Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

66 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
Kulgemeyer, C., Kempin, M., Weißbach, A., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2021). Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience. International Journal of Science Education, 43(18), 3035–3057. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2006820
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35521
Vogelsang, C., Borowski, A., Kugelmeyer, C., Riese, J., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Reinhold, P., Schecker, H., & Schröder, J. (2020). Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship. In Student Learning in German Higher Education (pp. 105–123). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27886-1_6
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35527
Breuer, J., Vogelsang, C., & Reinhold, P. (2020). Implementation und Nutzung von Unterrichtsmaterialien im schulischen Unterricht – Eine Bestandsaufnahme der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer. PhyDid A - Physik und Didaktik in Schule und Hochschule.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45179
Reinhold, P., & Riese, J. (2020). Physik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Auf dem Weg zu empirisch fundierten Curricula. In C. Cramer, J. König, M. Rothland, & S. Blömeke (Eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (pp. 501–508). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/hblb2020-060
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45178
Schröder, J., Riese, J., Vogelsang, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., & Schecker, H. (2020). Die Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik mit Hilfe eines standardisierten Performanztests. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 26(1), 103–122. https://doi.org/10.1007/s40573-020-00115-w
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45181
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Reinhold, P., Schecker, H., & Schröder, J. (2020). Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, H. A. Pant, M. Toepper, & C. Lautenbach (Eds.), Student Learning in German Higher Education (pp. 105–123). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27886-1_6
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45180
Kulgemeyer, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2020). Professional knowledge affects action-related skills: The development of preservice physics teachers’ explaining skills during a field experience. Journal of Research in Science Teaching, 57, 1–29. https://doi.org/10.1002/tea.21632
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 35529
Vogelsang, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., & Schröder, J. (2019). Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation. Zeitschrift für Pädagogik, 65(4), 473–491. https://doi.org/10.25656/01:23990
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 35668
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Reinhold, P., Schecker, H., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., & Schröder, J. (2019). Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education (Vol. 12, pp. 40–43). Humboldt University & Johannes Gutenberg University.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45194
Vogelsang, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., & Schröder, J. (2019). Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation. Zeitschrift für Pädagogik, 65(4), 473–491. https://doi.org/10.25656/01:23990
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Reinhold, P., Schecker, H., Buschütter, D., Enkrott, P., Kempin, M., & Schröder, J. (2019). Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, & C. Kuhn (Eds.), Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12) (pp. 40–43).
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17960
Riegraf, B., Meister, D. M., Reinhold, P., Schaper, N., & Temps, T. T. (Eds.). (2018). Heterogenität als Chance. Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projektes an der Universität Paderborn. Paderborn.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45198
Riese, J., & Reinhold, P. (2018). Zu Beginn der Unterrichtstätigkeit macht es Sinn, sich auf einige wenige Dinge zu konzentrieren. In D. Brovelli (Ed.), Wirksamer Physikunterricht (pp. 152–162). Schneider Verlag Hohengehren.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36887
Reinhold, P., Riese, J., & Gramzow, Y. (2017). Fachdidaktisches Wissen im Lehramtsstudium Physik. In H. Fischer & E. Sumfleth (Eds.), Professionelle Kompetenz von Lehrkräften der Chemie und Physik. Logos.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45547
Riese, J., Gramzow, Y., & Reinhold, P. (2017). Das fachdidaktische Wissen von Anfängern und Fortgeschrittenen im Lehramtsstudiengang Physik. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 23, 99–112.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29478
Sacher, M., Probst, H. M., Reinhold, P., & Schaper, N. (2016). Entwicklung eines kompetenzorientierten physikalischen Laborpraktikums. In S. Hartz & S. Marx (Eds.), Leitkonzepte der Hochschuldidaktik (Vol. 128, pp. 128–136). https://doi.org/10.3278/6004485w
LibreCat | DOI
 

2016 | Working Paper | LibreCat-ID: 36303
Vogelsang, C., Borowski, A., Fischer, H., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Riese, J., & Schecker, H. (2016). ProfiLe-P+ – Professional Competence in Academic Physics Teacher Education (Vol. 10). Humboldt University & Johannes Gutenberg University.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45496
Vogelsang, C., Borowski, A., Fischer, H. E., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Riese, J., & Schecker, H. (2016). ProfiLe-P+ – Professional Competence in Academic Physics Teacher Education. In H. A. Pant, O. Zlatkin-Troitschanskaia , C. Lautenbach, M. Toepper, & D. Molerov (Eds.), Modeling and Measuring Competencies in Higher Education – Validation and Methodological Innovations (KoKoHs) – Overview of the Research Projects (KoKoHs Working Papers, 11) (pp. 35–38).
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45548
Riese, J., Gramzow, Y., & Reinhold, P. (2016). Analysen zum fachdidaktischen Wissen von angehenden Physiklehrkräften. In C. Maurer (Ed.), Authentizität und Lernen - das Fach in der Fachdidaktik. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Berlin 2015 (pp. 187–189).
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45499
Vogelsang, C., Borowski, A., Fischer, H. E., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Riese, J., & Schecker, H. (2016). ProfiLe- P+ – Professionskompetenz im Lehramtsstudium Physik. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, H. A. Pant, C. Lautenbach, & M. Toepper (Eds.), Kompetenzmodelle und Instrumente der Kompetenzerfassung im Hochschulsektor – Validierungen und methodische Innovationen (KoKoHs): Übersicht der Forschungsprojekte (KoKoHs Working Papers, 10) (pp. 39–43).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=416)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed