Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42702 Publications
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 48286 
    
      Habernal, Ivan. “When Differential Privacy Meets NLP: The Devil Is in the Detail.” In Proceedings of the 2021 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing. Association for Computational Linguistics, 2021. https://doi.org/10.18653/v1/2021.emnlp-main.114.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 29893 
    
      Rehlaender, Philipp, Roland Unruh, Frank Schafmeister, and Joachim Böcker. “Alternating Asymmetrical Phase-Shift Modulation for Full-Bridge Converters with Balanced Switching Losses to Reduce Thermal Imbalances.” In 2021 IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC). IEEE, 2021. https://doi.org/10.1109/apec42165.2021.9487104.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 34827 
    
      Bruns, Julia, Elisabeth Unterhauser, and Hedwig Gasteiger. “Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat.” Journal für Mathematik-Didaktik 42, no. 2 (2021): 581–623. https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 48461 
    
      Jacke, Christoph. “Tocotronic - Hoffnung (2020).” In Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr., edited by Marion Keuchen and Richard Janus, 101–13. ünster u.a.: LIT, 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 43412 
    
      Limpinsel, Inga, Mario Engemann, Olga Neuberger, Katja Serova, and Sandra Aßmann. “Schule Und Außerschulische Bildungspartner an Der Schnittstelle von Formalen Und Non-Formalen Bildungsprozessen - Empirische Befunde Zur Kooperation Und Professionellen Handlungskompetenz.” In Kooperation - Koordination - Kollegialität. Befunde Und Diskurse Zum (Multi-)Professionellen Zusammenwirken Pädagogischer Akteur*innen an Schulen, edited by Katharina Kunze, Dorthe Petersen, Gabriele Bellenberg, Melanie Fabel-Lamla, Jan-Hendrik Hinzke, Anna Moldenhauer, Lena Peukert, Christian Reintjes, and Kathrin te Poel, 227–46. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 43414 
    
      Engemann, Mario, and Bardo Herzig. “Lehrerkooperation Und Digitalisierung - Gestaltung Digital-Kooperativer Arbeitsbeziehungen von Lehrkräften Und ReferendarInnen Am Beispiel Des Schulfachs Pädagogik.” In Fachliche Bildung Und Digitale Transformation - Fachdidaktische Forschung Und Diskurse. Fachtagung Der Gesellschaft Für Fachdidaktik 2020, edited by Christian Maurer, Karsten Rincke, and Michael Hemmer, 185–88. Regenburg: Universität Regensburg, 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48513 
    
      Dutz, Regina, Sylvia Hubner-Benz, and Claudia Peus. “When Agency ‘Fits’ Regardless of Gender: Perceptions of Applicant Fit When Job and Organization Signal Male Stereotypes.” Personnel Psychology 75, no. 2 (2021): 441–83. https://doi.org/10.1111/peps.12470.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48514 
    
      Hubner-Benz, Sylvia, Fabian Most, Jochen Wirtz, and Christine Auer. “Narratives in Entrepreneurial Ecosystems: Drivers of Effectuation versus Causation.” Small Business Economics 59, no. 1 (2021): 211–42. https://doi.org/10.1007/s11187-021-00531-3.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 41094 
    
      Schroeter-Wittke, Harald. “Weder - Noch. Was mich theologisch prägt.” Magazin für Theologie und Ästhetik. (https://www.theomag.de/129/hsw22.pdf), no. 129 (2021).
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 45382 
    
      Prediger, Susanne, and Jennifer Dröse. “Fehlerbearbeitung bei mathematischen Textaufgaben – Sprachliche und strategische Fehlerursachen und ihre Bearbeitung.” Lernen und Lernstörungen, 10(2), 2021. https://doi.org/doi.org/10.1024/2235-0977/a000330.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48699 
    
      Krause, Daniel, Benjamin Richert, and Matthias Weigelt. “Neurophysiology of Embodied Mental Rotation: Event‐related Potentials in a Mental Rotation Task with Human Bodies as Compared to Alphanumeric Stimuli.” European Journal of Neuroscience 54, no. 4 (2021): 5384–5403. https://doi.org/10.1111/ejn.15383.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48701 
    
      Margraf, Linda, Daniel Krause, and Matthias Weigelt. “Valence-Dependent Neural Correlates of Augmented Feedback Processing in Extensive Motor Sequence Learning – Part II: Predictive Value of Event-Related Potentials for Behavioral Adaptation and Learning.” Neuroscience 486 (2021): 20–36. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2021.04.018.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48698 
    
      Friehs, Maximilian A., Eric Whelan, Iris Güldenpenning, Daniel Krause, and Matthias Weigelt. “Stimulating Performance: A Scoping Review on Transcranial Electrical Stimulation Effects on Olympic Sports.” Psychology of Sport and Exercise 59 (2021). https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.102130.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48700 
    
      Margraf, Linda, Daniel Krause, and Matthias Weigelt. “Valence-Dependent Neural Correlates of Augmented Feedback Processing in Extensive Motor Sequence Learning – Part I: Practice-Related Changes of Feedback Processing.” Neuroscience 486 (2021): 4–19. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2021.04.016.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 28684 
    
      Bloh, Bea, and Janis Wehde. “Salutogenes Leitungshandeln. Ein Ansatz zur Gesundheitsförderung und Qualitätsentwicklung in der Schule.” Lernende Schule, no. 96 (2021): 27–30.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Dissertation | LibreCat-ID: 48756 
    
      Diederich, Julia. Präkonzepte von Grundschulkindern zur Zeitzeug*innenbefragung – Eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens. Paderborn, 2021. http://dx.doi.org/10.17619/UNIPB/1-1137.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 48773 
    
      Diederich, Julia. “Die Zeitzeugenbefragung aus der Sicht von Grundschulkindern.” In Historisches Lernen in der Primarstufe. Standpunkte – Herausforderungen – Perspektiven, edited by Wolfgang Buchberger and Christoph Kühberger, 13:267–81. Österreichische Beiträge zur Geschichtsdidaktik. Geschichte - Sozialkunde - Politische Bildung. Innsbruck: Studienverlag, 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 48810 
    
      Luft, Sebastian. “Simmels Abhandlungen Zu Kant.” In Simmel-Handbuch, edited by G Hartung, 247–56. Stuttgart: Metzler, 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 48906 
    
      Luft, Sebastian, and Massimo Ferrari, eds. Cassirer’s Children, Special Topics Issue. Vol. 2(1). Journal of Transcendental Philosophy. Walter de Gruyter GmbH, 2021. https://doi.org/10.1515/jtph-2021-0010.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 48907 
    
      Luft, Sebastian, and Jörn Bohr, eds.  Wilhelm Windelband. Präludien. Philosophische Bibliothek. Felix Meiner Verlag, 2021.
    
    
LibreCat