DigHomE: Digital Home Learning Environment – Gelingensbedingungen elterlicher Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung

Project Period: 2019-05-01 – 2023-04-30
Further information can be found in the project profile.

To the project profile

7 Publications

 
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, H.M. Buhl, Adolescent Research Review (2022).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142 LibreCat
 
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141 LibreCat
 
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern
L. Richter, N. Gruchel, H.M. Buhl, A.-M. Kamin, MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (2023) 293–319.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35143
Digitale häusliche Lernumgebung: Prädiktoren und Effekte elterlicher Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien
S. Bonanati, H.M. Buhl, L. Gerhardts, A.-M. Kamin, D. Meister, Medienimpulse 60 (2022).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents' information‐related Internet use as a co‐construction process
R. Kurock, J. Teichert, D.M. Meister, L. Gerhardts, H.M. Buhl, S. Bonanati, Journal of Adolescence 96 (2024) 566–579.
LibreCat | DOI | Download (ext.)