Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41161 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53945
J. Quinting, K. Jonas, C. Kuhn, and P. Stenneken, “Emotion Recognition, Empathy, or ToM? The Influence of Social Cognition on Communication in Traumatic Brain Injury,” Zeitschrift für Neuropsychologie, vol. 33, no. 2, pp. 59–69, 2022, doi: 10.1024/1016-264x/a000355.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53944
P. Jaecks and K. Jonas, “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse,” Frontiers in Communication, vol. 7, 2022, doi: 10.3389/fcomm.2022.798143.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53943
J. Quinting et al., “Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German Speaking People with Cognitive-Communication Disorders: Cross-Cultural Adaptation and Pilot Testing of the FAVRES-DE,” Aphasiology, vol. 37, no. 10, pp. 1533–1555, 2022, doi: 10.1080/02687038.2022.2107166.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49919
S. Autsch, A. Becher, V. Peckhaus, and J. Schmidt, “Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften,” in Wissenstransfer als Aufgabe. Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, A.-L. Harmening, S. Leinfellner, and R. Meier, Eds. Darmstadt: wbg Academic, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
J. Zeller, M. Jordans, and J. Riese, “Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 768–771.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48634
M. Jordans, J. Zeller, R. I. Große-Heilmann, and J. Riese, “Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021, 2022, pp. 764–767.
LibreCat
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34174 |

C. Oleff, Proaktives Management von Anforderungsänderungen in der Entwicklung komplexer technischer Systeme, vol. 406. Paderborn: LibreCat University, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 40518
A. Pöhler, Automatisierte dezentrale Produktionssteuerung für cyber-physische Produktionssysteme mit digitaler Repräsentation der Beschäftigten. LibreCat University, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55249 |

N. Milkov, “Mauro Luiz Engelmann: Reading Wittgenstein’s Tractatus. Cambridge: Cambridge University Press, 2021,” Nordic Wittgenstein Review , vol. 11, 2022, doi: 00.0000/nwr.v11i0.3637.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32677
F. Markewitz, “Argumentieren im Widerstand,” in Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge, Heidrun Kämper and A. Plewnia, Eds. Berlin/Boston, 2022, pp. 179–195.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 28413 |

H. Farheen, T. Leuteritz, S. Linden, V. Myroshnychenko, and J. Förstner, “Optimization of optical waveguide antennas for directive emission of light,” Journal of the Optical Society of America B, vol. 39, no. 1, p. 83, 2022, doi: 10.1364/josab.438514.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29075
S. Alhaddad, Y. Grynko, H. Farheen, and J. Förstner, “Numerical analysis of the coherent mechanism producing negative polarization at backscattering from systems of absorbing particles,” Optics Letters, vol. 47, no. 1, p. 58, 2022, doi: 10.1364/ol.444953.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31329
H. Farheen et al., “Broadband optical Ta2O5 antennas for directional emission of light,” Optics Express, vol. 30, no. 11, p. 19288, 2022, doi: 10.1364/oe.455815.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30295
K. B. Klingsieck, T. John, and D. Kundisch, “Procrastination in the Looking Glass of Self-Awareness: Can Gamified Self-Monitoring Reduce Academic Procrastination?,” die hochschullehre, vol. 8, no. 5, pp. 61–76, 2022, doi: 10.3278/HSL2205W.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55341
S. van der Valk, “Memes im Spanischunterricht - Ein populärkulturelles Phänomen aus dem Internet als Anlass für kommunikativ-ästhetisches Lernen,” Hispanorama, no. 178, pp. 64–69, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55342
S. van der Valk, “#Tuiteratura: Mit literarischen Kürzesttexten auf Twitter kreative Schreibanlässe schaffen,” Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch, no. 74, pp. 20–26, 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55349
J. Grössl and U. Riegel, Eds., Die Bedeutung von Gläubigen für die Theologie. Stuttgart: Kohlhammer, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55280
Ch. Elsholtz, B. Klahn, and M. Technau, “On polynomials with roots modulo almost all primes,” Acta Arith., vol. 205:3, no. 3, pp. 251–263, 2022, doi: 10.4064/aa220407-9-7.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55337
H. Wachsmuth and M. Alshomary, “‘Mama Always Had a Way of Explaining Things So I Could Understand’: A Dialogue Corpus for Learning to Construct Explanations,” in Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics, 2022, pp. 344–354.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34067
M. Sengupta, M. Alshomary, and H. Wachsmuth, “Back to the Roots: Predicting the Source Domain of Metaphors using Contrastive Learning,” 2022.
LibreCat