Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

28 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung . Bad Heilbrunn; 2022:334–340.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni K, Toulia A, Alves SRG, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto Polytechnic; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36055
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Elementary school teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“. In: University of San Diego; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36014
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Characteristics of good inclusive teaching from primary school teachers’ perspective. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” In: Carl von Ossietzky University Oldenburg; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35997
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Primary school teachers’ mastery experiences and their self-efficacy beliefs to teach in inclusive classrooms. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). In: Polytechnic of Porto; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Elementary school teachers’ self-efficacy in inclusive education – An investigation of the associated sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” In: Quebec City; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” In: Carl von Ossietzky University Oldenburg; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder R, Blumberg E, Miller S, Kottmann B, Reh A, Franzen K. DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“. In: ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40451
Franzen K, Blumberg E, Schroeder R, Reh A, Miller S, Kottmann B. Inclusive science teaching in primary schools and its didactic-diagnostic potential. Single Paper. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). In: Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education; 2022.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen K. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Springer; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35774
Albers T, Filipiak A, Franzen K, Hellmich F. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht (KinU) – eine internationale Perspektive. In: Schimek B, Kremsner G, Proyer M, Grubich R, Paudel F, Grubich-Müller R, eds. Grenzen. Gänge. Zwischen. Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven Der Inklusionsforschung. Verlag Julius Klinkhardt; 2021:207–214. doi:10.35468/5924-22
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
Albers T, Filipiak A, Franzen K, Hellmich F. Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). In: Goethe-Universität Frankfurt am Main; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
Albers T, Filipiak A, Franzen K, Hellmich F. Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). In: Goethe-Universität Frankfurt am Main; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.” In: University of Geneva; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften im Kontext schulischer Inklusion – Eine Untersuchung potenzieller Prädiktoren. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“. In: Justus-Maximilians-Universität Würzburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
Franzen K, Hellmich F, Moschner B. Sources of primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” In: University of Gothenburg; 2021.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
Franzen K, Görel G, Hellmich F, Filipiak A, Albers T. Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule. In: Grosche Michael , Decristan J, Urton K, Jansen NC, Bruns G, Ehl B, eds. Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?. Klinkhardt; 2020:176-180.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36211
Franzen K, Hellmich F. How can primary school teachers’ self-efficacy beliefs in inclusive education be explained? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities.” In: University of Glasgow; 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36188
Franzen K, Hellmich F. Predictors of primary school teachers’ self-efficacy for inclusive education. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future.” In: University College London; 2020.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
Franzen K, Görel G, Hoya FK, Filipiak A, Albers T, Hellmich F. Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“. In: Westfälische Wilhelms-Universität Münster; 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=75124)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed