Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41442 Publications


2023 | Report | LibreCat-ID: 49549 | OA
Harst, S., Schanz, D., Siegel, F., & Sureth-Sloane, C. (2023). 2022 Global MNC Tax Complexity Survey. TRR 266 Accounting for Transparency. https://doi.org/10.52569/VKAO7696
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57330
Leite, D., Škrjanc, I., Blažič, S., Zdešar, A., & Gomide, F. (2023). Interval incremental learning of interval data streams and application to vehicle tracking. Information Sciences, 630, 1–22. https://doi.org/10.1016/j.ins.2023.02.027
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57331
Leite, D., & Gomide, F. (2023). Data Driven Fuzzy and Neural Dynamic Systems Modeling. 2023 International Conference on Machine Learning and Cybernetics (ICMLC). https://doi.org/10.1109/icmlc58545.2023.10327983
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51209
Hanselle, J. M., Kornowicz, J., Heid, S., Thommes, K., & Hüllermeier, E. (2023). Comparing Humans and Algorithms in Feature Ranking: A Case-Study in the Medical Domain. In M. Leyer & J. Wichmann (Eds.), LWDA’23: Learning, Knowledge, Data, Analysis. .
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57677
Deutsch, D., Buchholz, C., Zolatanosha, V., Jöns, K. D., & Reuter, D. (2023). Telecom C-band photon emission from (In,Ga)As quantum dots generated by filling nanoholes in In0.52Al0.48As layers. AIP Advances, 13(5). https://doi.org/10.1063/5.0147281
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57679
Scholz, M., & Gabriel, L. (2023). Ein praxisorientiertes Zusammenspiel von Psychomotorik und Tanzimprovisation. sportpädagogik, 47(2), 26–31.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57692
Gabriel, L., & Teubert, H. (2023). Tanzen, Rhythmus, Darstellen. Die große Spielesammlung. Wimasu.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46780
Sennefelder, L., & Meier, H. (2023). Förderung einer Vertrauenskultur als Baustein im Gesundheitsmanagement? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept für Verwaltungsorganisationen.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52859
de Camargo e Souza Câmara, I., & Turhan, A.-Y. (2023). Deciding Subsumption in Defeasible 𝓔𝓛𝓘⊥ with Typicality Models. In Logics in Artificial Intelligence. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-43619-2_36
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 49206 | OA
Flath, B. (2023). Ästhetik digitaler Medien. Aktuelle Perspektiven . In mediendiskurs 17 (Vol. 106).
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, C., Sterzing, F. G., & Hörnlein, M. (2023). Von der “Shallowing Hypothese” zur “Illusion of Understanding” -wie wirken Erklärvideos und Lehrbuchtexte auf Wissen und Verstehensillusion? (H. Van Vorst, Ed.). Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP).
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45399
Hörnlein, M., & Kulgemeyer, C. (2023). “Aus Erklärvideos lernt man nur oberflächlich” - oder erwirbt man auch Konzeptwissen? (H. Van Vorst, Ed.). Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP).
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, C., Sterzing, F. G., & Hörnlein, M. (2023). Aus Erklärvideos lernen. In T. Wilhelm (Ed.), Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven (pp. 230–244). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 37613 | OA
Peeters, H., Habig, S., & Fechner, S. (2023). Does augmented reality help to understand chemical phenomena during hands-on experiments?–Implications for cognitive load and learning. Multimodal Technologies and Interaction, 7(2), Article 9. https://doi.org/10.3390/mti7020009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52718
Büker, R., Jenert, T., & Fahrbach, M. (2023). Vorstellung eines Trainings zur Förderung des selbstregulierten unternehmerischen Lernens in der Entrepreneurship-Education. Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Flensburg.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45997 | OA
Hartung, O. (2023). Sprachlichkeit des Geschichtslernens. Fachliche Grundlagen, Sprachgebrauch und Ansätze fachintegrierter Spracharbeit. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 41(2), 231–241. https://doi.org/10.36950/bzl.41.2.2023.10346
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52720
Jenert, T., & Büker, R. (2023). Designing Self-Regulation interventions for different target groups in Entrepreneurship Education . 20th Biennial EARLI Conference. EARLI biennial conference, Thessaloniki.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57831
Fahrbach, M., Jenert, T., Fust, A. P., Büker, R., & Bellwald, N. (2023). Fostering Self-Regulated Entrepreneurial Learning (SREL) in Entrepreneurship Education. Academy of Management Proceedings. 83rd Annual Meeting of the Academy of Management, Boston. https://doi.org/10.5465/AMPROC.2023.18999abstract
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57823
Büker, R., & Bellwald, N. (2023). Selbstregulation von Unternehmer*innen - eine latente Klassenanalyse. Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Flensburg.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51157
Leineweber, J. (2023). Mediale und digitale Darstellungen des Immateriellen Kulturerbes während der Coronapandemie in Praxis und Forschung. In Bund Heimat und Umwelt in Deutschland (BHU), Bundesverband für Kultur, Natur und Heimat e.V. (Ed.), Heimat in Europa - Themen der BHU 2021.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed