Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42871 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62186
Jafari, A., & Platzner, M. (2025). Ultra-Low Latency and Extreme-Throughput Echo State Neural Networks on FPGA. In Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-87995-1_11
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
Lehmkuhl, P., Wagner, B., Frisch, S., Rumlich, D., & Visser, J. (2025). DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning. TESOL Journal, 16(1), Article e70016. https://doi.org/10.1002/tesj.70016
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
Rumlich, D., Becker-Mrotzek, M., Efing, C., Gerick, J., Greefrath, G., Hammann, M., Hannover, B., Heckhausen, J., Jost, J., Keller, S., Leiß, D., Leutner, D., Lewalter, D., Lindmeier, A., Matschke, C., Neumann, K., Parchmann, I., Rossa, H., Senkbeil, M., … Adomat, J. (2025). Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK). https://doi.org/10.25656/01:32815
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
Schmöckel, S., & Scharlau, I. (2025). No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal, 18(3), 98–115. https://doi.org/10.59236/td2025vol18iss31913
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
Rumlich, D., & Porsch, R. (2025). Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany. In S. Frisch & K. Glaser (Eds.), Early language education in instructed contexts (pp. 286–305). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, A., Rumlich, D., & Lehmann-Wermser, A. (2025). Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language. Learning: Research and Practice, 11(1), 74–91. https://doi.org/10.1080/23735082.2025.2501043
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62205
Rumlich, D., & Matz, F. (2025). Nachwuchs-Café: Symposium zur interdisziplinären Vernetzung von Doktorand/ innen und Postdocs. In N. Kulovics, O. Mentz, & T. Raith (Eds.), Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen (pp. 507–508). wbv. https://doi.org/10.3278/9783763977932
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62202
Rumlich, D. (2025). Reliabilität. In K. Vogt & H. Rossa (Eds.), Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht (pp. 35–41). Klett Kallmeyer. https://doi.org/10.5555/9783772717772
LibreCat
| DOI
2025 | Report | LibreCat-ID: 62208
Satzinger, N. (2025). Lernen in Bewegung: Warum Aktivität für Motivation und Schulerfolg entscheidend ist.
LibreCat
| Files available
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Schmöckel, S. (n.d.). Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen. die hochschullehre.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62206
Noetzel, I., Fögen, Y., Satzinger, N., & Miriam, K. (2025). Qualifikationen für Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen. Einblicke in Schulen in Nordrhein-Westfalen und Niedersachsen. Sportunterricht, 74(9), 405–410. https://doi.org/10.30426/SU-2025-09-3
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60847 |
Brachtendorf, C. (2025). Possible Fashion Images: Operative Ekphrasis and the Reduction of Fashion Through Multimodal AI. Image: The Interdisciplinary Journal of Image Sciences, 42(2), 155–168. https://doi.org/10.1453/1614-0885-2-2025-16663
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62211
Weck, D., Müller-Pabel, M., Krampitz, T., Hecker, C., Selvaggio, A., Gilich, J., Gude, M., Lieberwirth, H., Tekkaya, A. E., & Meschut, G. (2025). Ressourceneffiziente Fertigung von Leichtbaustrukturen. Werkstattstechnik online, 115(10), 708–717. https://doi.org/10.37544/1436-4980-2025-10-12
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62213
Kornowicz, J. (2025). An Empirical Examination of the Evaluative AI Framework. International Journal of Human–Computer Interaction, 1–19. https://doi.org/10.1080/10447318.2025.2581260
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59633
Spener, A. M. (2025). “One-sided, prejudiced view of Germans”: Das Ressentiment als literarischer Ausdruck jüdischer Antiversöhnlichkeit bei Olga Grjasnowa und Dana Vowinckel. Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie), 144, 107–124.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61480
Heise, T., & Öhlschläger, C. (2025). Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur. Einleitung. Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie, 144. Band), 144, 1–12.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59167 |
Thomas, S. (2025). Rezension: Thomas Meyers neue Arendt Biographie. Sinnbild der Verstrickung von Theorie und Praxis. HannahArendt.Net, 14(1), 240–242. https://doi.org/10.57773/HANET.V14I1.607
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 61469
Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie). (2025). In T. Heise & C. Öhlschläger (Eds.), Zeitschrift für deutsche Philologie (Sonderheft) (Vol. 144). Erich Schmidt Verlag.
LibreCat