Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37407 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 43493
Hasler D, Hinrichs B, Siebert O. Correlation bound for a one-dimensional continuous long-range Ising model. Stochastic Processes and their Applications. 2021;146:60-79. doi:10.1016/j.spa.2021.12.010
LibreCat | DOI | arXiv
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26406
Schubert P, Hermann B, Bodden E, Leer R. Into the Woods: Experiences from Building a Dataflow Analysis Framework for C/C++. In: SCAM ’21: IEEE International Working Conference on Source Code Analysis and Manipulation (Engineering Track). ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26405
Schubert P, Sattler F, Schiebel F, Hermann B, Bodden E. Modeling the Effects of Global Variables in Data-Flow Analysis for C/C++. In: 2021 IEEE 21st International Working Conference on Source Code Analysis and Manipulation (SCAM). ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29203
Kress C, Singh K, Schwabe T, Preußler S, Schneider T, Scheytt JC. High Modulation Efficiency Segmented Mach-Zehnder Modulator Monolithically Integrated with Linear Driver in 0.25 \textmum BiCMOS Technology. In: OSA Advanced Photonics Congress 2021. Optical Society of America; 2021:IW1B.1. doi:10.1364/IPRSN.2021.IW1B.1
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29204
Kress C, Bahmanian M, Schwabe T, Scheytt JC. Analysis of the effects of jitter, relative intensity noise, and nonlinearity on a photonic digital-to-analog converter based on optical Nyquist pulse synthesis. Opt Express. 2021;29(15):23671–23681. doi:10.1364/OE.427424
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 45670
Fanasch P. Governance and Reputation in the Market for Experience Goods.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34822
Bruns J, Gasteiger H, Strahl C. Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review. Review of Education. 2021;9(2):500-538. doi:10.1002/rev3.3255
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45687
Bruns J, Schopferer T. Eine mustergültige Wissenschaft. . TPS – Theorie und Praxis der Sozialpädagogik. 2021;11:28-32.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 | OA
Jensen S, Gasteiger H, Bruns J. Place value and regrouping as seperate constructs of place value understanding. In: Inprasitha M, Changsri N, Boonsena N, eds. Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol 3. ; 2021:101-109.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823
Bruns J, Gasteiger H, Strahl C. Context and Implications Document for: Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review. Review of Education. 2021;9(2):539-540. doi:10.1002/rev3.3256
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 | OA
Jensen S, Gasteiger H, Bruns J. Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte. In: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2021. WTM-Verlag; 2021. doi:http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-22292
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45343
Schönherr J, Schukajlow S, Blomberg J, Leopold C. The role of strategy-based motivation in mathematical problem solving: The case of learner-generated drawings. Learning and Instruction. 2021;80. doi:10.1016/j.learninstruc.2021.101561
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45352
Herding J, Büker P, Kamin AM, et al. inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung. In: Wollersheim HW, Pengel N, eds. Bildung in der digitalen Transformation. Waxmann; 2021:231-234.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45355
Herding J, Ogrodowski J. Mit Kindern den Übergang auf die weiterführende Schule reflektieren – Sichtweisen von Viertklässler*innen auf die selektiven Schulstrukturen. In: Böhme N, ed. Mythen, Widersprüche und Gewissheiten der Grundschulforschung. Eine wissenschaftliche Bestandsaufnahme nach 100 Jahren Grundschule. Jahrbuch Grundschulforschung. Vol 25. Springer Verlag; 2021:133-138.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45353
Herding J, Höke J, Büker P, Ogrodowski J. Paderborner Qualitätsstern (PQ3) zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita – Grundschule: ein Selbstevaluationsinstrument für multiprofessionelle und institutionsübergreifende Zusammenarbeit. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung/Discourse Journal of Childhood and Adolescence Research. 2021;16(3).
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45354
Herding J, Büker P, Höke J, Ogrodowski J. Paderborner Qualitätsstern (PQ3): Self-evaluation of transition to school programms for educators and teachers. In: Dockett S, Perry B, eds. Evaluation Transition to School Programms: Learning from Research and Practice. Routledge; 2021:52-63.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 45358
Herding J. KrafT Bildungsdokumentation: Kind- und ressourcenorientierte, analysebasierte, fortschrittsorientierte Bildungsbegleitung im Team planen, dokumentieren und reflektieren. Herausgegeben von: Büker, Petra; Ogrodowski, Jana, und Antenbrink, Teresa.; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45326 | OA
Mattei A, Eremin O. Corona und Krise. Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Frauen- und Geschlechterforschung. In: Bericht zur Jahrestagung der Sektion Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Journal Netzwerk Frauen- und Geschlechterforschung NRW Nr. 49/2021. ; 2021:87-89.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 45328
Mattei A. Rezension zu: Nef, Susanne: Ringen um Bedeutung. Die Deutung häuslicher Gewalt als sozialer Prozess, Basel 2020, in: Fegter, Susann / Langer, Antje / Thon, Christine (Hgg.): Diskursanalytische Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft. Jahrbuch Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung 17, Opladen / Berlin / Toronto. Published online 2021:242-244.
LibreCat
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 45327
Mattei A, Eremin O. Jahrestagung „Corona und Krise – Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Frauen- und Geschlechterforschung“ Erziehungswissenschaft Heft 63, Jg. 32|2021.; 2021:188-189.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed