Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

53 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement in Digitalen Lehr-Lern-Szenarien.” In Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 117–40. Hochschulbildung: Lehre Und Forschung. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2021. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement in Digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen Berichten.” In Hochschule Auf Abstand, edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 117–40. Bielefeld: transcript Verlag, 2021. https://doi.org/10.1515/9783839456903-009.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, Dorothee, and Ilka Mindt. “Einleitung.” In Mobile Medien im Schulkontext, 41:1–6. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” In Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, 41:155–74. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, Rebekka, Nico Dietrich, and Ilka Mindt. “Viele Wege Führen Nach Rom - Möglichkeiten Und Modelle Des Inverted-Classroom-Modells Aus Interdisziplinärer Sicht.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, Ilka, Rebekka Schmidt, Michael Beißwenger, and Nico Dietrich. “Mit Digitalen Arbeitsformen Das Lernen Bereichern: Zur Gestaltung Sinnstiftender Präsenzphasen Mit Dem Inverted-Classroom-Modell.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, Björn Bulizek, Inga Gryl, and Florian Schacht, 165–207. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” In Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, and K. Tengler, 1–16. Norderstedt: BoD, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, Ilka. “Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, Eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019,” 2020. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49998
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” In Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and Beyond , edited by G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, and K. Tengler, 28–48. Norderstedt: BoD, 2020.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
Mindt, Ilka. Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
Mindt, Ilka, and Sabine Bartsch. “‘Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology’. Sprachwissenschaftliche Sektion Beim Anglistentag 2017 in Regensburg.” In Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, edited by Anne-Julia Zwierlein, Jochen Petzold, Katharina Boehm, and Martin Decker, 3–8. Trier: Wissenschaftler Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22468
Bartsch, Sabine, and Ilka Mindt. “Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology.” In Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, edited by Anne-Julia Zwierlein, Jochen Petzold, Katharina Boehm, and Martin Decker. Trier: Wissenschaftlicher Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt, Ilka. Englischer Sprachwandel Im Zeitalter von Digitalisierung Und Innovation. Vol. 148. Paderborner Unireden. Paderborn: Bonifatius GmbH, 2018.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt, Ilka, Wilhelm Schäfer, Peter F. E. Sloane, Bernd Gössling, and Ahmet Mehic, eds. Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. Sarajevo, 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22475
Mindt, Ilka. “Chosen.” Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik 65, no. 3 (2017): 339–53.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22476
Mindt, Ilka. “Analyzing Corpus Data from Within.” Anglistik. International Journal of English Studies 28, no. 1 (2017): 57–73.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17727
Kytö, Merja, Anna-Brita Stenström, and Ilka Mindt. “An Interview with Joybrato Mukherjee, the Chair Oft He ICAME Board.” ICAME Journal 40, 2016, 5–8.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17764
Mindt, Ilka. “The Diachronic Development of ‘COME TO V.’” Silesian Studies in English 2015, 2016, 38–59.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 9688
Tönnies, Merle, Christoph Ehland, and Ilka Mindt, eds. Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings. Trier: WVT, 2016.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17765
Mindt, Ilka. “Gesprochene Korpora des Englischen und ihre Anwendung in der Grammatikforschung.” In Grundlagen einer sprachwissenschaftlichen Quellenkunde, edited by Iva Kratochvílová and Norbert Richard Wolf, 111–20. Tübingen: Narr, 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=32079)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed