Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36745 Publications


2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24903
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Do Shy Children Behave Differently than Non-Shy Children in a Long-Term Child-Robot Interaction?” Companion of the 2020 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, 2020, doi:10.1145/3371382.3378367.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24904
Tolksdorf, Nils Frederik, and Katharina J. Rohlfing. “Parents’ Views on Using Social Robots for Language Learning.” 2020 29th IEEE International Conference on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN), 2020, doi:10.1109/ro-man47096.2020.9223540.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20260
Crawshaw, Camilla E., et al. “Children’s Narrative Elaboration After Reading a Storybook Versus Viewing a Video.” Frontiers in Psychology, vol. 11, 2020, doi:10.3389/fpsyg.2020.569891.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt, Annika, et al. “Assessment of the Quality of End-of-Life Care: Translation and Validation of the German Version of the ‘Care of the Dying Evaluation’ (CODE-GER) – a Questionnaire for Bereaved Relatives.” Health and Quality of Life Outcomes, vol. 18, no. 311, 2020, pp. 2–15.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40217
Wagenknecht, Inga, and Uta Meier-Gräwe. “Psychische Auffälligkeiten bei Kindern und Jugendlichen, für die das Jugendamt in Anspruch genommen wurde.” Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, vol. 69, no. 7, Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, 2020, pp. 643–65, doi:10.13109/prkk.2020.69.7.643.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40245
Herzig, Bardo. “Digitalisierung, Medienbildung und Medienkompetenz. Verhältnisbestimmungen und Implikationen für die Lehrerbildung und den Lehrerberuf.” Digital?! Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, Band 5), edited by M. Rothland and S. Herrlinger, 1st ed., Waxmann, 2020, pp. 35–50.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40255
Herzig, Bardo. “Medienkompetenz. Modellierung, Messung und Bedeutung in Zeiten der Coronapandemie.” TELEVIZION 33/2020/2, no. 33, 2020, pp. 1–6.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40271
Vergyris, Panagiotis, et al. “Two-Photon Phase-Sensing with Single-Photon Detection.” Applied Physics Letters, vol. 117, no. 2, 024001, AIP Publishing, 2020, doi:10.1063/5.0009527.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40284
Herzig, Bardo. “Bildung in der digitalen Welt. Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrpersonen.” Schulmagazin 5-10: Impulse für kreativen Unterricht, no. 4, Friedrich, 2020, pp. 7–11.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40288
Herzig, Bardo. “Medienbildung in der Grundschule - ein konzeptioneller Beitrag zur Auseinandersetzung mit (digitalen) Medien.” Zeitschrift für Grundschulforschung, no. 13, Springer, 2020, pp. 1–18, doi:10.1007/s42278-019-00064-5.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Decius, Julian, et al. “Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions.” 9th PDRnet Research Symposium, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40297
Herzig, Bardo, and A. Martin. “Schulische Medienbildung im Spannungsfeld von Medienpädagogik und Fachdidaktik.” Medienpädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, no. 37, DGfE, 2020, pp. 283–98.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40311
Herzig, Bardo, et al., editors. Orientierungen in der digitalen Welt. 1st ed., vol. 39, Hochschule Zürich, 2020, doi:10.21240/mpaed/39/2020.12.12.X.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40004
Tänzer, Sandra, et al., editors. Sachunterricht Begründet Planen. Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS) Und Seine Grundlagen. . 2.. vollständig überarbeitete Auflage, Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40051
Luks, Tomasz, and Yimin Xiao. “Multiple Points of Operator Semistable Lévy Processes.” Journal of Theoretical Probability, vol. 33, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2020, pp. 153–79, doi:10.1007/s10959-018-0859-4.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40579
Lopez Salas, Nieves, et al. “Further Extending the Dilution Range of the ‘Solvent-in-DES’ Regime upon the Replacement of Water by an Organic Solvent with Hydrogen Bond Capabilities.” ACS Sustainable Chemistry & Engineering, vol. 8, no. 32, American Chemical Society (ACS), 2020, pp. 12120–31, doi:10.1021/acssuschemeng.0c03516.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40580
Lee, Junqiao, et al. “Thin Films of Poly(Vinylidene Fluoride-Co-Hexafluoropropylene)-Ionic Liquid Mixtures as Amperometric Gas Sensing Materials for Oxygen and Ammonia.” The Analyst, vol. 145, no. 5, Royal Society of Chemistry (RSC), 2020, pp. 1915–24, doi:10.1039/c9an02153a.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40602
Jäger, M., et al. “Neue Wege Der Medizintechnik: RehaToGo - Das Ganglabor Am Körper.” Zeitschrift Für Orthopädie Und Unfallchirurgie, Georg Thieme Verlag KG, 2020, doi:10.1055/s-0040-1717738.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39817
Kottmann, Brigitte, and Catania Pieper. “Project ‘Schule Für Alle’ as a Mentoring Programme in University Teacher Education: Professionalization Processes of Student Teachers in Different Practical University Phases.” Hungarian Educational Research Journal, vol. 10, no. 3, 2020, pp. 232–51, doi:10.1556/063.2020.00022.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39823
Pieper, Catania, and Brigitte Kottmann. “Kindliche Lebenswirklichkeit aus der Perspektive von Lehramtsstudierenden: „Ich verstehe jetzt, warum er in der Schule so motiviert ist!“.” Diversität und soziale Ungleichheit. Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule, edited by Nina Skorsetz et al., Springer VS, 2020, pp. 310–14, doi:10.1007/978-3-658-27529-7_50.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed