Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
36755 Publications
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38219
Comparison of Optical Polarization-Dependent Loss Measurement Methods
R. Noé, B. Koch, in: Photonic Networks; 21th ITG-Symposium, 2020, pp. 1–4.
LibreCat
R. Noé, B. Koch, in: Photonic Networks; 21th ITG-Symposium, 2020, pp. 1–4.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
Who cooperates better with whom? – Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s social participation in primary school science lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: “Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?” (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, S. Schwab, E. Blumberg, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, S. Schwab, E. Blumberg, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit ihrem Umgang mit heterogenen Lerngruppen im inklusiven Unterricht. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
Prädiktoren für Intentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Schulen in Hinblick auf die Gestaltung individueller Lernprozesse. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36233
Predictors of primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social-emotional development. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36236
Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern. Symposium auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
Social participation in inclusive primary education – The importance of primary school students’ contact experiences for their attitudes towards peers with special educational needs. Oral Paper Presentation, Symposium: “Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions” (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
M.F. Löper, G. Görel, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
The role of primary school teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs for their intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36202
What are the requirements for a successful realisation of inclusion from primary school principals’ point of view? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36211
How can primary school teachers’ self-efficacy beliefs in inclusive education be explained? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
K. Franzen, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
K. Franzen, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36232
The role of contact experiences for primary school children’s attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
M.F. Löper, F. Hellmich, M. Trauntschnig, S. Schwab, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, M. Trauntschnig, S. Schwab, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36231
Effects of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes on their everyday day practices in inclusive education. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36217
Determinants for primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social and emotional development. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36234
Effects of parental feedback on children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36184
Discussion on the panel “Inclusion: Perceptions, attitudes and relationships” (Moderator: Christoph Müller, Discussants: Anita Bexkens, Frank Hellmich & Timo Lüke). EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36192
Predictors for teachers’ intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36186
Children’s contact experiences and their attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
F. Hellmich, M.F. Löper, S. Schwab, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, S. Schwab, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36189
Primary school principals’ perspective on requirements for the implementation of inclusive education. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
G. Görel, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36194
Determinants of children’s attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36188
Predictors of primary school teachers’ self-efficacy for inclusive education. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
K. Franzen, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
K. Franzen, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40247
Digitalisierung - Revolution des Lernens?
B. Herzig, in: D.M. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Medienbildung und Gesellschaft, 1st ed., Springer, Wiesbaden, 2020, pp. 7–28.
LibreCat
| DOI
B. Herzig, in: D.M. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Medienbildung und Gesellschaft, 1st ed., Springer, Wiesbaden, 2020, pp. 7–28.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825
Analytical Competence of Teachers – Assessing the Construct Validity by Means of Mixed Methods and Drawing Consequences for Teacher Education.
W. Plöger, M. Krepf, D. Scholl, A. Seifert, Teacher Education Quaterly 47 (2020) 134–157.
LibreCat
W. Plöger, M. Krepf, D. Scholl, A. Seifert, Teacher Education Quaterly 47 (2020) 134–157.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40291
Editorial: Orientierungen in der digitalen Welt
B. Herzig, T.-M. Klar, A. Martin, D.M. Meister, MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (2020).
LibreCat
| DOI
B. Herzig, T.-M. Klar, A. Martin, D.M. Meister, MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (2020).
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40040
Einsatz digitaler Medien im Sachunterricht: Vorreiter Schweden!?
E. Blumberg, A. Sicking, in: D.M. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Medienbildung Und Gesellschaft, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 241–264.
LibreCat
| DOI
E. Blumberg, A. Sicking, in: D.M. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Medienbildung Und Gesellschaft, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 241–264.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40041
Ziele festlegen und formulieren
E. Blumberg, in: S. Tänzer, R. Lauterbach, E. Blumberg, F. Grittner, J. Lange, C. Schomaker (Eds.), Sachunterricht Begründet Planen. Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS) Und Seine Grundlagen, 2., vollständig überarbeitete Auflage, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 161–327.
LibreCat
E. Blumberg, in: S. Tänzer, R. Lauterbach, E. Blumberg, F. Grittner, J. Lange, C. Schomaker (Eds.), Sachunterricht Begründet Planen. Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS) Und Seine Grundlagen, 2., vollständig überarbeitete Auflage, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 161–327.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36209
Effects of pre-service teachers’ collaborative planning lessons on their professional self-concepts. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
J.R. Schulze, F.K. Hoya, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40577
C 2 N: A Class of Covalent Frameworks with Unique Properties
Z. Tian, N. Lopez Salas, C. Liu, T. Liu, M. Antonietti, Advanced Science 7 (2020).
LibreCat
| DOI
Z. Tian, N. Lopez Salas, C. Liu, T. Liu, M. Antonietti, Advanced Science 7 (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40576
Guanine‐Derived Porous Carbonaceous Materials: Towards C 1 N 1
J. Kossmann, T. Heil, M. Antonietti, N. Lopez Salas, ChemSusChem 13 (2020) 6643–6650.
LibreCat
| DOI
J. Kossmann, T. Heil, M. Antonietti, N. Lopez Salas, ChemSusChem 13 (2020) 6643–6650.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40574
Guanine condensates as covalent materials and the concept of cryptopores
J. Kossmann, D. Piankova, N.V. Tarakina, J. Heske, T.D. Kühne, J. Schmidt, M. Antonietti, N. Lopez Salas, Carbon 172 (2020) 497–505.
LibreCat
| DOI
J. Kossmann, D. Piankova, N.V. Tarakina, J. Heske, T.D. Kühne, J. Schmidt, M. Antonietti, N. Lopez Salas, Carbon 172 (2020) 497–505.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40578
Rediscovering Forgotten Members of the Graphene Family
N. Lopez Salas, J. Kossmann, M. Antonietti, Accounts of Materials Research 1 (2020) 117–122.
LibreCat
| DOI
N. Lopez Salas, J. Kossmann, M. Antonietti, Accounts of Materials Research 1 (2020) 117–122.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39819
Professionelle Kompetenzwahrnehmung von Lehramtsstudierenden in Praxisphasen. Zusammenstellung eines Erhebungsinstruments mit den Schwerpunkten auf diagnostischen und didaktischen Kompetenzen sowie dem Umgang mit Heterogenität
C. Pieper, B. Kottmann, S. Miller, HLZ - Herausforderung Lehrer_innenbildung, Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 3 (2020) 184–200.
LibreCat
| Files available
| DOI
C. Pieper, B. Kottmann, S. Miller, HLZ - Herausforderung Lehrer_innenbildung, Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 3 (2020) 184–200.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37933
Single-channel electronic readout of a multipixel superconducting nanowire single photon detector
J. Tiedau, T. Schapeler, V. Anant, H. Fedder, C. Silberhorn, T. Bartley, Optics Express 28 (2020).
LibreCat
| DOI
J. Tiedau, T. Schapeler, V. Anant, H. Fedder, C. Silberhorn, T. Bartley, Optics Express 28 (2020).
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40665
»Gestaltungsmittel«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40663
»Anspielung«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40661
»Briefsorte«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40664
»Bricolage«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40678
A General Test for the Linear Structure of Covariance Matrices of Gaussian Populations
Y.-H. Xiao, D. Ramírez, P.J. Schreier, in: Proc. IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2020, pp. 5365–5369.
LibreCat
Y.-H. Xiao, D. Ramírez, P.J. Schreier, in: Proc. IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2020, pp. 5365–5369.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13943 |
Analoge Klangsynthese zur Vermittlung von Grundkenntnissen der Signalverarbeitung an Studierende nicht-technischer Fachrichtungen
M. Krumme, M. Webersen, L. Claes, Y. Webersen, in: Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V. (Ed.), Fortschritte der Akustik - DAGA 2020, 2020, pp. 542–545.
LibreCat
| Files available
M. Krumme, M. Webersen, L. Claes, Y. Webersen, in: Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V. (Ed.), Fortschritte der Akustik - DAGA 2020, 2020, pp. 542–545.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41063
Als ob... Was unterscheidet die Lernorte Schule und Gemeinde?
H. Schroeter-Wittke, in: O. Reis, T. Schlag, H. Roose, P.C. Höring (Eds.), „Weil man halt ja nebenbei, so etwas gelernt hat...“ Lernortspezifische Jugendtheologie in Schule und Gemeinde. , Calwer Verlag, Stuttgart, 2020, pp. 22–33.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, in: O. Reis, T. Schlag, H. Roose, P.C. Höring (Eds.), „Weil man halt ja nebenbei, so etwas gelernt hat...“ Lernortspezifische Jugendtheologie in Schule und Gemeinde. , Calwer Verlag, Stuttgart, 2020, pp. 22–33.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41061
Völkerrecht und Völkerbund. Reinold von Thaddens juristische Dissertation von 1920
H. Schroeter-Wittke, in: K. von der Decken, A. Günzel (Eds.), Staat - Religion - Recht. Festschrift für Gerhard Robbers zum 70. Geburtstag, 1st ed., Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 157–170.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, in: K. von der Decken, A. Günzel (Eds.), Staat - Religion - Recht. Festschrift für Gerhard Robbers zum 70. Geburtstag, 1st ed., Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 157–170.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 41073
Siegfried Hermle / Dagmar Pöpping (Hgg.), Zwischen Verklärung und Verurteilung. Phasen der Rezeption des evangelischen Widerstandes gegen den Nationalsozialismus nach 1945 (AKZ B 67), Göttingen 2017
H. Schroeter-Wittke, Jahrbuch für Westfälische Kirchengeschichte 116 (2020) 465–468.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, Jahrbuch für Westfälische Kirchengeschichte 116 (2020) 465–468.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41076
Hiob und das Leiden: Vertrauensfrage - Hiob 2,7-13. Bibelarbeit auf dem Weg am Donnerstag, 20. Juni 2019
H. Schroeter-Wittke, B. Flath, B. König, V. Venus, in: J. Helmke, S. Rentsch (Eds.), Deutscher Evangelischer Kirchentag Dortmund 2019. Dokumente, Gütersloher Verlagshaus, Gütersloh, 2020, pp. 101–106.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, B. Flath, B. König, V. Venus, in: J. Helmke, S. Rentsch (Eds.), Deutscher Evangelischer Kirchentag Dortmund 2019. Dokumente, Gütersloher Verlagshaus, Gütersloh, 2020, pp. 101–106.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 41075
Thorsten Moos: Krankheitserfahrung und Religion. Tübingen 2017
H. Schroeter-Wittke, Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 72 (2020) 538–541.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 72 (2020) 538–541.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41077
Die Himmel erzählen. Gottesdienstentwurf Reformationstag mit Beethoven (Mt 10,26b-33)
H. Schroeter-Wittke, in: R. Janus, Evangelischer Bund Rheinland (Eds.), Reformation mit Beethoven feiern 31. Oktober 2020. Evangelischer Bund Rheinland Düsseldorf, Düsseldorf, 2020, pp. 3–9.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, in: R. Janus, Evangelischer Bund Rheinland (Eds.), Reformation mit Beethoven feiern 31. Oktober 2020. Evangelischer Bund Rheinland Düsseldorf, Düsseldorf, 2020, pp. 3–9.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 41074
Florian Dinger: Religion inszenieren. Ansätze und Perspektiven performativer Religionsdidaktik, Tübingen 2018
H. Schroeter-Wittke, Loccumer Pelikan (2020) 77–78.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, Loccumer Pelikan (2020) 77–78.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41068
Wittgenstein - Weihnachten - Beethoven. Jazzrausch Bigband lässt alle Welt tanzen
H. Schroeter-Wittke, Praktische Theologie 55 (2020) 254–256.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, Praktische Theologie 55 (2020) 254–256.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41079
1. Sonntag nach Weihnachten 27.12.2020. Lukas 2,(22-24)25-38(39-40): Missionarische Spiritualität
H. Schroeter-Wittke, I. Kirsner, Predigtstudien III/1 (2020) 72–79.
LibreCat
H. Schroeter-Wittke, I. Kirsner, Predigtstudien III/1 (2020) 72–79.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39984
Am seidenen Faden - Liminalität im Kontext von Vergänglichkeit in Moden, Kleidung und Textil
M. Haller, T. Helmers, S. Mallon (Hg.), Der Tod und das Ding. Textile Materialitäten im Kontext von Vergänglichkeit, Münster 2020, S. 379-400 (2020).
LibreCat
M. Haller, T. Helmers, S. Mallon (Hg.), Der Tod und das Ding. Textile Materialitäten im Kontext von Vergänglichkeit, Münster 2020, S. 379-400 (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39987
Körper Kleid Bewegung – Zum Verhältnis von Kleidern und Bewegungen am Beispiel vom Sportmoden
M. Haller, In: textil. Wissenschaft, Forschung, Bildung 2/2020, S. 6-10. (2020).
LibreCat
M. Haller, In: textil. Wissenschaft, Forschung, Bildung 2/2020, S. 6-10. (2020).