Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
162 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Schürmann M, Liebendörfer M, Gildehaus L, et al. Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany. Sigma newsletter. 2021;22:5-6.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35737
Biehler R, Fleischer FY. Introducing students to machine learning with decision trees using CODAP and Jupyter Notebooks. Teaching Statistics. 2021;43:S133-S142. doi:10.1111/test.12279
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40512
Hüsing S, Weiser N, Biehler R. Faszination 3D-Film: Entwicklung einer 3D-Konstruktion. mathematik lehren. 2021;2021(228):23–27.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56204
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Integration fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Komponenten in der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule am Beispiel einer Veranstaltung zur Leitidee „Daten, Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit“. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Berlin Heidelberg; 2021. doi:10.1007/978-3-662-62854-6_11
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31361 |
Hoffmann M, Biehler R. Designing a Geometry Capstone Course for Student Teachers: Bridging the gap between academic mathematics and school mathematics in the case of congruence. In: INDRUM 2020, Université de Carthage, Université de Montpellier, Sep 2020, Cyberspace (Virtually from Bizerte), Tunisia. ; 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35811
Biehler R, Durand-Guerrier V. University Mathematics Didactic Research on Number Theory, Algebra, Discrete Mathematics, Logic. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35701
Lünne S, Schnell S, Biehler R. Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics. European Journal of Teacher Education. 2020;44(5):688-705. doi:10.1080/02619768.2020.1793950
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35808
Barzel B, Biehler R. Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools. In: Zehetmeier S, Potari D, Ribeiro M, eds. Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers. Routledge; 2020:163–192.
LibreCat
| Files available
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Feudel F, Biehler R. Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics. Journal für Mathematik-Didaktik. 2020;42(1):273-305. doi:10.1007/s13138-020-00174-z
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35709
Kempen L, Biehler R. Using Figurate Numbers in Elementary Number Theory – Discussing a ‘Useful’ Heuristic From the Perspectives of Semiotics and Cognitive Psychology. Frontiers in Psychology. 2020;11:1180. doi:10.3389/fpsyg.2020.01180
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35827
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Was verstehen Schülerinnen und Schüler unter „Beweis“? – ausgewählte Ergebnisse einer Pilotstudie. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:489-492. doi:10.17877/DE290R-21418
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35819
Biehler R, Kempen L, Paravicini W. Hochschuldidaktik Mathematik: Fachbezogenes Design und empirische Studien. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:1347-1348. doi:10.17877/DE290R-21487
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35826
Griese B, Nieszporek R, Biehler R. Frei verfügbare Materialien für Unterricht und Fortbildung: Stochastik verständnisorientiert unterrichten. Stochastik in der Schule. 2020;40(1):10-17.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35914
Lünne S, Schnell S, Biehler R. Ffunt@OWL – Konzept und Gestaltungsprinzipien zur Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrkräfte der Sekundarstufe I. In: Porsch R, Rösken-Winter B, eds. Professionelles Handeln im fachfremd erteilten Mathematikunterricht. Springer Spektrum; 2020:141-167. doi:10.1007/978-3-658-27293-7_6
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
Lankeit E, Biehler R. “I only know the absolute value function”–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35829
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Investigating high school graduates’ personal meaning of the notion of “mathematical proof.” In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020:358-367.
LibreCat
| Files available
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35911
Lankeit E, Bauer T, Biehler R. Votingfragen in den Übungen zur Analysis – Wirkung verschiedener Einsatzszenarien. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:1361-1364. doi:10.17877/DE290R-21396
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann M, Gildehaus L, Liebendörfer M, et al. Mathematics learning support centres in Germany—an overview. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2020;40(2):99-113. doi:10.1093/teamat/hraa007
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35820
Biehler R, Liebendörfer M, Schmitz A, et al. studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM; 2020. doi:10.17877/DE290R-21234
LibreCat
| DOI