Basketballspieler. 2021.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed