Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
Lenke, M., & Tenberge, C. (2022). Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM. (D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil, Eds.; pp. 429–436).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
Tenberge, C. (2022). Über die Dächer der Welt. . Grundschule Sachunterricht., 93, 12–16.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden? widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht, 13, 127–136. https://doi.org/10.25673/92559
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training. In D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education (pp. 49–57).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (n.d.). Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education. In G. S. Carvalho, A. S. Afonso, & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021) (pp. 1241–1249). CIEC, University of Minho.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2022). Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen (Vol. 42, pp. 500–503).
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47869
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich. Das bin ich! Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47872
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Alltagsleben, Gemeinschaft und Feste. Zyklus 2. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47871
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich und die anderen. Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47883
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Kultur und Kommunikation. Religion, Sprache und Verständigung. Zyklus 3. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47884
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47881
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Normen und Werte - Religionen und Kulturen. Zyklus 3.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47882
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Mensch, Natur, Technik. Lebenswelt, Information und Sprache. Zyklus 3. .
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47874
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Mensch, Natur, Technik. Miteinander leben, Umwelt und Technik. Zyklus 2. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47877
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Große Fragen. Vergänglichkeit, Werte, Existenz und Welt. Zyklus 2. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47875
Tenberge, C., & von Braunmühl, s. (2022). Kultur und Kommunikation. Verständigung und Fantasie. Zyklus 2. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47880
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich und die anderen. Persönliche Beziehungen. Zyklus 3. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47878
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich. Orientierung und Entwicklung. Zyklus 3. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39446
Becher, A., Blumberg, E., Goll, T., Michalik, K., & Tenberge, C. (Eds.). (2022). Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5935
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Janicki, N., & Tenberge, C. (2022). Technology Education in Elementary School Using the Example of “Learning Robots” – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept. (D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil, Eds.; pp. 475–485).
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=67302)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed