Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

28 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
@inproceedings{Franzen_Hellmich_Moschner_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Sources of primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Franzen, Katja and Hellmich, Frank and Moschner, Barbara}, year={2021} }
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
@inbook{Franzen_Görel_Hellmich_Filipiak_Albers_2020, place={Bad Heilbrunn}, title={Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule}, booktitle={Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?}, publisher={Klinkhardt}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hellmich, Frank and Filipiak, Agnes and Albers, Timm}, editor={Grosche, Michael and Decristan, Jasmin and Urton, Karolina and Jansen, Nina C. and Bruns, Gunnar and Ehl , Birgit }, year={2020}, pages={176–180} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36211
@inproceedings{Franzen_Hellmich_2020, place={Glasgow, Scotland}, title={How can primary school teachers’ self-efficacy beliefs in inclusive education be explained? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”}, publisher={University of Glasgow}, author={Franzen, Katja and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36188
@inproceedings{Franzen_Hellmich_2020, place={ London, United Kingdom}, title={Predictors of primary school teachers’ self-efficacy for inclusive education. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”}, publisher={ University College London}, author={Franzen, Katja and Hellmich, Frank}, year={2020} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
@inproceedings{Franzen_Görel_Hoya_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Münster}, title={Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“}, publisher={Westfälische Wilhelms-Universität Münster}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
@inproceedings{Franzen_Görel_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Hamburg}, title={Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The “KinU”-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“}, publisher={University of Hamburg}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
@inproceedings{Franzen_Görel_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Frankfurt am Main}, title={Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
@inproceedings{Franzen_Görel_Hoya_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Wuppertal}, title={Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=75124)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: BibTeX

Export / Embed