Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37148 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
Franzen, K., Moschner, B., & Hellmich, F. (2022). How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2022). The importance of parental feedback for children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.”
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38532
Trenti, A., Achleitner, M., Prawits, F., Schrenk, B., Conradi, H., Kleinert, M., Incoronato, A., Zanetto, F., Zappa, F., Luch, I. D., Cirkinoglu, O., Leijtens, X., Bonardi, A., Bruynsteen, C., Yin, X., Kießler, C., Herrmann, H., Silberhorn, C., Bozzio, M., … Hubel, H. (2022). On-Chip Quantum Communication Devices. Journal of Lightwave Technology, 40(23), 7485–7497. https://doi.org/10.1109/jlt.2022.3201389
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Herzig, B., & Martin, A. (2022). Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht. In C. Püttmann & E. Wortmann (Eds.), Handbuch Pädagogikunterricht (1st ed., pp. 433–443). Waxmann.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Herzig, B. (2022). Medienbildung als Radikalisierungsprävention? In S. Reinke de Buitrago (Ed.), Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention (1st ed., pp. 273–300). Springer.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Herzig, B., Sarjevski, E., & Hielscher, D. (2022). Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität. merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, 6, 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, J., Knappstein, M., Schaper, N., & Seifert, A. (2022). Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers. European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022. European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., Glasgow.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, J., Knappstein, M., & Seifert, A. (2022). Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning. Hawaii International Conference On Education. Hawaii International Conference On Education., Hawaii.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, A., Decius, J., & Knappstein, M. (2022). Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work. EARLI SIG14 Conference. EARLI SIG14 Conference, Paderborn.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, S., Schürmann, M., Schaper, N., Seifert, A., Schumacher, J.-P., & Straatmann, T. (2022). Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. EAWOP Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP 22), Glasgow.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, T., & Seifert, A. (2022). Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft? AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“. AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, Stuttgart.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., 45(1), 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, C., Meier, J., Seifert, A., Küth, S., & Scholl, D. (2022). Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren. DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim. DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, Hildesheim.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland. Österreichisches Religionspädagogisches Forum, 30(1), 239–260.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2022). Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, & Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (pp. 1–8).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
Brenke, L., Kirsch, A., & Blumberg, E. (2022). (Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn. GDSU-Journal, Heft 13, 72–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2022). Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: “Nachhaltige Bildung in der Grundschule.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder, R., Blumberg, E., Miller, S., Kottmann, B., Reh, A., & Franzen, K. (2022). DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Erdogan, Y. (2022). Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed