Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

89 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction,” Computers & Education, vol. 182, Art. no. 104481, 2022, doi: 10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
S. Bonanati, R. Kurock, N. Gruchel, and H. M. Buhl, “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung,” MedienPädagogik, vol. 46, pp. 72–92, 2022, doi: 10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review,” Adolescent Research Review, 2022, doi: 10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 12–32, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 204–221, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35143
S. Bonanati, H. M. Buhl, L. Gerhardts, A.-M. Kamin, and D. Meister, “Digitale häusliche Lernumgebung: Prädiktoren und Effekte elterlicher Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien,” Medienimpulse, vol. 60, no. 4, 2022, doi: 10.21243/mi-04-22-17.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 | OA
S. Bonanati and H. M. Buhl, “The digital home learning environment and its relation to children’s ICT self-efficacy,” Learning Environments Research, vol. 25, no. 2, pp. 485–505, 2021, doi: 10.1007/s10984-021-09377-8.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32560 | OA
S. Tagliabue et al., “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance,” Frontiers in Psychology, vol. 12, Art. no. 672383, 2021, doi: 10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 | OA
C. Hoellger, S. Sommer, and H. M. Buhl, “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being,” Journal of Family Issues, Art. no. 0192513X2110544, 2021, doi: 10.1177/0192513x211054470.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32566
C. Hoellger, S. Sommer, and H. M. Buhl, “Zusammenhang zwischen der familiären Lebenssituation und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 41, no. 4, pp. 432–448, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31672
J. Patrzek, H. M. Buhl, and I. Scharlau, “Unterrichtsfach Psychologie an der Universität Paderborn,” Psychologieunterricht, pp. 21–26, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49292
C. Hoellger, S. Sommer, and H. M. Buhl, “Zusammenhang zwischen familiären Lebenssituationen und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter.,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 41, pp. 432–448, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 | OA
S. Bonanati, N. Gruchel, R. Kurock, and H. M. Buhl, “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen,” Die Deutsche Schule, vol. 113, no. 3, pp. 282–301, 2021, doi: 10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49270
S. Tagliabue et al., “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance,” Frontiers in Psychology, vol. 12, 2021, doi: 10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49273
C. Hoellger, S. Sommer, and H. M. Buhl, “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being,” Journal of Family Issues, vol. 44, no. 3, pp. 610–632, 2021, doi: 10.1177/0192513x211054470.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 | OA
K. J. Rohlfing et al., “Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems,” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 13, no. 3, pp. 717–728, 2021, doi: 10.1109/tcds.2020.3044366.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
L. Budde, C. Schulte, H. M. Buhl, and A. Muehling, “Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows),” Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32555
I. van Ackeren, H. M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, and G. Wolfswinkler, “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32559 | OA
C. Hoellger, S. Sommer, I. Albert, and H. M. Buhl, “Intergenerational Value Similarity in Adulthood,” Journal of Family Issues, vol. 42, no. 6, pp. 1234–1257, 2020, doi: 10.1177/0192513x20943914.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
I. van Ackeren, H. M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, and G. Wolfswinkler, “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=27152) AND (type=book_chapter OR type=journal_article)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed