Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

146 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. Effects of Task Difficulty on Visual Processing Speed. 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816
Biermeier, Kai, et al. “Measuring Visual Attention Capacity Across XReality.” Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024), 2024.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48543 | OA
Groß, A., et al. “Scaffolding the Human Partner by Contrastive Guidance in an Explanatory Human-Robot Dialogue.” Frontiers in Robotics and AI, vol. 10, 2023, doi:10.3389/frobt.2023.1236184.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Scharlau, Ingrid. “Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie.” Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, transcript, 2023, pp. 49–74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte.” Neues Handbuch Hochschullehre, edited by Brigitte Berendt et al., vol. 111, DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52086
Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert. “Evidenzbasierte Hochschuldidaktik.” Hochschuldidaktik als Wissenschaft:  Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, edited by Johannes Wildt and Rüdiger Rhein, Transcript, 2023, pp. 251–68.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “First Steps towards Real-Time Assessment of Attentional Weights and Capacity According to TVA.” Abstracts of the 65th TeaP, edited by Simon Merz et al., ZPID (Leibniz Institute for Psychology), 2023, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.12945.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31674
Karsten, Andrea, et al. “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse.” Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse, edited by Julia Schröder et al., Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33960
Scharlau, Ingrid, and Christine Schreiber. “Facharbeiten schreiben - Informationen für Schülerinnen und Schüler.” Psychologieunterricht, no. 55, Verband der Psychologielehrerinnen und - lehrer, 2022, pp. 31–35.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
Scharlau, Ingrid. “Hundertstelmillimeter.” Reflexive Schreibwissenschaft, edited by Stefanie Haacke-Werron et al., vol. 14, WBV, 2022, pp. 147–52, doi:10.3278/9783763972524.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, et al., editors. Reflexive Schreibwissenschaft. WBV, 2022, doi: 10.3278/9783763972524.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34552
Patrzek, Justine, et al. “Psychologiedidaktik an Der Universität Paderborn: Darstellung Theoretischer, Empirischer Sowie Hochschuldidaktischer Entwicklungen.” Psychologiedidaktik Und Evaluation XIV , edited by Michael Krämer et al., Shaker, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34555
Schreiber, Christine, et al. “Aktuelle Forschung Auf Dem Prüfstand: Überlegungen Zur Wissenschaftsdidaktik Und Zum Aubau von Urteilskompetenz Im Psychologieunterricht.” Psychologiedidaktik Und Evaluation XI, edited by Michael Krämer et al., Shaker, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “Effects of Verbal Negation on TVA’s Capacity and Weight Parameters.” TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists , edited by Simone Malejka et al., Pabst Science Publishers, 2022, doi:10.23668/psycharchives.5677.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh, Ngoc Chi, et al. “Folgen Wiederholter Negation Auf Die Aufmerksamkeit.” 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
Peters, Tobias Martin, and Ingrid Scharlau. “Gesundes Misstrauen Gegenüber Erklärungen.” 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve, Pabst Science Publisher, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31783
Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert. “*.” Doing Research: Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, edited by Sandra Hofhues and Konstanze Schütze, transcript, pp. 25–58.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, et al. “Einleitung.” Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron et al., WBV, 2022, pp. 9–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 | OA
Karsten, Andrea, et al. “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse.” Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse, edited by Rudolf Schmitt et al., Springer, 2022, pp. 201–16, doi:10.1007/978-3-658-36121-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
Jenert, Tobias, and Ingrid Scharlau. “Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung.” Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, transcript, 2022, pp. 155–79, doi:10.14361/9783839460979-008.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=451)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed