Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

86 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
@inproceedings{Löper_Görel_Hellmich_2021, place={ Luxemburg}, title={Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung}, publisher={Universität Luxemburg}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={Differentiation and individualisation as key features of inclusive teaching quality – Findings from a qualitative study with primary school teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
@inbook{Franzen_Görel_Hellmich_Filipiak_Albers_2020, place={Bad Heilbrunn}, title={Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule}, booktitle={Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?}, publisher={Klinkhardt}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hellmich, Frank and Filipiak, Agnes and Albers, Timm}, editor={Grosche, Michael and Decristan, Jasmin and Urton, Karolina and Jansen, Nina C. and Bruns, Gunnar and Ehl , Birgit }, year={2020}, pages={176–180} }
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
@book{Hassani_Aroni_Schwab_Resch_Toulia_Alves_Görel_Löper_Avramidis_Silveira- Maia_et al._2020, title={School-based interventions to support student participation. A comparison of different programs. Results from the FRIEND-SHIP project}, DOI={10.25365/PHAIDRA.147}, publisher={University of Vienna}, author={Hassani, Sepideh and Aroni, Katerina and Schwab, Susanne and Resch, Katharina and Toulia, Anastasia and Alves, Silvia and Görel, Gamze and Löper, Marwin Felix and Avramidis, Elias and Silveira- Maia, Mónica and et al.}, year={2020} }
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26631
@inbook{Görel_Finke_Hellmich_2020, place={Wiesbaden}, title={Sichtweisen von Grundschullehrkräften auf die Qualität inklusiven Unterrichts}, DOI={10.1007/978-3-658-27529-7_47}, booktitle={Diversität und soziale Ungleichheit. Jahrbuch Grundschulforschung}, publisher={Springer VS}, author={Görel, Gamze and Finke, Nils and Hellmich, Frank}, editor={Skorsetz, Nina and Bonanati, Marina and Kucharz, Diemut}, year={2020}, pages={287–291} }
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
@inproceedings{Görel_Löper_Hellmich_2020, place={Potsdam}, title={Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit ihrem Umgang mit heterogenen Lerngruppen im inklusiven Unterricht. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“}, publisher={Universität Potsdam}, author={Görel, Gamze and Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
@inproceedings{Hellmich_Löper_Görel_2020, place={Potsdam}, title={Prädiktoren für Intentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Schulen in Hinblick auf die Gestaltung individueller Lernprozesse. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“}, publisher={Universität Potsdam}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
@inproceedings{Löper_Görel_Schwab_Hellmich_2020, place={Glasgow, Scotland}, title={Social participation in inclusive primary education – The importance of primary school students’ contact experiences for their attitudes towards peers with special educational needs. Oral Paper Presentation, Symposium: “Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions” (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”}, publisher={University of Glasgow}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
@inproceedings{Hellmich_Löper_Görel_2020, place={Glasgow, Scotland}, title={The role of primary school teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs for their intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”}, publisher={University of Glasgow}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36202
@inproceedings{Görel_Hellmich_2020, place={Glasgow, Scotland}, title={What are the requirements for a successful realisation of inclusion from primary school principals’ point of view? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”}, publisher={University of Glasgow}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36231
@inproceedings{Hellmich_Löper_Görel_2020, place={Quebec City, Canada}, title={Effects of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes on their everyday day practices in inclusive education. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”}, publisher={Quebec City}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36192
@inproceedings{Görel_Löper_Hellmich_2020, place={London, United Kingdom}, title={Predictors for teachers’ intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”}, publisher={University College London}, author={Görel, Gamze and Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36189
@inproceedings{Görel_Hellmich_2020, place={London, United Kingdom}, title={Primary school principals’ perspective on requirements for the implementation of inclusive education. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”}, publisher={University College London}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 26636
@book{Görel_2019, place={Wiesbaden}, title={Inklusiver Unterricht aus Sicht von Grundschullehrkräften. Die Bedeutung von persönlichen Ressourcen}, DOI={10.1007/978-3-658-26175-7}, publisher={Springer}, author={Görel, Gamze}, year={2019} }
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26640
@article{Hellmich_Löper_Görel_2019, title={The role of primary school teachers’ attitudes and self‐efficacy beliefs for everyday practices in inclusive classrooms – a study on the verification of the ‘Theory of Planned Behaviour’}, volume={19}, DOI={10.1111/1471-3802.12476}, number={S1}, journal={Journal of Research in Special Educational Needs}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze}, year={2019}, pages={36–48} }
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
@inproceedings{Löper_Görel_Hoya_Kirsch_Mester_Schulze_Blumberg_Schwab_Hellmich_2019, place={Paderborn}, title={Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag}, publisher={Universität Paderborn}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Kirsch, Alexander and Mester, Theresa and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
@inproceedings{Hellmich_Hoya_Schulze_Görel_2019, place={Köln}, title={Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität zu Köln}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Görel, Gamze}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
@inproceedings{Franzen_Görel_Hoya_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Münster}, title={Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“}, publisher={Westfälische Wilhelms-Universität Münster}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
@inproceedings{Görel_Hellmich_2019, place={Aachen}, title={Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"}, publisher={RWTH Aachen}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=13345)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: BibTeX

Export / Embed