Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36760 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24091
Tillmann, W., Hagen, L., Garthe, K.-U., Hoyer, K.-P., & Schaper, M. (2020). Effect of substrate pre‐treatment on the low cycle fatigue performance of tungsten carbide‐cobalt coated additive manufactured 316 L substrates. Materialwissenschaft Und Werkstofftechnik, 1452–1464. https://doi.org/10.1002/mawe.202000109
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23899
Grydin, O., Matzelt, M., Andreiev, A., Frolov, Y., & Schaper, M. (2020). Influence of Microstructure in Near‐Surface Areas of Feedstocks on the Bond Strength of Roll Bonded Aluminum Clads. Advanced Engineering Materials, Article 2000130. https://doi.org/10.1002/adem.202000130
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23896
Andreiev, A., Hoyer, K.-P., Grydin, O., Frolov, Y., & Schaper, M. (2020). Degradable silver‐based alloys. Materialwissenschaft Und Werkstofftechnik, 517–530. https://doi.org/10.1002/mawe.201900191
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37238
Wallmeier, N., Kuhmichel, K., Gehrke, G., & Sauermilch, S. (2020). Dialektatlas Mittleres Westdeutschland (DMW) - Methodik, Akquise, Exploration und Analyse. Niederdeutsches Wort, 60.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45465
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2020). Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung bei Lehramtsstudierenden. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 435–438).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45466
Joswig, A.-K., & Riese, J. (2020). Ursachen für Veränderungen des physikdidaktischen Wissens im Studium. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 443–446).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45467
Buschhütter, D., Mutschler, T., Schröder, J., Riese, J., & Borowski, A. (2020). Basismodelle in Unterrichtsplanungen im Praxissemester Physik. Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, 40, 447–450.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45468
Ermel, D., & Riese, J. (2020). Entwicklung eines Fachpraktikums im Techniklehramt. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 916–919).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45464
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., & Riese, J. (2020). Wie entwickeln sich Wissen und Fähigkeiten im Physiklehramtsstudium? In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 427–430).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 15489 | OA
Claes, L., Steidl, C., Hetkämper, T., & Henning, B. (2020). Estimation of acoustic wave non-linearity in ultrasonic measurement systems. ArXiv.Org. https://doi.org/10.48550/arXiv.2001.05708
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45561
Duman, P. (2020). Does Informational Equivalence Preserve Strategic Behavior? Experimental Results on Trockel’s Model of Selten’s Chain Store Story. Games, 11(1), Article 9. https://doi.org/10.3390/g11010009
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 45662 | OA
Lutz, K., Offergeld, J., Freymuth, N., & Arp, A. L. (2020). Gemeinsam Forschung gestalten. Handreichung zu partizipativer Forschung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45688
Bruns, J., & Vogtländer, A. (2020). Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Eine Einleitung. In E. Born-Rauchecker, A. Vogtländer, & K. Weber (Eds.), Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Handreichung für Lehrende (pp. 37–46). Kallmeyer.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34816
Bruns, J., Strahl, C., & Gasteiger, H. (2020). Situative Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachpersonen im Bereich Mathematik – Entwicklung und Validierung eines Testinstruments. Unterrichtswissenschaft, 49(3), 345–371. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00091-7
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36546 | OA
Meyer, L., Tabeling, L., Gasteiger, H., & Bruns, J. (2020). Interaktionen in mathematischen Spielsituationen in Kindertagesstätte und Familie. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1253–1256). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, J., Schopferer, T., & Gasteiger, H. (2020). Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(1), 243–271. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00175-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21530
Bruns, J., Carlsen, M., Eichen, L., Erfjord, I., & Hundeland, P. S. (2020). Situational Perception in Mathematics (SPiM)—Results of a Cross-Country Study in Austria and Norway. In Mathematics Education in the Early Years (pp. 317–332). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-34776-5_19
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36539 | OA
Bruns, J. (2020). Mathematisches Fachwissen von frühpädagogischen Fachpersonen im Spannungsfeld zwischen Disziplin- und Praxis. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1245–1248). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45330
Schönherr, J., Blomberg, J., Schukajlow, S., & Rellensmann, J. (2020). “Why don’t you make a drawing?" Motivation and strategy use in mathematical modelling. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Eds.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME (pp. 46–54).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45338
Schönherr, J., Schukajlow, S., & Leopold, C. (2020). Measuring and investigating strategic knowledge about drawing to solve geometry modelling problems. ZDM – Mathematics Education, 52(1), 97–110. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01085-1
LibreCat | DOI
 

2020 | Misc | LibreCat-ID: 45359
Herding, J. (2020). Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita – Grundschule. Herausgegeben von: Höke, Julia; Büker, Petra, Ogrodowski, Jana & Vollmann, Britta. Unter Mitarbeit von Alina Bruyn und Theresa Driller. Dieses Instrument liegt seit 2021 ebenfalls in vollständiger englischer Übersetzung vor: https://blogs.uni-paderborn.de/pq3-international/ (Vol. 3).
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45356
Herding, J., & Ogrodowski, J. (2020). Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der Grundschulzeit aus der Retroperspektive junger Erwachsener: eine Interviewstudie. In N. Skorsetz (Ed.), Diversität und soziale Ungleichheit. Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule. Jahrbuch Grundschulforschung (Vol. 24, pp. 91–95). Springer Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45318
Schemmer, S. J. (2020). Digitale Transformationsprozesse in der beruflichen Benachteiligtenförderung – erste Ergebnisse einer qualitativen Studie. In D. Heisler & J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf. Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung. wbv.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45317 | OA
Schemmer, S. J., & Heisler, D. (2020). Lebenswelten und soziale Netzwerke von jungen Geflüchteten und Zugewanderten am Übergang in Ausbildung und Beruf. bwp@Berufs-und Wirtschaftspädagogik – online, (24.06.2020), 38(1–23).
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 30375
Zahera, H. M. A. (2020). Semantic-based End-to-End Learning for Typhoon Intensity Prediction. Arxiv. https://doi.org/10.48550/ARXIV.2003.13779
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30376
Zahera, H. M. A., & Sherif, M. (2020). ProBERT: Product Data Classification with Fine-tuning BERT Model. MWPD@ ISWC.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45785 | OA
Kouagou, N. J., Dlamini, P. G., & Simelane, S. M. (2020). On the multi-domain compact finite difference relaxation method for high dimensional chaos: The nine-dimensional Lorenz system. Alexandria Engineering Journal, 59(4), 2617–2625. https://doi.org/10.1016/j.aej.2020.04.025
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45799
Mahs, C., & Rendtorff, Barbara; Warmuth, Anne-Dorothee (Eds.). (2020). Geschlechterverwirrungen. Was wir wissen, was wir glauben und was nicht stimmt. Campus.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45845
Mahmood, Y., Meier, A., & Schmidt, J. (2020). Parameterized complexity of abduction in Schaefer’s framework. Journal of Logic and Computation, 31(1), 266–296. https://doi.org/10.1093/logcom/exaa079
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45848
Mahmood, Y., & Meier, A. (2020). Parameterised Complexity of Model Checking and Satisfiability in Propositional Dependence Logic. Lecture Notes in Computer Science. https://doi.org/10.1007/978-3-030-39951-1_10
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20808
Ghasemzadeh Mohammadi, H., Arshad, R., Rautmare, S., Manjunatha, S., Kuschel, M., Jentzsch, F. P., Platzner, M., Boschmann, A., & Schollbach, D. (2020). DeepWind: An Accurate Wind Turbine Condition Monitoring Framework via Deep Learning on Embedded Platforms. 2020 25th IEEE International Conference on Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA). https://doi.org/10.1109/etfa46521.2020.9211880
LibreCat | DOI
 

2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 21433
Jentzsch, F. P. (2020). Design and Implementation of a ReconOS-based TensorFlow Lite Delegate Architecture.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34670
Black, T. (2020). Global generalized solutions to a forager–exploiter model with superlinear degradation and their eventual regularity properties. Mathematical Models and Methods in Applied Sciences, 30(06), 1075–1117. https://doi.org/10.1142/s0218202520400072
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46010
Pan, Y., Wu, Y., Hsain, H. A., Su, R., Cazorla, C., & Chu, D. (2020). Synergetic modulation of the electronic structure and hydrophilicity of nickel–iron hydroxide for efficient oxygen evolution by UV/ozone treatment. Journal of Materials Chemistry A, 8(27), 13437–13442. https://doi.org/10.1039/d0ta03470c
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46002
Ren, H., Pan, Y., Sorrell, C. C., & Du, H. (2020). Assessment of electrocatalytic activity through the lens of three surface area normalization techniques. Journal of Materials Chemistry A, 8(6), 3154–3159. https://doi.org/10.1039/c9ta13170a
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46008
Pan, Y., Ren, H., Chen, R., Wu, Y., & Chu, D. (2020). Enhanced electrocatalytic oxygen evolution by manipulation of electron transfer through cobalt-phosphorous bridging. Chemical Engineering Journal, 398, Article 125660. https://doi.org/10.1016/j.cej.2020.125660
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35953
Schwabl, F., Janssen, E. A., & Sloane, P. F. E. (2020). Sprachsensible Formulierung von Erhebungsinstrumenten. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 116(1), 138–152. https://doi.org/10.25162/zbw-2020-0005
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 43072
Khaluf, L., & Rammig, F.-J. (2020). An Algorithmic Solution for Adaptable Real-Time Applications. The International Journal On Advances in Software, v 13 n 1 & 2.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31376
Hoffmann, M. (2020). Zirkel und Lineal ohne Parallelenaxiom: Ein konstruktiver Zugang zur hyperbolischen Geometrie. Der Mathematikunterricht, 66 (6), 36–47.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28924
Grimminger-Seidensticker, E., Möhwald, A. J., & Korte, J. (2020). Die Bedeutung unterschiedlicher Heterogenitätsmerkmale für das Erleben von Zustandsangst vor dem Sportunterricht in der Grundschule. In P. Neumann & E. Balz (Eds.), Grundschulsport. Empirische Einblicke und pädagogische Empfehlungen (pp. 158–170). Meyer & Meyer.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28915
Grimminger-Seidensticker, E., Gieß-Stüber, P., & Möhwald, A. J. (2020). Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms. In K. Petry (Ed.), Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit (pp. 37–48). Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28918
Grimminger-Seidensticker, E., Oesterhelt, V., Gerlach, E., & Friedrich, G. (2020). Sportdidaktik. In M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, & H. J. Vollmer (Eds.), Lernen im Fach und über das Fach hinaus (pp. 391–418). Waxmann.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28913
Grimminger-Seidensticker, E., & Frohn, J. (2020). Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht. In P. Wolters, E. Balz, C. Krieger, & W.-D. Miethling (Eds.), Empirie des Schulsports (2nd ed., pp. 245–275). Meyer & Meyer.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28894
Grimminger-Seidensticker, E. (2020). Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln? sportunterricht, 69(10), 447–452.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28895
Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., & Möhwald, A. J. (2020). Körperbild, Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie. sportunterricht, 69(2), 59–64.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28864
Grimminger-Seidensticker, E., Lautenbach, F., Heyder, A., Korte, J., & Möhwald, A. J. (2020). A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy, and stress perception towards inclusion. Frontiers in Education, 5(7).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28863
Grimminger-Seidensticker, E., & Korte, J. (2020). Quantitative and qualitative results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls. Journal of Physical Education & Health, 9(16), 56–63.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
Grimminger-Seidensticker, E., Aceti, M., Knobé, S., & Vieille Marchiset, G. (2020). Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland. Health Promotion International, 35, 17–26. https://doi.org/10.1093/heapro/day099
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
Lautenbach, F., Korte, J., Möhwald, A., Heyder, A., & Grimminger-Seidensticker, E. (2020). A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00007
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28340
Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., Möhwald, A., & Trojan, J. (2020). SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE. Journal of Physical Education & Health, 9(16), 5–13. https://doi.org/10.5281/ZENODO.5196091
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed