Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
99 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
LibreCat
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der inklusiven Grundschule – Ergebnisse aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54220
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44156
Vorbild Schulleitung. Wie kann die Schulleitung die erfolgreiche Umsetzung inklusiver Bildung beeinflussen?
G. Görel, F. Hellmich, Grundschulzeitschrift (2023).
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, Grundschulzeitschrift (2023).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49153
Primary school teachers’ perspectives on the quality of inclusive education
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
LibreCat
| DOI
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Grundschulunterricht mithilfe einer Intervention zum sozial-emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF)
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
LibreCat
| DOI
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Determinants for primary school teachers’ inclusive practices in heterogenous classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35925
Primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs – First findings of an intervention program for the promotion of students’ social participation. Symposium “Let’s be friends! The importance of social inclusion in the lives of children and adolescents” (Sepideh Hassani). ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Yerevan State University, Yerevan, Armenia, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Yerevan State University, Yerevan, Armenia, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35995
How to improve primary school students’ social participation in the inclusive classroom? – Preliminary results from an intervention study. Oral Communication. Symposium “FRIEND-SHIP: A school-based intervention aimed at improving students’ social participation implemented in four countries” (Sílvia Alves). Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36016
Teachers’ intentions to deal with heterogeneity in inclusive and non-inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36014
Characteristics of good inclusive teaching from primary school teachers’ perspective. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36003
Teachers’ experiences from teaching in (non-)inclusive primary schools and their behavioural intentions to manage heterogeneity. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
The importance of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes for their everyday practices in heterogeneous classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Luxemburg, Luxemburg, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Luxemburg, Luxemburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“
G. Görel, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5