Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
294 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39058
Griese B, Nieszporek R, Biehler R. Facilitators’ views on content goals, learning obstacles, and teaching resources in reference to conditional probability. In: ; 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 |

Lankeit E, Biehler R. Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:117-141. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 2022;53(5):1133-1152. doi:10.1080/0020739x.2021.2023772
LibreCat
| DOI
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 |

Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022. doi:10.1007/978-3-662-64833-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway J, Campos P, Biehler R. Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_22
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 |

Bauer T, Biehler R, Lankeit E. Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer Berlin Heidelberg; 2022:515-543. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_19
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit E, Biehler R. Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:293-363. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Schürmann M, Büdenbender-Kuklinski C, Lankeit E, et al. Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath. LibreCat University; 2022. doi:10.17170/KOBRA-202205176188
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth R, Biehler R, Schaper N, et al. Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In: Reinhard H, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:3-31. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 |

Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:33-65. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 |

Schürmann M, Liebendörfer M, Büdenbender-Kuklinski C, et al. Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:67-113. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_3
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer FY, Hüsing S, Biehler R, Podworny S, Schulte C. Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t10e3
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer FY, Biehler R, Schulte C. Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks. Statistics Education Research Journal. 2022;21(2). doi:10.52041/serj.v21i2.61
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56201
Biehler R, Hoffmann M. Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Berlin Heidelberg; 2022. doi:10.1007/978-3-662-63948-1_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56203
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik – Aufgabenbeispiel und Ergebnisse einer Evaluationsstudie. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2022. doi:10.1007/978-3-658-34067-4_20
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022:199-236. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer M, Profeta A, Krämer S, et al. Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation. In: ; 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny S, Fleischer FY, Stroop D, Biehler R. An example of rich, real and multivariate survey data for use in school. In: ; 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
Frischemeier D, Biehler R. Design of a teaching unit to develop primary school students ́ reasoning about uncertainty in multi-step chance experiments. In: Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/srap.19304
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)