Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9962 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
Bohndich, C., Breetzke, J., Buhl, H. M., & Klingsieck, K. B. (2025). Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education, 98. https://doi.org/10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59607
Puscher, S. (2025). Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682). In J. Steigerwald & Jörg Robert (Eds.), G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen ästhetischer Theorie und dramatischer Praxis (Vol. 12, pp. 159–186). Brill, Fink.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59610
Fuchs, C. (2025). Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective. In J. L. Qiu, S. Yeo, & R. Maxwell (Eds.), The Handbook of Digital Labor (pp. 349–371). Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781119981831.ch19
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59636
Bohndick, C., Breetzke, J., Klingsieck, K. B., & Buhl, H. M. (2025). Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education, 28. https://doi.org/10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59653 |

Schlierkamp, M. L. (2025). Disability im schulischen Kontext. Über den Umgang von Lehrpersonen. #schuleverantworten, 5, 120–124.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 59446
Reis, O. (2025). Lerngegenstand, Modellierung, religionsdidaktisch. In WiReLex 02/2025.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54266
Lausen, S., Janus, R., & Dröge, M. (Eds.). (n.d.). Von Transzendenz zum Transhumanismus. Deutungskulturen von (Un-)Heilsgeschichte im 19. und 20. Jahrhundert . SpringerVS.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58225
Süßmann, J. (2025). „Religiöse Gewalt“ in der Frühen Neuzeit? Eine begriffsgeschichtliche Revision. In D. Weltecke (Ed.), Religiöse Gewalt in historischer Dimension (Vol. 109, pp. 429–448). De Gruyter | Oldenbourg. https://doi.org/10.1515/9783110773781-018
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Misc | LibreCat-ID: 59671
Abdelrahem, M. (2025). Die Menschheitsfamilie und der Begriff der Umma – Islamische Perspektiven im interreligiösen Dialog.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58538
Kokew, S. M. (2025). Aspekte des Zusammenlebens zwischen Muslimen und Nichtmuslimen. In G. Tamer (Ed.), Islam II. Regionen, Lebensformen, Geistesgeschichte: Vol. 25,2 (1st ed., pp. 216–234). Kohlhammer. https://doi.org/10.17433/978-3-17-034023-7
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |

Wohnhas, V., Neumann, P., & Lütje-Klose, B. (2025). Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 6(2). https://doi.org/10.21248/qfi.167
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51747
de Gruisbourne, B., & Schulz, C. (2025). A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media. In Ö. Çiçek & Ö. Savaş (Eds.), Audiovisual Healing and Reparation: Recuperative Affect of Mediation (1st ed., pp. 111–124). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781032647425
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig, B. (2025). Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In M. K. W. Schweer (Ed.), Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge (4th ed., pp. 481–500). Springer VS.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51748
Schulz, C. (2025). In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen. In G. Koch & A. Rottgeri (Eds.), Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären (pp. 215–244). Schüren.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat, A. (2025). „The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli. In M. Fahrholz & Melanie Unseld (Eds.), her:voice. Komponistinnenfestival 2024 (pp. 103–109). Hollitzer.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59747
Schulz, C. (n.d.). Das Imaginäre der Plattformen: Soziale Medien als Infrastrukturen der Anerkennung. In J. Eickelmann, T. Mämecke, H. Ruschemeier, & M. Waldmann (Eds.), Tausend Plattformen: Plattformforschung nach dem Digital Services Act. Büchner Verlag.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
Balke, S., Berndt, A., & Müller, M. (2025). ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research. Transactions of the International Society for Music Information Retrieval, 8(1), 39–54. https://doi.org/10.5334/tismir.252
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe, T., Aydin, H. ~B., Mauro, D. ~A., Ludovico, L. ~A., & Berndt, A. (2025). Detmold interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a web application for experiental learning in musical acoustics. {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro, D. ~A., & Berndt, A. (2025). Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores. {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau, I., & Seifert, A. (2025). Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 339–365). Springer Nature.
LibreCat