Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54411
Inklusion verstehen - Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion
U. Häsel-Weide, K. Kammeyer, I. Kruse, D. Laubenstein, O. Reis, K. Rohlfing, F. Schröer, eds., Inklusion verstehen - Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54992 | OA
Technology Education considering children’s needs – Evidence-based development of Inclusive materials for learning with robots at primary level
F. Schröer, C. Tenberge, in: S. Davies, M. McLain, A. Hardy, D. Morrison-Love (Eds.), The 40th International Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference Proceedings 2023, Vol. 1 No. October (2023): PATT40 Proceedings, LibreCat University, Liverpool, 2023.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37641
Including: Thinking Towards an Inclusive Curriculum for Technology Education in German Primary Schools
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, D. Irving-Bell, M. McLain, D. Wooff (Eds.), Bloomsbury Handbook of Technology Education, 1st ed., Bloomsbury Publishing, London, n.d., pp. 156–169.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts
F. Schröer, C. Tenberge, in: T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, Waxmann, Münster, New York, 2022, pp. 158–185.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48757
GDSU-Journal
J. Diederich, F. Schröer, T. Goll, eds., GDSU-Journal, 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37644 | OA
Technological and Inclusive Education - Considering Students’ Needs Towards Technological Learning in Primary Schools
F. Schröer, C. Tenberge, TECHNE SERIES - Forskning i Slöjdpedagogik Och Slöjdvetenskap 28 (2021) 322–331.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37610
Technisches Lernen inklusiv gestalten – Zur Beschaffenheit von Lernbedürfnissen im Kontext technikbezogenen Sachunterrichts
F. Schröer, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technikunterricht: handfest und geistreich - Der Beitrag technischer Bildung zur kulturellen Bildung - Tagungsband zur 21. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Flensburg vom 20.-21. September 2019. Offenbach am Main, BE.ER Konzept, Karlsruhe, 2020, pp. 119–141.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40061
Wünsche von Mädchen und Jungen zur Gestaltung des Mathematikunterrichts - Eine explorative Studie
F. Schröer, Wünsche von Mädchen und Jungen zur Gestaltung des Mathematikunterrichts - Eine explorative Studie, n.d.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=71764)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed